Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015

Βόμβα !!!!! μπορούν να χρηματοδοτηθούν ΚΑΙ ιδιώτες από το ΕΑΠ ;;;;



Κυρία Δημητρακοπούλου,

Στις 29 Απριλίου το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγαλόπολης πήρε την 175/2015 Απόφαση, σχετικά με την απένταξη και την ένταξη έργων στο 3ο και 4ο ΕΑΠ Μεγαλόπολης. (επισυνάπτεται η Απόφαση).
Επί της Απόφασης έχω να παρατηρήσω ότι, για άλλη μια φορά, γίνεται προσπάθεια "πληθωρισμού" πιστώσεων, δηλαδή γίνεται σχεδιασμός έργων (δεν έχει σημασία ποιά είναι αυτά) με πιστώσεις που δεν επαρκούν. Σημειώνω ότι το 3ο ΕΑΠ, όπως έχει εγκριθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο, ήταν περί των 7.220.000 € για την περιοχή του Δήμου Μεγαλόπολης. (Προσέξτε, μιλώ για την περιοχή του Δήμου Μεγαλόπολης και όχι για το Δήμο Μεγαλόπολης).

Έως σήμερα (μπορείτε να αναζητήσετε αυτή την πληροφορία) είναι δεσμευμένα (είτε συμβασιοποιημένα είτε πληρωμένα) περί τα 5.960.000 €, που σημαίνει ότι ελεύθερα είναι περί 1.260.000 €...
Στην απόφαση λοιπόν εκτιμούν ότι στο 3ο ΕΑΠ υπάρχουν ελεύθερα περί τα 2.560.000 €.
Για άλλη μια φορά λοιπόν, προς τέρψιν οφθαλμών, πληθωρίζουν οι άρχοντές μας.
Όσον αφορά στο 4ο ΕΑΠ, στον κουμπαρά υπάρχει μόνον 1.670.000 €, που αφορά στο έτος 2012, δηλαδή το πρώτο έτος για την πενταετία 2012-2016, καθώς για τα υπόλοιπα έτη δεν έχει δώσει φράγκο η ΔΕΗ... Αντ΄ αυτού οι άρχοντες βάζουν 4 εκ. και, τα οποία ένας Θεός ξέρει από που τα βρήκαν (όπως κάθε φορά, βεβαίως βεβαίως...).
Αυτά όσον αφορά στους αριθμούς. Για την ποιότητα των έργων δεν το συζητώ.

Θα ήθελα όμως να επισημάνω το εξής, το οποίο πιθανόν να διαφεύγει από όλους τους μεγαλοπολίτες. Έχουμε λοιπόν την αίσθηση ότι από τότε που θεσπίσθηκε το λεγόμενο λιγνιτόσημο (1996) με Υπουργική Απόφαση, τα χρήματα που διέθετε η ΔΕΗ ήταν για τους δήμους (άντε και τις Ν.Α.)...Λ Α Θ Ο Σ! Κι αυτό γιατί Π Ο Υ Θ Ε Ν Α δε γίνεται αναφορά στην Υπουργική Απόφαση του 1996, και σε αυτές που ακολούθησαν, ότι τα χρήματα διατίθεται ΓΙΑ τους Δήμους (ή τις Ν.Α.), αλλά αντίθετα, γίνεται αναφορά ότι τα χρήματα διατίθενται ΣΤΟΥΣ δήμους.
Πρόκειται για ΧΩΡΙΚΟ προσδιορισμό και όχι θεσμικό...
Από που φαίνεται αυτο;
Από την ίδια την Υπουργική Απόφαση. Επικαλούμαι την τελευταία του 2013 (ΦΕΚ 400/τ.Β΄/22.02.2013), και ειδικότερα το άρθρο 4 αυτής "ΕΙΔΙΚΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ (Ε.Α.Π.)" :
"...Το κάθε Ε.Α.Π. εγκρίνεται από το Περιφερειακό Συμβούλιο της αντίστοιχης Περιφέρειας, μετά από υποβολή Σχεδίου Ε.Α.Π., που συντάσσεται ύστερα από επεξεργασία των αντίστοιχων προτάσεων της Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού, της Περιφερειακής ΄Ενωσης Δήμων
(Π.Ε.Δ.), άλλων φορέων (επιμελητηρίων, εργατικών κέντρων, Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών κ.α.) και ιδιωτών, κατά τα οριζόμενα στην παρούσα απόφαση...".!!!

Με το συγκεκριμένο εδάφιο, που είναι αυτούσιο και στην αρχική απόφαση του 1996, δίνεται η δυνατότητα, ακόμα και σε ιδιώτη/επιχειρηματία κοκ να υποβάλει πρόταση χρηματοδότησης...
Δυστυχώς, αυτή η άγνοια από τους πολίτες και κυρίως τους επιχειρηματίες της περιοχής, τους έχει στερήσει από έναν σημαντικό πόρο, που έχει δοθεί για αυτόν ακριβώς το σκοπό: την ανάπτυξη της περιοχής, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την τόνωση της ανεργίας (πρόκειται για κριτήρια που προβλέπει η υπουργική απόφαση).

Μήπως λοιπόν πρέπει να αλλάξει αυτή η τακτική; μήπως πρέπει να μπούν στο παιχνίδι, όσο είναι ακόμα καιρός, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, επιχειρηματίες της περιοχής μας, και να διεκδικηθούν αυτά τα χρήματα, με υποβολή σοβαρών προτάσεων (όχι ότι είναι κατ΄ ανάγκη σοβαρές οι προτάσεις των Δήμων και των Περιφερειών);
Εξετάστε τα παραπάνω και θα ήθελα την τοποθέτησή σας επί του μικροφώνου...

(Υ.Γ.: Η φωνή μου θα ήθελα να βγαίνει μέσω του μικροφώνου σας).


2 συνημμένα
Απόφαση Δήμου Μεγαλόπολης (29/4/2015)  για  έργα  ΕΑΠ

Υπουργική  Απόφαση  2013  για  ΕΑΠ



4 σχόλια:

  1. Το βιολί βιολάκι στην Μεγαλόπολη (και γενικά στην Ελλάδα). Δεν λέμε με τίποτα να αποβάλουμε την νοοτροπία του κράτους πατερούλη.
    Κάνει λάθος ο συντάκτης του παραπάνω άρθρου και παρερμηνεύει πράγματα που είναι ξεκάθαρα (καλό θα ήταν να μην βγει στα μικρόφωνα εάν είναι να παραπληροφορήσει το κοινό). Πρώτα από όλα στην προκειμένη περίπτωση παρερμηνεύει τον όρο "ιδιώτης" που εδώ νοείται το κάθε άτομο που δεν κατέχει δημόσια ιδιότητα, κάποιο αξίωμα (ο οποιοσδήποτε απλός πολίτης με απλά λόγια). Ο συντάκτης του άρθρου θεωρεί λανθασμένα πως στο παραπάνω απόσπασμα που παραθέτει, ιδιώτες = επαγγελματίες (καταστηματάρχες, επιχειρηματίες κτλ.). Όλοι αυτοί περιλαμβάνονται στους "άλλους φορείς" που αναγράφεται στο απόσπασμα (στην παρένθεση π.χ λέει επιμελητήρια).
    Το δεύτερο και μεγαλύτερο λάθος που κάνει όμως είναι πως βγάζει το εντελώς αυθαίρετο συμπέρασμα από το απόσπασμα που παραθέτει λέγοντας για υποβολή προτάσεων χρηματοδότησης, κάτι το οποίο όμως δεν προκύπτει από πουθενά. Για να δούμε προσεκτικά τι γράφει το απόσπασμα.
    "μετά από υποβολή ΣΧΕΔΙΟΥ Ε.Α.Π., που συντάσσεται ύστερα από ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ της Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού, της Περιφερειακής ΄Ενωσης Δήμων (Π.Ε.Δ.), άλλων φορέων (επιμελητηρίων, εργατικών κέντρων, Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών κ.α.) και ιδιωτών"
    Βλέπουμε λοιπόν ότι το εδάφιο αυτό δεν δίνει καμία δυνατότητα σε κανέναν ιδιώτη/ επιχειρηματία να υποβάλει πρόταση χρηματοδότησης του ίδιου ή της επιχείρησής του. Το εδάφιο αυτό δίνει την δυνατότητα στον οποιοδήποτε να υποβάλει προτάσεις που αφορούν τον ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ του Ε.Α.Π.
    Το λάθος στου συντάκτη γίνεται προφανές εάν εξετάσουμε το τί είναι το Ε.Α.Π. Το Ε.Α.Π με απλά λόγια είναι ένα πρόγραμμα η χρηματοδότηση του οποίου προκύπτει από το ανταποδοτικό τέλος που πληρώνει η Δ.Ε.Η λόγω των επιβαρύνσεων που προκαλούν οι δραστηριότητές της στις περιοχές και τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται. Η Δ.Ε.Η είναι επιχείρηση με μετοχική σύνθεση στην οποία μετέχουν και κατέχουν το 45% και ιδιώτες επενδυτές. Αξίζει να σημειωθεί πως αντίστοιχα τέλη (μάλιστα πάγια ΚΑΙ αναλογικά μισθώματα) στους ΟΤΑ καταβάλουν και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα λατομεία (που όπως ξέρουμε είναι ιδιωτικές).
    Επιχειρήσεις λοιπόν υποχρεούνται να καταβάλουν ανταποδοτικά τέλη στους ΟΤΑ κι αυτοί με την σειρά τους με αυτά τα χρήματα θα χρηματοδοτούν άλλες επιχειρήσεις; "Δεν νομίζω Τάκη".
    Καλό λοιπόν θα ήταν στον Μεγαλόπολη FM να διπλοτσεκάρετε την όποια πληροφορία και να ζητάτε την άποψη εξειδικευμένων ατόμων επί των θεμάτων αυτών πρώτου δημοσιοποιήσετε άρθρα με βαρύγδουπους τίτλους τύπου Βόμβα (σας σώζει το ερωτηματικό στο τέλος αλλά δεν έχουν όλοι την ευχέρεια και τις γνώσεις να το αντιληφθούν).
    Η υπουργική απόφαση είναι εδώ και ξεκινά από την δεύτερη σελίδα
    http://www.peddm.gov.gr/wp-content/uploads/2013/04/4002013EAP.pdf
    Αξίζει να σημειωθεί πως τον Σεπτέμβριο του 2014 η υπουργική αυτή απόφαση τροποποιήθηκε, εδώ οι τροποποιήσεις
    https://diavgeia.gov.gr/doc/ΒΙΦ80-Ω6Β
    Όπως βλέπουμε γίνεται ξεκάθαρα λόγος μόνο για έργα και αναθέσεις αυτών, όχι για χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων κτλ.
    Κάποιοι απλά ονειρεύονται τζάμπα, άτοκη κι εύκολη χρηματοδότηση με μηδενικό ρίσκο από την πλευρά τους. Τέτοιες πατέντες εφαρμόστηκαν στο παρελθόν στην βόειο Ελλάδα και είδαμε πως δεν αποδίδουν (παρά μόνο στον τομέα των μαγικών μιας και έχουν το ταλέντο στο να εξαφανίζουν λεφτά) με τις επιδοτήσεις που κάποιοι τσέπωσαν για να στήσουν επιχειρήσεις και την έκαναν για άλλες πολιτείες αφήνοντας στην Ελλάδα κτίρια φαντάσματα και ανέργους. Τις είδαμε και πρόσφατα με την πράσινη ανάπτυξη του ΓΑΠ τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται στον λογαριασμό του ρεύματος κι έχουν και όνομα, ειδικό τέλος ΑΠΕ (πλέον ΕΤΜΕΑΡ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η τελευταία Υ.Α. που επικαλείται ο σχολιαστής δημοσιεύθηκε το Μάιο του 2014 και αφορά σε αλλαγές επί των διαδικασιών διαχείρισης του ΕΑΠ. Ωστόσο, δεν α κ υ ρ ώ ν ε ι την επίμαχη παράγραφο περί δυνατότητας υποβολής προτάσεων στα Πενταετή ΕΑΠ από φορείς και ιδιώτες. Η ερμηνεία που αποδίδει ο σχολιαστής είναι λανθασμένη, καθώς το επίμαχο εδάφιο της Υπουργικής Απόφασης μιλά καθαρά για δυνατότητα υποβολής πρότασης χρηματοδότησης και από επιχειρηματίες και από φορείς, πλην των ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού. Από που προκύπτει αυτό, πέραν του επίμαχου εδαφίου; Από το εδάφιο του άρθρου 4 της Υπουργικής Απόφασης που αναφέρει "Δικαίωμα πρότασης για την ένταξη έργων, έχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι και επιλέξιμοι φορείς με την υποβολή Τεχνικού Δελτίου Έργου. Το Τεχνικό Δελτίο Έργου αναφέρεται στη σκοπιμότητα, την αναγκαιότητα, την συμπληρωματικότητα και την ωριμότητα του έργου,στον συνολικό του προϋπολογισμό και το χρονικό του προγραμματισμό.". Εάν επρόκειτο να χρηματοδοτούνταν μόνον οι Δήμοι και οι Περιφέρειες θα αναγραφόταν ευκρινώς. Ωστόσο, αναγράφεται αυτή η διάταξη, τονίζοντας ότι, πέρα από του ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού,οι ενδιαφερόμενοι (επιχειρηματίες και φορείς) υποβάλλουν Τεχνικό Δελτίο για να τεκμηριώσουν την πρότασή τους. Είναι μια διαδικασία που προβλέπεται σε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία (π.χ. ΕΣΠΑ), προκειμένου να λάβει κάποιος χρηματοδότηση. Προς τι η πρόβλεψη για υποβολή Τεχνικού Δελτίου π.χ. από έναν επιχειρηματία για μια πρόταση στο ΕΑΠ, εφόσον οι δικαιούχοι χρηματοδότησης θα είναι μόνον οι Δήμοι και οι Περιφέρειες και όχι ο ίδιος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν επικαλούμαι καμία Υ.Α απλά παραθέτω όλες τις ισχύουσες διατάξεις. Δεν είναι δυνατόν να παραθέτεις μια υπουργική απόφαση χωρίς να επισυνάπτεις και τις μετέπειτα τροποποιήσεις της. Το έγγραφο που επισυνάπτω έχει πάνω του καταγεγραμμένη ημερομηνία όποτε το ό,τι έγραψα από κεκτημένη ταχύτητα Σεπτέμβριο δεν έχει καμία απολύτως σημασία ούτε αλλάζει κάτι.
    Το εδάφιο δεν μιλάει πουθενά (ξεκάθαρα μάλιστα) για πρόταση χρηματοδότησης. Η λέξη χρηματοδότηση δεν αναγράφεται πουθενά. Ας σταματήσει ο κύριος να παρερμηνεύει και να παραπληροφορεί.


    "Είναι μια διαδικασία που προβλέπεται σε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία (π.χ. ΕΣΠΑ), προκειμένου να λάβει κάποιος χρηματοδότηση."

    Μόνο που ο Χ επιχειρηματίας/ιδιώτης δεν μπορεί να υποβάλει αίτημα γενικά και αόριστα για χρηματοδότηση από όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το ΕΣΠΑ. Υποβάλει αίτημα σε συγκεκριμένα προγράμματα που αποτελούν ένα μέρος από το σύνολο του ΕΣΠΑ. Για να λάβει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ο χ επιχειρηματίας λοιπόν πρέπει να υποβάλει αίτημα σε συγκεκριμένα χρηματοδοτικά προγράμματα που αφορούν αποκλειστικά επιχειρήσεις και πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις και κριτήρια. Ποιές είναι οι αντίστοιχες προϋποθέσεις και κριτήρια για την χρηματοδότηση ιδιωτών μέσω των ΕΑΠ; Είναι δυνατόν ο νομοθέτης να δίνει την δυνατότητα χρηματοδότησης ιδιωτών μέσω των ΕΑΠ (όπως ισχυρίζεται ο αρθρογράφος) αλλά να ξέχασε τον προσδιορισμό των κριτηρίων και των προϋποθέσεων;
    Ουδεμία σχέση έχει το ΕΑΠ με προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ. Δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνω πως τα χρήματα του ΕΑΠ προέρχονται από ένα τέλος (φόρο) που επιβάλλεται σε μία επιχείρηση.
    Αυτό που δεν κατανοεί ο αρθρογράφος είναι ότι το επίμαχο εδάφιο που επικαλείται είναι αυτό με το οποίο ο νομοθέτης προσδιορίζει την συγκεκριμένη διαδικασία εκπόνησης του ΕΑΠ που πρέπει να ακολουθηθεί, που είναι φυσικά η λεγόμενη "Εκ των κάτω προς τα άνω προσέγγιση" (bottom up approach).
    Εδώ απαντάται και το ερώτημα που θέτει. Σε μια τέτοια διαδικασία εκπόνησης (bottom up) των ΕΑΠ o X ιδιώτης δεν μπορεί να υποβάλλει πρόταση προς ίδιον όφελος (π.χ για χρηματοδότηση της επιχείρησής του).
    Δεν μπορεί σε τρείς περιφερειακές ενότητες (Αρκαδίας, Κοζάνης, Φλώρινας) να βρέθηκε μόλις ένας ανοικτομάτης το έτος 2015 στην Μεγαλόπολη για να ανοίξει τα μάτια όλων των άλλων ισχυριζόμενος πως από το ΕΑΠ μπορούν να χρηματοδοτηθούν ιδιώτες. Τόσοι άλλοι άνθρωποι τόσα χρόνια κολλούσαν μπρίκια δηλαδή και δεν ξέρουν τους νόμους που ισχύουν; Ας προσγειωθούμε λοιπόν στην πραγματικότητα.
    Να πάει πρώτα να επιχειρήσει να καταθέσει αίτημα για χρηματοδότηση κι εάν δεν πάρει άκυρο τότε να δηλώνει δημοσίως πως μπορούν να χρηματοδοτηθούν ιδιώτες από τα ΕΑΠ. Όχι να παίρνουμε στα χέρια μας μια υπουργική απόφαση, να την ερμηνεύουμε όπως μας βολεύει και να λέμε έτσι είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε έχει πιάσει πανικός αγαπητέ, δεν ξέρω για ποιόν λόγο. Ο καθένας έχει τη δυνατότητα να διαβάσει τη Υπουργική Απόφαση και να βγάλει τα συμπεράσματά του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή