Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Η Μεγαλόπολη περιμένει ή διεκδικεί;

 «Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!» Κ. Βάρναλης 

Γράφει ο Ι.Γ. Ασημακόπουλος 



Τη Μεγαλόπολη επισκέφθηκαν στελέχη της κυβέρνησης και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για να επαναλάβουν υποσχέσεις και έργα που κατά καιρούς λένε πώς θα κάνουν, για να οδηγήσουν το Δήμο στη μετά λιγνίτη εποχή.

 Ο Δήμαρχος κ. Μιχόπουλος αντί να βάλει τέλος σ’ αυτή την «παρωδία – κοροϊδία» που μειώνει και προσβάλει κατάφορα την τοπική κοινωνία, για μια ακόμα φορά, λεονταρίζοντας, ευχαριστώντας και εκλιπαρώντας, κατάφερε(!!!) να αποσπάσει για μια ακόμα φορά τις γνωστές και χιλιοειπωμένες εδώ και χρόνια υποσχέσεις για εκατομμύρια, για εμβληματικά έργα, για επενδύσεις, για θέσεις εργασίας, που όλα μέχρι στιγμής είναι αέρας κοπανιστός. Μπουχτίσαμε… 

Θα έπρεπε να έχει καταλάβει ο κ. Δήμαρχος, στο μέσον της δημαρχιακής του θητείας, ότι οι κραυγές αγωνίας και οι έντονες ανησυχίες των δημοτών, δεν μπορεί να εκφραστούν δια του ιδίου μόνον, αλλά με τον ίδιο μπροστά και ολόκληρη την τοπική κοινωνία να τον ακολουθεί. Όπως έγινε πριν δύο χρόνια, όταν η πολιτική εξουσία έστειλε τα ΜΑΤ και η Μεγαλόπολη ακούστηκε στο πανελλήνιο, ενώ ταυτόχρονα άνοιξε έστω ένας υποτυπώδης διάλογος.

 Συμπέρασμα: Η δύναμη του Δημάρχου είναι ο δήμος, ο λαός, η τοπική κοινωνία που υποφέρει να είναι σε εγρήγορση. Στο δρόμο... 

Δυστυχώς η διεκδικητική τακτική του κ. Δημάρχου μετά από δυόμισι χρόνια θητείας άλλαξε και σήμερα δείχνει να εναρμονίζεται στο γνωστό απόφθεγμα: «…και με τον αστυφύλαξ και με το χωροφύλαξ». Προσπαθώντας να τα έχει καλά με όλους, τα χάνει όλα. Ενώ έστειλε τον κόσμο που ήταν στα κάγκελα στο σπίτι του, κουβεντιάζει πίσω από κλειστές πόρτες στα διάφορα υπουργικά γραφεία. Του χτυπάνε την πλάτη φιλικά, με κατανόηση… Του δίνουν υποσχέσεις και να φεύγει με άδεια χέρια. Το ίδιο δοκιμασμένο και αποτυχημένο σενάριο από την προηγούμενη δημοτική αρχή. 

Αποτέλεσμα: Διάγουμε το έβδομο έτος απολιγνιτοποίησης, και ενώ βλέπουμε να γίνονται πράματα στους όμορους Δήμους που εκμεταλλεύονται τη ΔΑΜ της οποίας «επίκεντρο» είναι η Μεγαλόπολη, ο Δήμος Μεγαλόπολης «τρώει πόρτα», παίρνοντας μόνο υποσχέσεις και κοροϊδία… 

Βέβαια, κατά τακτά χρονικά διαστήματα, όπως έγινε προχθές, βλέπουμε να έρχονται ερήμην της τοπικής κοινωνίας (τη φοβούνται;) κάποια κυβερνητικά στελέχη και με ευφράδεια λόγου μπροστά στις βιντεοκάμερες να διασκεδάζουν τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας εκ του ασφαλούς. Να υπόσχονται, για πολλοστή φορά εδώ και χρόνια, τα ίδια πράματα που δεν φαίνεται να έχουν διάθεση να ξεκινήσουν. Ο κ. Δήμαρχος να συμπληρώνει την παράσταση, με «άναρθρες κραυγές» χωρίς αντίκρισμα. Και τέλος, αφού τα παρευρισκόμενα στελέχη δείξουν την κατανόησή στους «λεονταρισμούς» του κ. Δημάρχου, φωτογραφίζονται χαμογελαστοί σφίγγοντας τα χέρια μπροστά στις κάμερες και αποχωρούν.

 Η τοπική κοινωνία ανενημέρωτη για το τι γίνεται πίσω από την πλάτη της, μαθαίνει την επόμενη τι συνέβη από το δελτία τύπου που θα δημοσιεύσουν οι «καλά» πληροφορημένοι εκπρόσωποι τύπου των παρευρισκόμενων στελεχών, στα τοπικά ηλεκτρονικά ΜΜΕ. 

Όλη η εικόνα που περιγράφεται παραπάνω, περιγράφεται με ακρίβεια στα λόγια του κυβερνητικού Βουλευτή Αρκαδίας που συνόδευε το Κυβερνητικό κλιμάκιο: 

«Καταλαβαίνω τις εύλογες ανησυχίες των πολιτών για καθυστερήσεις, οι οποίες όμως οφείλονται στην δυσκολία διεκπεραίωσης δύσκολων ευρωπαϊκών διαδικασιών. Πάντως η Μεγαλόπολη βρίσκεται, πλέον, στο προσκήνιο των επενδύσεων κι εμείς κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να επιταχύνουμε τις διαδικασίες και για να στηρίξουμε την αναπτυξιακή της προοπτική…» 

Σε λίγο μπαίνουμε στο όγδοο έτος της απολιγνιτοποίησης. Μπορεί μετά από ακόμα πέντε ή δέκα χρόνια, κάποια από αυτά που λένε να γίνουν. Στο μεταξύ ρημάζουμε... Ρημάξαμε… Οι νέοι φεύγουν… Έφυγαν… 

Η Μεγαλόπολη σήμερα συντηρείται από μια χούφτα συνταξιούχων της ΔΕΗ. Σε λίγο τα χωριά του δήμου δεν θα υπάρχουν και η Μεγαλόπολη θα είναι ένα χωριουδάκι. 

Τις πταίει; 

«Φταίει το ζαβό το ριζικό μας; Φταίει ο Θεός που μας μισεί; Φταίει το κεφάλι το ξερό μας; Τι φταίει; Τι φταίει; Κανένα στόμα δεν το ’βρε και δεν τόπε ακόμα»

* *ΣΣ: Παράφραση κάποιων στίχων από τους «Μοιραίους» του αγαπημένου ποιητή Κ. Βάρναλη

Πρόγραμμα κατάρτισης με επίδομα έως 2.000 ευρώ για 1.750 ανέργους στις περιοχές Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης

 Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Ολοκληρωμένα Προγράμματα Προώθησης στην Απασχόληση για ανέργους στις περιοχές Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΔΑΜ)», το οποίο υλοποιεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), με στόχο την ενίσχυση των επαγγελματικών προσόντων και την προώθηση στην αγορά εργασίας 1.750 ανέργων. 


Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ανέργους που κατοικούν στις περιοχές παρέμβασης της ΔΑΜ, μεταξύ των οποίων οι Δήμοι Μεγαλόπολης, Γορτυνίας, Τρίπολης και Οιχαλίας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, καθώς και σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας, του Βορείου Αιγαίου, της Κρήτης και του Νοτίου Αιγαίου. 

Οι ωφελούμενοι θα παρακολουθήσουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα που περιλαμβάνει έξι ατομικές συνεδρίες επαγγελματικής συμβουλευτικής, 120 ώρες κατάρτισης σε ήπιες δεξιότητες (Soft Skills), 240 ώρες εκπαίδευσης σε πράσινες δεξιότητες (Green Skills), 40 ώρες πρακτικής άσκησης, καθώς και εξετάσεις για την απόκτηση επαγγελματικής πιστοποίησης. 

Παράλληλα, προβλέπεται εκπαιδευτικό επίδομα έως 2.000 ευρώ, υπό την προϋπόθεση της ολοκλήρωσης όλων των δράσεων του προγράμματος. Σε περίπτωση μη επιτυχίας στις εξετάσεις πιστοποίησης, οι συμμετέχοντες λαμβάνουν το 70% του προβλεπόμενου επιδόματος. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα της ΔΥΠΑ με ενεργή κάρτα ανεργίας, έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εξατομικευμένης προσέγγισης και διαθέτουν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης. Επιπλέον, θα πρέπει να είναι μόνιμοι κάτοικοι των επιλέξιμων περιοχών, να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, να μην έχουν μαθητική ή φοιτητική ιδιότητα και να είναι τουλάχιστον απόφοιτοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

 Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν μία και μοναδική ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής μέσω της ιστοσελίδας του προγράμματος, επισυνάπτοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, όπως δελτίο ταυτότητας, βεβαίωση ανεργίας, Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης, βεβαίωση μόνιμης κατοικίας, τίτλο σπουδών, εκκαθαριστικό σημείωμα και υπεύθυνη δήλωση.

 Η δράση εντάσσεται στο έργο με κωδικό MIS 6001156 και στοχεύει στην ενίσχυση της απασχολησιμότητας των ανέργων στις περιοχές που επηρεάζονται από τη διαδικασία της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, προσφέροντας σύγχρονες δεξιότητες και ουσιαστικές προοπτικές ένταξης στην αγορά εργασίας.

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Κατάστρεψαν μηχάνημα του 1957 που τροφοδοτούσε με λιγνίτη τη ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη - Δείτε εικόνες!

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 25-6-2026 

 ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΚΕ αυτή τη φορά στα Ορυχεία στην ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ.

 Την Πέμπτη 25-6-2026 πληροφορηθήκαμε ότι ο Απολήπτης SR240 έγινε κομμάτια!!!

 Στις 23-6-2026 διαπιστώσαμε ότι από εργολαβικό συνεργείο γύρω από το Aπολήπτη SR240 είχαν υπάρξει εργασίες καθαρισμού που βρίσκεται στην 4η Μονάδα. Υποψιαστήκαμε μήπως προετοιμάζουν την καταστροφή του. 

 ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΝΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΟΥΜΕ! 

 Ιστορικό για το μηχάνημα αυτό: Τροφοδότησε με λιγνίτη την 4η Μονάδα του ΑΗΣ Μεγαλόπολης το 1990 στη δοκιμαστική της λειτουργία πριν τεθεί σε κανονική λειτουργία. Μεταφέρθηκε στην Μεγαλόπολη το 1989 από την Πτολεμαΐδα. Έχει κατασκευαστεί γύρω στο 1957 και αρχικά ανήκε στην ιδιωτική ΛΙΠΤΟΛ του Μποδοσάκη που το 1959 το 90% των μετοχών της περιήλθαν στη ΔΕΗ ενώ το 1975 συγχωνεύθηκε στη ΔΕΗ. Ημέρα Καταστροφής - Αποξήλωσης του: 25-6-2026 Το μηχάνημα αυτό αποτελεί δείγμα από τις πρώτες εφαρμογές της λιγνιτικής τεχνολογίας παρουσιάζοντας ιστορικό και τεχνολογικό ενδιαφέρον λόγω της μοναδικότητας του. 

 Στοιχείο Βιομηχανικού Εξοπλισμού: Η διατήρηση, προστασία και καταγραφή του επιβαλλόταν - σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΔΕΗ και της - πολιτείας ώστε να αποτελέσει μέρος του εξοπλισμού μελλοντικής δημιουργίας Βιομηχανικού Μουσείου όπως έχει ζητηθεί και διεκδικούν ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων ΔΕΗ Μεγαλόπολης, ο Δήμος Μεγαλόπολης και τα συνδικάτα του χώρου. 

 Παρεμβάσεις μας: Την Πέμπτη το πρωί αφού πληροφορηθήκαμε την καταστροφή του μηχανήματος σε τηλεφωνική επικοινωνία με την αρμόδια υπάλληλο του Τομέα που ανήκει στη Διεύθυνση Εκτέλεσης Έργων Απόσυρσης Βορρά/ΔΕΑΜΠ με έδρα στην Πτολεμαΐδα δεν καταλάβαινε την απλή ερώτηση μας και μας είπε να μιλήσουμε με τον Διευθυντή της. Προφανώς θεωρούσε ότι ο εξοπλισμός του ΛΚΜ είναι ιδιωτική περιουσία. Σε επικοινωνία λίγο αργότερα με τον Διευθυντή Κλάδου & Εκτέλεσης Έργων Απόσυρσης Βορρά/ΔΕΑΜΠ με έδρα στην Πτολεμαΐδα δεν γνώριζε το θέμα. Ζητήσαμε να μας ενημερώσει.

 Επικοινωνώντας μαζί μας μετά από λίγο μας επιβεβαίωσε την καταστροφή - (κόψιμο) όχι αποσυναρμολόγηση - και μας είπε ότι εκτελούν εργασίες αποξήλωσης για να προχωρήσει η ΜΕΤΑΒΑΣΗ Α.Ε. σε αποκαταστάσεις στο χώρο και δεν γνώριζε το αίτημα μας για τη δημιουργία Βιομηχανικού Μουσείου στην Μεγαλόπολη. 

 ΔΥΣΤΥΧΩΣ αυτή είναι η διάρθρωση και η λειτουργία της εν λόγω Οργανικής Μονάδας.

 ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ Σαράντος Αναπληρωτής Γραμματέας του Δ.Σ. του Συνδέσμου Συνταξιούχων ΔΕΗ Μεγαλόπολης Μέλος του Δ.Σ. της ΠΟΣ/ΔΕΗ


 



Κλοπές σε χωριά της Μεγαλόπολης

Στις 24/6/2026 το βράδυ, η Καμάρα και τα γύρω χωριά της Μεγαλόπολης υπέστησαν για άλλη μια φορά κλοπή. Η πλήρης έλλειψη αστυνόμευσης, η αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής, αλλά και η εγκατάλειψη από την περιφέρεια και το ΑΤ Μεγαλοπολεως και Τριπολεως , έχουν φέρει αυτήν την κατάσταση στο απροχώρητο. Απαιτούμε άμεση παρέμβαση.

Ή ένωση προέδρων Δήμου Μεγαλοπολης που είναι ;;; 

Έχουν καταθέσει κάποιο πρόγραμμα στον Δήμο Μεγαλοπολης σχετικά με τις κλοπές ώστε να βρεθεί κάποια λύση ;; 

Και αν ναι να κοινοποιηθεί το έγγραφο. Η κοιτούν και σφυρίζουν αδιάφορα 

Προεδρος Τ.Κ Καμάρας-Καμποχωρίου


  



Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Δωρεάν Ψηφιακή Μαστογραφία και Τέστ Παπανικολάου στη Μεγαλόπολη

 Στο πλαίσιο του προγράμματος πληθυσμιακού ελέγχου «Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ», που πραγματοποιεί το Ελληνικό Ίδρυμα Ογκολογίας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την πρόληψη και την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού και του τραχήλου της μήτρας, ξεκινά την Τρίτη 23/06/2026πρόγραμμα πληθυσμιακού ελέγχου για τις γυναίκες που κατοικούν στον Δήμο Μεγαλόπολης με εξέταση Ψηφιακής Μαστογραφίας και Τεστ Παπανικολάου. 



Το πρόγραμμα υλοποιείται υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου–Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας, του Δήμου Μεγαλόπολης και του Ιατρικού Συλλόγου Αρκαδίας. 

 Οι εξετάσεις παρέχονται, όπως πάντα, εντελώς δωρεάν χωρίς οικονομικά, ασφαλιστικά ή φορολογικά κριτήρια. Στόχος του προγράμματος αυτού είναι η εξέταση όλων των γυναικών ηλικίας από 25 έως 70 ετών με Τεστ Παπανικολάου, και των γυναικών ηλικίας από 40 ετών και άνω επιπροσθέτως με ψηφιακή Μαστογραφία. 

Επίσης, σκοπό έχει και τον επανέλεγχο όλων των γυναικών, που συμμετείχαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα κατά την προηγούμενη φάση εξετάσεων. Στις γυναίκες ηλικίας από 30 έως 50 ετών θα διενεργείται Τεστ Παπ με την νέα μέθοδο υγρής φάσης thinprep και θα γίνεται μοριακή ταυτοποίηση του ιού HPV. 

 Οι εξετάσεις θα πραγματοποιούνται, από την Τρίτη 23 Ιουνίου 2026 στην ειδική αυτοκίνητη μονάδα που διαθέτει το Ελληνικό Ίδρυμα Ογκολογίας, η οποία θα βρίσκεται σταθμευμένηστην Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου (στο προαύλιο χώρο του Πνευματικού Κέντρου). Οι ενδιαφερόμενες μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 2713610238-245 Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Πελοποννήσου & 2791360246 Δήμος Μεγαλόπολης ( ώρες 9.00 – 14.00 ) για να προγραμματίσουν το ραντεβού τους. 

 Οι διαγνώσεις των μαστογραφιών και των λαμβανομένων επιχρισμάτων γίνονται από έμπειρους ιατρούς ακτινολόγους και κυτταρολόγους, βάσει των ευρωπαϊκών κατευθυντηρίων οδηγιών των προγραμμάτων πληθυσμιακού ελέγχου.

 Η ενημέρωση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων γίνεται ταχυδρομικώς με προσωπική επιστολή. 

Στην περίπτωση που κριθεί απαραίτητος περαιτέρω έλεγχος, οι εξετασθείσες καλούνται και πάλι για συμπληρωματικές εξετάσεις οι οποίες πραγματοποιούνται, επίσης δωρεάν, είτε στην κινητή είτεστην σταθερή μονάδα του Ιδρύματος. Εάν χρειαστεί ιατρική παρέμβαση προτείνεται η παραπομπή των γυναικών στο νοσοκομείο «Ο Άγιος Σάββας», το οποίο είναι το νοσοκομείο αναφοράς.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

Eκδήλωση «Μνήμες και γεύσεις παράδοσης» Κυριακή 28 Ιουνίου 2026 και ώρα 13:00 στο Καράτουλα Μεγαλόπολης

 Ο Δήμος Μεγαλόπολης και ο Σύλλογος Απανταχού Καρατουλαίων «Η Παναγίτσα» σας προσκαλούν να τιμήσετε με την παρουσία σας την εκδήλωση «Μνήμες και γεύσεις παράδοσης» που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 28 Ιουνίου 2026 και ώρα 13:00 στο Καράτουλα Μεγαλόπολης








Κυριακή 10 Μαΐου 2026

Στις 29 Ιουλίου 2026: Μαρία Φαραντούρη Μανώλης Μητσιάς στον Επικούριο Απόλλωνα.

 Όλα δείχνουν πως και αυτό το καλοκαίρι… τα φώτα της Πελοποννήσου θα πέσουν ξανά στον Επικούριο Απόλλωνα. 


Και κάπου εδώ αρχίζουμε να υποψιαζόμαστε ότι…  ο ίδιος ο Απόλλωνας μάλλον αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.

 Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το παγκόσμιο μνημείο της UNESCO ετοιμάζεται να γεμίσει μουσική, κόσμο και ζωή κάτω από την πανσέληνο.

 Μετά τη μεγάλη επιτυχία της περσινής συναυλίας – αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη, έρχεται τώρα μια νέα βραδιά που αναμένεται να στρέψει ξανά τα βλέμματα όλης της χώρας στην περιοχή μας.

 Στις 29 Ιουλίου 2026: Μαρία Φαραντούρη Μανώλης Μητσιάς …κάτω από το φως του ολόγιομου φεγγαριού, στον πιο ατμοσφαιρικό ίσως ναό της Ελλάδας. 

Και αλήθεια τώρα… Πόσοι τόποι μπορούν να πουν ότι:  έχουν συναυλία πανσελήνου σε μνημείο UNESCO  κουβαλούν ιστορία χιλιάδων ετών  βρίσκονται μέσα σε ένα από τα πιο επιβλητικά τοπία της Πελοποννήσου  και αρχίζουν ξανά να αποκτούν πολιτιστικό παλμό; 

Ο Επικούριος δεν είναι “ένα αξιοθέατο”. 

Είναι εμπειρία. Είναι συναίσθημα. 

Είναι κάτι που όταν το δεις από κοντά… το θυμάσαι για πάντα.

 Και ίσως τελικά η περιοχή αρχίζει να ξυπνά ξανά.

 Σιγά σιγά. Όμορφα. Με πολιτισμό. Με ποιότητα. Με ψυχή

Ραντεβού λοιπόν κάτω από την πανσέληνο. Εκεί που η ιστορία, η μουσική και το βουνό γίνεται ενα

Παρασκευή 8 Μαΐου 2026

Μετάλλιο για την Κουρέτα Νάγια στο διεθνές meeting Irini Cup στην Χαλκίδα

 Πρωτιές, μετάλλια, κύπελλο και θέσεις στην προνομιούχο οκτάδα κατέκτησαν οι Παγκορασίδες μας στο διεθνές meeting Irini Cup στην Χαλκίδα !



 Η Ρέγγου Ελένη έκανε το 3/3 παίρνοντας το κύπελλο 🏆στην κατηγορία Benjamins 2016 level B, κατακτώντας 3 χρυσά μετάλλια στο σύνθετο ατομικό🥇,το ελεύθερο 🥇και το σχοινάκι🥇 . 

 Μετάλλια είχαμε και στην κατηγορία kids 2017 level B όπου τα κορίτσια μας έκαναν πολύ καλές εμφανίσεις και κατέκτησαν τις εξής θέσεις :

 Κότση Δήμητρα 🥇1η θέση μπάλα 🥈2η θέση ελεύθερο 🥈2η θέση σύνθετο ατομικό 

 Κουρέτα Νάγια 💐6η θέση ελεύθερο 💐6η θέση σχοινί 💐7η θέση σύνθετο ατομικό 

 Χόχωλη Ναταλία 💐4η θέση μπάλα 🌹9η θέση σύνθετο ατομικό 🌹12η θέση ελεύθερο 

Στην προαγωνιστική κατηγορία Minis 2018 (οι αθλήτριες συμμετέχουν χωρίς βαθμολόγηση) παρουσίασε το πρόγραμμά της η αθλήτριά μας Λίτσα Άννα έχοντας μια υπέροχη εμφάνιση !

Πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα κορίτσια και τις προπονήτριες μας για τον αγώνα και τις επιτυχίες τους ! 

Fok - Φιλογυμναστικός Όμιλος Καλαμάτας,

74.000 ευρώ για τη βελτίωση της καθημερινότητας και υποδομών με χρηματοδότηση από το Ειδικό Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης

 Με αποφάσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση


 εντάσσονται στο Ειδικό Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025, τέσσερις νέες παρεμβάσεις για τη ενίσχυση υποδομών που σχετίζονται με ΑμεΑ, την έρευνα και την καινοτομία, τον πρωτογενή τομέα αλλά και την ευρύτερη βελτίωση της καθημερινότητας και της εξυπηρέτησης των πολιτών στην έδρα της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Τρίπολη και στο Δήμο Μεγαλόπολης, συνολικής δημόσιας δαπάνης 774.000 ευρώ. Ειδικότερα, με τις συγκεκριμένες αποφάσεις εξασφαλίστηκαν πόροι για την εκπόνηση προμελετών που αφορούν σε: 

 — Ανέγερση κτιριακής υποδομής Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών στο Φάσμα του Αυτισμού (ΚΔΑΠ-ΑμεΑ) στη Μεγαλόπολη, συνολικής δομημένης επιφάνειας περίπου 4.000 τ.μ., σε έκταση περίπου 30 στρεμμάτων. Το φυσικό αντικείμενο της πράξης περιλαμβάνει την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων τεχνικών μελετών (αρχιτεκτονικής, στατικής, ηλεκτρομηχανολογικής, τοπογραφικής και γεωτεχνικής), καθώς και την προμέτρηση ποσοτήτων και εκτίμηση κόστους, με στόχο την διαμόρφωση ολοκληρωμένου φακέλου τεχνικής ωρίμανσης του έργου. Η προτεινόμενη κτιριακή υποδομή θα φιλοξενεί εξειδικευμένες λειτουργίες ημερήσιας φροντίδας, δημιουργικής απασχόλησης και βραχυχρόνιας φιλοξενίας παιδιών στο φάσμα του αυτισμού, με δυναμικότητα έως 70 ωφελούμενων (40 σε ημερήσια βάση και έως 30 με δυνατότητα διαμονής). Θα καθοριστούν όλες εκείνες οι προδιαγραφές για αίθουσες δραστηριοτήτων, χώρους θεραπείας, γραφεία επιστημονικού προσωπικού, χώρους ανάπαυσης, καθώς και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις (ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, πυροπροστασία, αυτοματισμοί, προσβασιμότητα κλπ), με έμφαση στην ασφάλεια, την ενεργειακή απόδοση και την πλήρη συμμόρφωση με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας ΚΔΑΠ-ΑμεΑ. Η συνολική δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 250.000 ευρώ.

 — Δημιουργία Agrologistics Center στον κόμβο βιοοικονομίας 360° στη Μεγαλόπολη. Στο πλαίσιο του έργου θα γίνει ολοκληρωμένος σχεδιασμός των υποδομών αποθήκευσης, διαχείρισης, τυποποίησης και διακίνησης αγροτικών προϊόντων, καθώς και των συνοδευτικών υποστηρικτικών και τεχνολογικών εγκαταστάσεων. Η προμελέτη καλύπτει: χωροθέτηση και λειτουργική διάταξη του κέντρου, σχεδιασμό κτιριακών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων, υποδομές logistics (διακίνηση, διαλογή, ψύξη, τυποποίηση), ηλεκτρομηχανολογικές και ενεργειακές εγκαταστάσεις και ενσωμάτωση ψηφιακών και καινοτόμων λύσεων διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας. Η συνολική δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 200.000 ευρώ. 

 — Δημιουργία Σύνθετου Εκπαιδευτικού και Αγροτεχνολογικού Συγκροτήματος – Γεωργική Σχολή Μεγαλόπολης. Η προμελέτη περιλαμβάνει την εκπόνηση όλων των απαιτούμενων τεχνικών μελετών (αρχιτεκτονικής, στατικής, ηλεκτρομηχανολογικής, τοπογραφικής και γεωτεχνικής όπου απαιτείται), καθώς και τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης λειτουργικής οργάνωσης και τεχνικής λύσης για το σύνολο του συγκροτήματος. Το έργο αφορά τη χωροθέτηση και τον σχεδιασμό κτιριακών εγκαταστάσεων συνολικής επιφάνειας περίπου 2.000 τ.μ., οι οποίες θα περιλαμβάνουν χώρους εκπαίδευσης, εργαστήρια, διοικητικές και υποστηρικτικές λειτουργίες, καθώς και συναφείς αποθηκευτικούς και γεωργικούς χώρους. Παράλληλα, εντάσσεται στον σχεδιασμό η ανάπτυξη πρότυπων αγροτικών εγκαταστάσεων (όπως θερμοκήπια) και η αξιοποίηση εκτεταμένης αγροτικής γης περίπου 600 στρεμμάτων για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς. Η συνολική δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 200.000 ευρώ. 

 — Κατασκευή του Κεντρικού Διοικητηρίου Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Τρίπολη. Στόχος είναι τη συγκέντρωση και στέγαση των διοικητικών υπηρεσιών σε ενιαίο, σύγχρονο κτιριακό συγκρότημα. Η προμελέτη περιλαμβάνει τον αρχιτεκτονικό, λειτουργικό και τεχνικό σχεδιασμό του κτιρίου, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των υπηρεσιών, τη βέλτιστη χωροθέτηση, τις απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης και τις σύγχρονες προδιαγραφές δημόσιων διοικητικών κτιρίων. Η συνολική δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 124.000 ευρώ.

Σημαντική διάκριση πέτυχε το ΕΠΑ.Λ. Μεγαλόπολης στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2026

Σημαντική διάκριση πέτυχε το ΕΠΑ.Λ. Μεγαλόπολης στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2026, καθώς το μαθητικό έργο “Neptunus” απέσπασε το χάλκινο βραβείο, επιβεβαιώνοντας το υψηλό επίπεδο καινοτομίας και τεχνολογικής δημιουργίας της σχολικής κοινότητας.

 
 



Τετάρτη 6 Μαΐου 2026

Πανηγυρίζει ο παλαιός Ιερός Ναός του Αγίου Νικολάου



 Την Παρασκευή 8 και το Σάββατο 9 Μαΐου πανηγυρίζει ο παλαιός Ιερός Ναός του Αγίου Νικολάου επί την εορτή της μετακομιδής των Ιερών Λειψάνων του Αγίου Νικολάου, προστάτη και πολιούχου της πόλης μας. 

 Την Παρασκευή 8 Μαΐου στις 19:00 Θα τελεστεί Εσπερινός και στη συνέχεια θα γίνει η λιτάνευση της εικόνας και των Ιερών Λειψάνων πέριξ της κεντρικής πλατείας της πόλης μας. 

 Το πρωί του Σαββάτου στις 07:00 θα τελεστεί Πανηγυρική Θεία Λειτουργία.

 Η συμμετοχή του ευσεβούς λαού είναι επιβεβλημένη για να πάρουμε την ευλογία του Θεού δια πρεσβειών του Αγίου Νικολάου. Χριστός Ανέστη, χρόνια πολλά και ευλογημένα.

1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης |“Ακούς τις ζωγραφιές;”

 “Ακούς τις ζωγραφιές;” 

  

Μια αληθινά μαγική εμπειρία ζήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας! 

Το σχολείο μας γέμισε φως, μελωδίες και παιδικά χαμόγελα χάρη στην εξαιρετική βιωματική παράσταση «Ακούς τις Ζωγραφιές;».

 Τα παιδιά, με οδηγό τη γλυκιά Λίλη —ένα μικρό γιουκαλίλι που έγινε η αγαπημένη τους φίλη— περιπλανήθηκαν σε ένα φανταστικό μουσείο. 

Εκεί, ανακάλυψαν πως οι πίνακες ζωγραφικής δεν είναι «σιωπηλοί»… έχουν φωνή! 

 Οι μικροί μας θεατές «είδαν» τη μουσική του Vivaldi, του Bach, του Beethoven, του Satie, του Mozart, του Rossini κ.ά. να μεταμορφώνεται σε χρώματα, σχήματα και κίνηση.

 Με βιωματικό τρόπο, μέσα από παιχνίδια ενεργητικής ακρόασης, τα παιδιά έγιναν μέρος της δημιουργίας. 

Η ζωντανή μουσική από φλογέρες, γιουκαλίλι και κρουστά «έντυσε» τα εικαστικά έργα, αποδεικνύοντας πως η τέχνη είναι μία και ενώνει τις καρδιές μας. 🎻🥁


 



Το Διάζωμα για τη διάκριση της Θεατρικής Ομάδας μαθητών της Μεγαλόπολης στον 1ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Αρχαίου Θεάτρου

 Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Diazoma, «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», το Γυμνάσιο Μεγαλόπολης συμμετείχε στον 1ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Αρχαίου Θεάτρου, που πραγματοποιήθηκε στην Καμπανία της Ιταλίας. 


Οι μαθητές παρουσίασαν το έργο «Ιππείς» του Αριστοφάνη, αποδίδοντας με εξαιρετική καλλιτεχνική ποιότητα και ωριμότητα τους ρόλους τους, ως άξιοι συνεχιστές της θεατρικής μας παράδοσης. 

Η παρουσία και συμμετοχή των μαθητών/-τριών αποτελεί τιμή για την τοπική κοινωνία και επιβεβαιώνει τη δύναμη της συνεργασίας, της παιδείας και του πολιτισμού.

 Η διάκριση αυτή αποτελεί πηγή έμπνευσης και αισιοδοξίας για το μέλλον της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας. 

 Θερμές ευχαριστίες στον Δήμο Μεγαλόπολης, το Ίδρυμα Αθανασίου και Μαρίνας Μαρτίνου, μέσω της «Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Πολιτιστικού και Κοινωφελούς Έργου ΑΙΓΕΑΣ», που δραστηριοποιείται σε όλη την επικράτεια και στηρίζει τον πολιτισμό και την εκπαίδευση, καθώς και στον Σύλλογο Γυναικών Μεγαλόπολης Καλλιστώ και στον Πολιτιστικό Σύλλογο Μεγαλόπολης «ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΙΣ».

Τρίτη 5 Μαΐου 2026

Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάδειξη των Άνω Καρυών και του Λυκαίου Όρους υπέγραψε η «ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΕ ΟΤΑ»

 Μνημόνιο συνεργασίας με στόχο την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής υπεγράφη τη Δευτέρα 4 Μαΐου στα γραφεία της «ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΕ ΟΤΑ» στη Μεγαλόπολη, μεταξύ του Αναπτυξιακού Οργανισμού και του Πολιτιστικού Συλλόγου Άνω Καρυωτών Αρκαδίας «Ο Λύκαιος Δίας».


 Η συμφωνία θέτει τις βάσεις για μια σταθερή συνεργασία στον τομέα του πολιτισμού και της τοπικής ανάπτυξης, με βασικό στόχο την προστασία, προβολή και ανάδειξη της πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις Άνω Καρυές και στους αρχαιολογικούς χώρους του Λύκαιου Όρους και της Αρχαίας Λυκόσουρας, καθώς και στην αναβίωση της ιστορικής μνήμης των Λυκαίων Αγώνων.

 Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται η υλοποίηση ψηφιακής αναπαράστασης των Λυκαίων Αγώνων, έργο που θα παραχθεί άμεσα από τον Αναπτυξιακό Οργανισμό για λογαριασμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου και θα φιλοξενηθεί στη Λυκαία Ακαδημία στις Άνω Καρυές. 

Το μνημόνιο υπεγράφη από τον διευθύνοντα σύμβουλο της «ΑΡΚΑΔΙΑ Α.Ε. ΟΤΑ» Παναγιώτη Βαλασόπουλο και τον πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Άνω Καρυωτών Αρκαδίας «Ο Λύκαιος Δίας» Χρήστο Κουμουνδούρο, παρουσία του δημάρχου Μεγαλόπολης Κώστα Μιχόπουλου, του προέδρου της Τοπικής Κοινότητας Άνω Καρυών Ιωάννη Κωνσταντόπουλου, της διευθύντριας του Αναπτυξιακού Οργανισμού Ακριβής Δανοπούλου και του μέλους του Δ.Σ. του Συλλόγου Αθανάσιου Στασινού. 

Σύμφωνα με το μνημόνιο, οι δύο πλευρές θα προχωρήσουν από κοινού σε δράσεις όπως η διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, συνεδρίων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η παραγωγή έντυπου και ψηφιακού υλικού προβολής, η ανάπτυξη πρωτοβουλιών πολιτιστικού τουρισμού, καθώς και η αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών για την καταγραφή και ανάδειξη της τοπικής πολιτιστικής ταυτότητας.

 Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη συμμετοχή της νέας γενιάς, στη συνεργασία με την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα, καθώς και στη δικτύωση με φορείς εντός και εκτός Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Κουμουνδούρος προσέφερε στον κ. Βαλασόπουλο συμβολικά δώρα που συνδέονται με τα Λύκαια, μεταξύ των οποίων το μετάλλιο των αγώνων και έναν χάλκινο τριποδίσκο, τα οποία αποτυπώνουν τη διαχρονική σημασία του θεσμού. 

Η συνεργασία έχει τριετή διάρκεια και συνιστά πλαίσιο κοινής δράσης χωρίς άμεσες οικονομικές δεσμεύσεις, με δυνατότητα ανάπτυξης επιμέρους πρωτοβουλιών στο μέλλον. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συλλόγου εξήρε τη συμβολή του κ. Βαλασόπουλου στη διάσωση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής της Μεγαλόπολης, ενώ ο δήμαρχος Μεγαλόπολης υπογράμμισε τη σημασία αντίστοιχων συνεργασιών για την ενίσχυση της εξωστρέφειας και τη δημιουργία αναπτυξιακών προοπτικών μέσω του πολιτισμού.

 Το μνημόνιο συνεργασίας θεωρείται ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την ανάδειξη της πολιτιστικής ταυτότητας των Άνω Καρυών και του Δήμου Μεγαλόπολης συνολικά, με τη στήριξη του Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου «ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΕ ΟΤΑ».

Πέμπτη 23 Απριλίου 2026

2ο Megalopolis Gravel Classic!!!! / 23-26 Απριλίου η Γιορτή του Ποδήλατου!!!!

 Στο πλαίσιο του 2 ου Megalopolis Gravel Classic, η εβδομάδα είναι αφιερωμένη στο ποδήλατο! -

 ΠΕΜΠΤΗ 23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
 Οι εκδηλώσεις ξεκινούν την Πέμπτη 23 Απριλίου, με την άφιξη στη Μεγαλόπολη του Paolo Bettini, του χρυσού Ολυμπιονίκη της Αθήνας στο αγώνισμα του δρόμου αντοχής. Την ίδια μέρα, θα γίνουν επισκέψεις στο 4 ο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο Μεγαλόπολης, με την παρουσίαση του προγράμματος « Μαθαίνω για το Ποδήλατο». 
 Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο παρουσιάζει με απλό και κατανοητό τρόπο την ιστορία του ποδηλάτου από τα τέλη του 19ου αιώνα έως και τις μέρες μας, περιγράφει τα είδη των ποδηλάτων και παρέχει πρακτικές πληροφορίες για τη χρήση τους. 
Τέλος, ενημερώνει για τους κανόνες του ΚΟΚ που αφορούν το ποδήλατο και δίνει συμβουλές για την ασφαλή και διασκεδαστική χρήση του ποδηλάτου, με στόχο να εμπνεύσει τα παιδιά να το αντιμετωπίσουν ως ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης για τις πόλεις τους, αλλά και μια επιλογή για έναν πιο αθλητικό τρόπο ζωής. 

 Το πρόγραμμα έχει παρουσιαστεί ήδη σε περισσότερα από 100 σχολεία σε όλη την Ελλάδα, είναι σχεδιασμένο από τον Οργανισμό «Πόλεις για Ποδήλατο» (μέλος της European Cyclists Federation) και θα το προλογίσει ο Μεγαλοπολίτης πρώην πρωταθλητής Ποδηλασίας και νυν Head of performance της ομάδας XDS Astana, Βασίλης Αναστόπουλος.

 - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
 Επίσκεψη στο 1o, 2 ο και 3 ο Δημοτικό, επίσης με την παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος « Μαθαίνω για το Ποδήλατο».

 - ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
 Από το Σάββατο στις 12 το πρωί, έως και το πέρας των εκδηλώσεων, την Κυριακή το απόγευμα, θα λειτουργεί στην Πλατεία Ηρώων, πίστα δεξιοτεχνίας για παιδιά και Bike Expo με εταιρείες από όλη την Ελλάδα. 

 Ο PaoloBettini σε χωμάτινη διαδρομή της Τοσκάνης με το 3Τ ποδήλατό του
 Το απόγευμα του Σαββάτου, ο χρυσός Ολυμπιονίκης στην ποδηλασία δρόμου,Paolo Bettini, θα βρεθεί στον χώρο της εκδήλωσης για να απαντήσει σε ερωτήσεις και να φωτογραφηθεί με τους επισκέπτες. Την ίδια μέρα, στις 20:00, θα ξεκινήσει ο Ποδηλατικός Γύρος της πόλης, μια ανοιχτή εκδήλωση για όλους τους κατοίκους, ενώ ακριβώς πριν την εκκίνηση, θα κληρωθούν 5 ποδήλατα MTBI deal ανάμεσα στους μαθητές των τεσσάρων Δημοτικών Σχολείων και του Γυμνασίου. 
 Το Σάββατο θα υπάρχει PastaParty με τοπικές γεύσεις για τους συμμετέχοντες,
ενώ στις 20:30 θα ξεκινήσει στην κεντρική πλατεία μια κεφάτη Συναυλία με τους LasKumbaritastrio: Αλέξης Γραμματικός – σαξόφωνο, φωνή Φωτεινή Τσακνάκη – πλήκτρα, φωνή Ρόλη Γιαμοπούλου - τύμπανα, φωνή Ένα trio με swing - jazzy και disco διάθεση έρχεται στο Megalopolis Gravel Classic με σκοπό να "ισιώσει" τα πιο δύσκολα υψομετρικά της Κυριακής!
 Η συναυλία ξεκινά με τον Μεγαλοπολίτη Κωνσταντίνο Τσελά!

 - ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
 Η εκκίνηση των τριών διαδρομών, που αναμένεται να συγκεντρώσουν πάνω από 160 συμμετοχές, θα αρχίσει την Κυριακή στις 09:00 το πρωί μπροστά από το Δημαρχείο Μεγαλόπολης (στο επάνω μέρος της κεντρικής Πλατείας), ενώ οι τερματισμοί για τις μεγάλες διαδρομές αναμένονται λίγο μετά τις 13:00 το μεσημέρι, στο ίδιο σημείο. 
 Αξίζει να αναφερθεί ότι η εκδήλωση έχει ήδη συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των ΜΜΕ σε όλη την Ελλάδα, με περισσότερα από 20 μέσα από την Αθήνα, την Πελοπόννησο και την υπόλοιπη Ελλάδα να αναφέρονται με κείμενα και αφιερώματα σε αυτήν.

Δηλώστε συμμετοχή στον Ποδηλατικό Γύρο Μεγαλόπολης το Σάββατο 25 Απριλίου

 


Στα πλαίσια του  Megalopolis Gravel Classic 2026, το Σάββατο 25 Απριλίου διοργανώνεται ο 3ος Ποδηλατικός Γύρος Μεγαλόπολης!

Στις 20:00, θα ξεκινήσει ο Ποδηλατικός Γύρος της πόλης, μια ανοιχτή εκδήλωση για όλους τους κατοίκους, ενώ ακριβώς πριν την εκκίνηση, θα κληρωθούν 5 ποδήλατα MTB Ideal ανάμεσα στους μαθητές των τεσσάρων Δημοτικών Σχολείων και του Γυμνασίου.

Ο Ποδηλατικός Γύρος Μεγαλόπολης επιστρέφει για τρίτη φορά και φέτος σας προσκαλεί να ανακαλύψετε την πόλη τη νύχτα!

Πρόκειται για μια βραδινή, ποδηλατική βόλτα, ανοιχτή σε όλους, μικρούς και μεγάλους, ανεξαρτήτως εμπειρίας. Είναι η ιδανική ευκαιρία να ζήσετε την πόλη με χαλαρό ρυθμό, να θαυμάσετε τα φωτισμένα στενά και τις πλατείες και να απολαύσετε την αίσθηση της κοινότητας που δημιουργεί το ποδήλατο.

Μια ευκαιρία να διαπιστώσετε πόσο μικρές είναι οι αποστάσεις στη Μεγαλόπολη και πόσο πιο εύκολο αλλά και απολαυστικό είναι να μετακινείστε με ποδήλατο.

Δηλώστε τώρα την συμμετοχή σας ΕΔΩ

Τρίτη 21 Απριλίου 2026

Θερινό Σχολείο Αστροφυσικής και Διαστημικής Τεχνολογίας για μαθητές Λυκείου

 Το Αστεροσκοπείο Ασέας διοργανώνει δωρεάν θερινά μαθήματα Αστρονομίας και Διαστημικής Τεχνολογίας για μαθητές Λυκείου.

 Τα μαθήματα περιλαμβάνουν θεωρία και εργαστηριακές ασκήσεις στο Αστεροσκοπείο και στην ύπαιθρο με χρήση επιστημονικών οργάνων καθώς και διαστημικές αποστολές με χρήση τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας και υπολογιστών. 

Τη διδασκαλία αναλαμβάνουν εξειδικευμένοι επιστήμονες

Για το έτος 2026, τα μαθήματα αστροφυσικής θα διδάξει ο Φυσικός Αναστασίου Κωνσταντίνος. Εκπαιδευτής για τις διαστημικές αποστολές θα είναι ο Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ και Φυσικός, Δημήτρης Δημόπουλος και ο Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΕΜΠ, Λιαργκόβας Γιάννης.

Περισσότερα: https://www.astroasea.gr/summerschool.html




Ο Paolo Bettini Χρυσός Ολυμπιονίκης Αθήνα 2004. Δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής. θα είναι το Σάββατο 25 Απριλίου στη Μεγαλόπολη

 Χρυσός Ολυμπιονίκης Αθήνα 2004. Δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Νικητής σε 5 Μνημεία.

 Ο Paolo Bettini θα είναι μαζί μας το Σάββατο 25 Απριλίου στη Μεγαλόπολη — για τεχνική ενημέρωση, συζήτηση και... City Ride. 

Πότε άλλοτε κάνεις βόλτα δίπλα σε έναν θρύλο;

🔗 gravelchallenge.gr




Συναυλία με τους: Las Kumbaritas trio και Κωνσταντίνο Τσελά | Σάββατο 25 Απριλίου 2026 στις 20:30

 Φέτος στο Megalopolis Gravel Classic 2026 όχι μόνο θα κάνεις ποδήλατο αλλά θα πεις κι ένα τραγούδι!

 To Σάββατο 25 Απριλίου στις 20:30, αμέσως μετά τον νυχτερινό Ποδηλατικό Γύρο της πόλης, στην Κεντρική Πλατεία της Μεγαλόπολης, Δήμος Μεγαλόπολης - Municipality of Megalopolis - μια κεφάτη συναυλία με τους: Las Kumbaritas trio Αλέξης Γραμματικός - σαξόφωνο, φωνη Fwtini Tsaknaki - πλήκτρα, φωνή Ρολη Γιαμοπούλου - τύμπανα, φωνή 

 Ένα trio με swing - jazzy και disco διάθεση έρχεται στο Megalopolis gravel Adventure με σκοπό να "ισιωσει" τα πιο δύσκολα υψομετρικά της Κυριακής!

 Η συναυλία ξεκινά με τον Κωνσταντίνο Τσελά! 

Να είστε εκεί!!