Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Η Μεγαλόπολη περιμένει ή διεκδικεί;

 «Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!» Κ. Βάρναλης 

Γράφει ο Ι.Γ. Ασημακόπουλος 



Τη Μεγαλόπολη επισκέφθηκαν στελέχη της κυβέρνησης και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για να επαναλάβουν υποσχέσεις και έργα που κατά καιρούς λένε πώς θα κάνουν, για να οδηγήσουν το Δήμο στη μετά λιγνίτη εποχή.

 Ο Δήμαρχος κ. Μιχόπουλος αντί να βάλει τέλος σ’ αυτή την «παρωδία – κοροϊδία» που μειώνει και προσβάλει κατάφορα την τοπική κοινωνία, για μια ακόμα φορά, λεονταρίζοντας, ευχαριστώντας και εκλιπαρώντας, κατάφερε(!!!) να αποσπάσει για μια ακόμα φορά τις γνωστές και χιλιοειπωμένες εδώ και χρόνια υποσχέσεις για εκατομμύρια, για εμβληματικά έργα, για επενδύσεις, για θέσεις εργασίας, που όλα μέχρι στιγμής είναι αέρας κοπανιστός. Μπουχτίσαμε… 

Θα έπρεπε να έχει καταλάβει ο κ. Δήμαρχος, στο μέσον της δημαρχιακής του θητείας, ότι οι κραυγές αγωνίας και οι έντονες ανησυχίες των δημοτών, δεν μπορεί να εκφραστούν δια του ιδίου μόνον, αλλά με τον ίδιο μπροστά και ολόκληρη την τοπική κοινωνία να τον ακολουθεί. Όπως έγινε πριν δύο χρόνια, όταν η πολιτική εξουσία έστειλε τα ΜΑΤ και η Μεγαλόπολη ακούστηκε στο πανελλήνιο, ενώ ταυτόχρονα άνοιξε έστω ένας υποτυπώδης διάλογος.

 Συμπέρασμα: Η δύναμη του Δημάρχου είναι ο δήμος, ο λαός, η τοπική κοινωνία που υποφέρει να είναι σε εγρήγορση. Στο δρόμο... 

Δυστυχώς η διεκδικητική τακτική του κ. Δημάρχου μετά από δυόμισι χρόνια θητείας άλλαξε και σήμερα δείχνει να εναρμονίζεται στο γνωστό απόφθεγμα: «…και με τον αστυφύλαξ και με το χωροφύλαξ». Προσπαθώντας να τα έχει καλά με όλους, τα χάνει όλα. Ενώ έστειλε τον κόσμο που ήταν στα κάγκελα στο σπίτι του, κουβεντιάζει πίσω από κλειστές πόρτες στα διάφορα υπουργικά γραφεία. Του χτυπάνε την πλάτη φιλικά, με κατανόηση… Του δίνουν υποσχέσεις και να φεύγει με άδεια χέρια. Το ίδιο δοκιμασμένο και αποτυχημένο σενάριο από την προηγούμενη δημοτική αρχή. 

Αποτέλεσμα: Διάγουμε το έβδομο έτος απολιγνιτοποίησης, και ενώ βλέπουμε να γίνονται πράματα στους όμορους Δήμους που εκμεταλλεύονται τη ΔΑΜ της οποίας «επίκεντρο» είναι η Μεγαλόπολη, ο Δήμος Μεγαλόπολης «τρώει πόρτα», παίρνοντας μόνο υποσχέσεις και κοροϊδία… 

Βέβαια, κατά τακτά χρονικά διαστήματα, όπως έγινε προχθές, βλέπουμε να έρχονται ερήμην της τοπικής κοινωνίας (τη φοβούνται;) κάποια κυβερνητικά στελέχη και με ευφράδεια λόγου μπροστά στις βιντεοκάμερες να διασκεδάζουν τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας εκ του ασφαλούς. Να υπόσχονται, για πολλοστή φορά εδώ και χρόνια, τα ίδια πράματα που δεν φαίνεται να έχουν διάθεση να ξεκινήσουν. Ο κ. Δήμαρχος να συμπληρώνει την παράσταση, με «άναρθρες κραυγές» χωρίς αντίκρισμα. Και τέλος, αφού τα παρευρισκόμενα στελέχη δείξουν την κατανόησή στους «λεονταρισμούς» του κ. Δημάρχου, φωτογραφίζονται χαμογελαστοί σφίγγοντας τα χέρια μπροστά στις κάμερες και αποχωρούν.

 Η τοπική κοινωνία ανενημέρωτη για το τι γίνεται πίσω από την πλάτη της, μαθαίνει την επόμενη τι συνέβη από το δελτία τύπου που θα δημοσιεύσουν οι «καλά» πληροφορημένοι εκπρόσωποι τύπου των παρευρισκόμενων στελεχών, στα τοπικά ηλεκτρονικά ΜΜΕ. 

Όλη η εικόνα που περιγράφεται παραπάνω, περιγράφεται με ακρίβεια στα λόγια του κυβερνητικού Βουλευτή Αρκαδίας που συνόδευε το Κυβερνητικό κλιμάκιο: 

«Καταλαβαίνω τις εύλογες ανησυχίες των πολιτών για καθυστερήσεις, οι οποίες όμως οφείλονται στην δυσκολία διεκπεραίωσης δύσκολων ευρωπαϊκών διαδικασιών. Πάντως η Μεγαλόπολη βρίσκεται, πλέον, στο προσκήνιο των επενδύσεων κι εμείς κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να επιταχύνουμε τις διαδικασίες και για να στηρίξουμε την αναπτυξιακή της προοπτική…» 

Σε λίγο μπαίνουμε στο όγδοο έτος της απολιγνιτοποίησης. Μπορεί μετά από ακόμα πέντε ή δέκα χρόνια, κάποια από αυτά που λένε να γίνουν. Στο μεταξύ ρημάζουμε... Ρημάξαμε… Οι νέοι φεύγουν… Έφυγαν… 

Η Μεγαλόπολη σήμερα συντηρείται από μια χούφτα συνταξιούχων της ΔΕΗ. Σε λίγο τα χωριά του δήμου δεν θα υπάρχουν και η Μεγαλόπολη θα είναι ένα χωριουδάκι. 

Τις πταίει; 

«Φταίει το ζαβό το ριζικό μας; Φταίει ο Θεός που μας μισεί; Φταίει το κεφάλι το ξερό μας; Τι φταίει; Τι φταίει; Κανένα στόμα δεν το ’βρε και δεν τόπε ακόμα»

* *ΣΣ: Παράφραση κάποιων στίχων από τους «Μοιραίους» του αγαπημένου ποιητή Κ. Βάρναλη

Πρόγραμμα κατάρτισης με επίδομα έως 2.000 ευρώ για 1.750 ανέργους στις περιοχές Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης

 Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Ολοκληρωμένα Προγράμματα Προώθησης στην Απασχόληση για ανέργους στις περιοχές Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΔΑΜ)», το οποίο υλοποιεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), με στόχο την ενίσχυση των επαγγελματικών προσόντων και την προώθηση στην αγορά εργασίας 1.750 ανέργων. 


Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ανέργους που κατοικούν στις περιοχές παρέμβασης της ΔΑΜ, μεταξύ των οποίων οι Δήμοι Μεγαλόπολης, Γορτυνίας, Τρίπολης και Οιχαλίας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, καθώς και σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας, του Βορείου Αιγαίου, της Κρήτης και του Νοτίου Αιγαίου. 

Οι ωφελούμενοι θα παρακολουθήσουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα που περιλαμβάνει έξι ατομικές συνεδρίες επαγγελματικής συμβουλευτικής, 120 ώρες κατάρτισης σε ήπιες δεξιότητες (Soft Skills), 240 ώρες εκπαίδευσης σε πράσινες δεξιότητες (Green Skills), 40 ώρες πρακτικής άσκησης, καθώς και εξετάσεις για την απόκτηση επαγγελματικής πιστοποίησης. 

Παράλληλα, προβλέπεται εκπαιδευτικό επίδομα έως 2.000 ευρώ, υπό την προϋπόθεση της ολοκλήρωσης όλων των δράσεων του προγράμματος. Σε περίπτωση μη επιτυχίας στις εξετάσεις πιστοποίησης, οι συμμετέχοντες λαμβάνουν το 70% του προβλεπόμενου επιδόματος. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα της ΔΥΠΑ με ενεργή κάρτα ανεργίας, έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εξατομικευμένης προσέγγισης και διαθέτουν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης. Επιπλέον, θα πρέπει να είναι μόνιμοι κάτοικοι των επιλέξιμων περιοχών, να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, να μην έχουν μαθητική ή φοιτητική ιδιότητα και να είναι τουλάχιστον απόφοιτοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

 Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν μία και μοναδική ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής μέσω της ιστοσελίδας του προγράμματος, επισυνάπτοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, όπως δελτίο ταυτότητας, βεβαίωση ανεργίας, Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης, βεβαίωση μόνιμης κατοικίας, τίτλο σπουδών, εκκαθαριστικό σημείωμα και υπεύθυνη δήλωση.

 Η δράση εντάσσεται στο έργο με κωδικό MIS 6001156 και στοχεύει στην ενίσχυση της απασχολησιμότητας των ανέργων στις περιοχές που επηρεάζονται από τη διαδικασία της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, προσφέροντας σύγχρονες δεξιότητες και ουσιαστικές προοπτικές ένταξης στην αγορά εργασίας.

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Κατάστρεψαν μηχάνημα του 1957 που τροφοδοτούσε με λιγνίτη τη ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη - Δείτε εικόνες!

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 25-6-2026 

 ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΚΕ αυτή τη φορά στα Ορυχεία στην ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ.

 Την Πέμπτη 25-6-2026 πληροφορηθήκαμε ότι ο Απολήπτης SR240 έγινε κομμάτια!!!

 Στις 23-6-2026 διαπιστώσαμε ότι από εργολαβικό συνεργείο γύρω από το Aπολήπτη SR240 είχαν υπάρξει εργασίες καθαρισμού που βρίσκεται στην 4η Μονάδα. Υποψιαστήκαμε μήπως προετοιμάζουν την καταστροφή του. 

 ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΝΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΟΥΜΕ! 

 Ιστορικό για το μηχάνημα αυτό: Τροφοδότησε με λιγνίτη την 4η Μονάδα του ΑΗΣ Μεγαλόπολης το 1990 στη δοκιμαστική της λειτουργία πριν τεθεί σε κανονική λειτουργία. Μεταφέρθηκε στην Μεγαλόπολη το 1989 από την Πτολεμαΐδα. Έχει κατασκευαστεί γύρω στο 1957 και αρχικά ανήκε στην ιδιωτική ΛΙΠΤΟΛ του Μποδοσάκη που το 1959 το 90% των μετοχών της περιήλθαν στη ΔΕΗ ενώ το 1975 συγχωνεύθηκε στη ΔΕΗ. Ημέρα Καταστροφής - Αποξήλωσης του: 25-6-2026 Το μηχάνημα αυτό αποτελεί δείγμα από τις πρώτες εφαρμογές της λιγνιτικής τεχνολογίας παρουσιάζοντας ιστορικό και τεχνολογικό ενδιαφέρον λόγω της μοναδικότητας του. 

 Στοιχείο Βιομηχανικού Εξοπλισμού: Η διατήρηση, προστασία και καταγραφή του επιβαλλόταν - σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΔΕΗ και της - πολιτείας ώστε να αποτελέσει μέρος του εξοπλισμού μελλοντικής δημιουργίας Βιομηχανικού Μουσείου όπως έχει ζητηθεί και διεκδικούν ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων ΔΕΗ Μεγαλόπολης, ο Δήμος Μεγαλόπολης και τα συνδικάτα του χώρου. 

 Παρεμβάσεις μας: Την Πέμπτη το πρωί αφού πληροφορηθήκαμε την καταστροφή του μηχανήματος σε τηλεφωνική επικοινωνία με την αρμόδια υπάλληλο του Τομέα που ανήκει στη Διεύθυνση Εκτέλεσης Έργων Απόσυρσης Βορρά/ΔΕΑΜΠ με έδρα στην Πτολεμαΐδα δεν καταλάβαινε την απλή ερώτηση μας και μας είπε να μιλήσουμε με τον Διευθυντή της. Προφανώς θεωρούσε ότι ο εξοπλισμός του ΛΚΜ είναι ιδιωτική περιουσία. Σε επικοινωνία λίγο αργότερα με τον Διευθυντή Κλάδου & Εκτέλεσης Έργων Απόσυρσης Βορρά/ΔΕΑΜΠ με έδρα στην Πτολεμαΐδα δεν γνώριζε το θέμα. Ζητήσαμε να μας ενημερώσει.

 Επικοινωνώντας μαζί μας μετά από λίγο μας επιβεβαίωσε την καταστροφή - (κόψιμο) όχι αποσυναρμολόγηση - και μας είπε ότι εκτελούν εργασίες αποξήλωσης για να προχωρήσει η ΜΕΤΑΒΑΣΗ Α.Ε. σε αποκαταστάσεις στο χώρο και δεν γνώριζε το αίτημα μας για τη δημιουργία Βιομηχανικού Μουσείου στην Μεγαλόπολη. 

 ΔΥΣΤΥΧΩΣ αυτή είναι η διάρθρωση και η λειτουργία της εν λόγω Οργανικής Μονάδας.

 ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ Σαράντος Αναπληρωτής Γραμματέας του Δ.Σ. του Συνδέσμου Συνταξιούχων ΔΕΗ Μεγαλόπολης Μέλος του Δ.Σ. της ΠΟΣ/ΔΕΗ


 



Κλοπές σε χωριά της Μεγαλόπολης

Στις 24/6/2026 το βράδυ, η Καμάρα και τα γύρω χωριά της Μεγαλόπολης υπέστησαν για άλλη μια φορά κλοπή. Η πλήρης έλλειψη αστυνόμευσης, η αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής, αλλά και η εγκατάλειψη από την περιφέρεια και το ΑΤ Μεγαλοπολεως και Τριπολεως , έχουν φέρει αυτήν την κατάσταση στο απροχώρητο. Απαιτούμε άμεση παρέμβαση.

Ή ένωση προέδρων Δήμου Μεγαλοπολης που είναι ;;; 

Έχουν καταθέσει κάποιο πρόγραμμα στον Δήμο Μεγαλοπολης σχετικά με τις κλοπές ώστε να βρεθεί κάποια λύση ;; 

Και αν ναι να κοινοποιηθεί το έγγραφο. Η κοιτούν και σφυρίζουν αδιάφορα 

Προεδρος Τ.Κ Καμάρας-Καμποχωρίου


  



Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Δωρεάν Ψηφιακή Μαστογραφία και Τέστ Παπανικολάου στη Μεγαλόπολη

 Στο πλαίσιο του προγράμματος πληθυσμιακού ελέγχου «Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ», που πραγματοποιεί το Ελληνικό Ίδρυμα Ογκολογίας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την πρόληψη και την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού και του τραχήλου της μήτρας, ξεκινά την Τρίτη 23/06/2026πρόγραμμα πληθυσμιακού ελέγχου για τις γυναίκες που κατοικούν στον Δήμο Μεγαλόπολης με εξέταση Ψηφιακής Μαστογραφίας και Τεστ Παπανικολάου. 



Το πρόγραμμα υλοποιείται υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου–Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας, του Δήμου Μεγαλόπολης και του Ιατρικού Συλλόγου Αρκαδίας. 

 Οι εξετάσεις παρέχονται, όπως πάντα, εντελώς δωρεάν χωρίς οικονομικά, ασφαλιστικά ή φορολογικά κριτήρια. Στόχος του προγράμματος αυτού είναι η εξέταση όλων των γυναικών ηλικίας από 25 έως 70 ετών με Τεστ Παπανικολάου, και των γυναικών ηλικίας από 40 ετών και άνω επιπροσθέτως με ψηφιακή Μαστογραφία. 

Επίσης, σκοπό έχει και τον επανέλεγχο όλων των γυναικών, που συμμετείχαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα κατά την προηγούμενη φάση εξετάσεων. Στις γυναίκες ηλικίας από 30 έως 50 ετών θα διενεργείται Τεστ Παπ με την νέα μέθοδο υγρής φάσης thinprep και θα γίνεται μοριακή ταυτοποίηση του ιού HPV. 

 Οι εξετάσεις θα πραγματοποιούνται, από την Τρίτη 23 Ιουνίου 2026 στην ειδική αυτοκίνητη μονάδα που διαθέτει το Ελληνικό Ίδρυμα Ογκολογίας, η οποία θα βρίσκεται σταθμευμένηστην Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου (στο προαύλιο χώρο του Πνευματικού Κέντρου). Οι ενδιαφερόμενες μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 2713610238-245 Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Πελοποννήσου & 2791360246 Δήμος Μεγαλόπολης ( ώρες 9.00 – 14.00 ) για να προγραμματίσουν το ραντεβού τους. 

 Οι διαγνώσεις των μαστογραφιών και των λαμβανομένων επιχρισμάτων γίνονται από έμπειρους ιατρούς ακτινολόγους και κυτταρολόγους, βάσει των ευρωπαϊκών κατευθυντηρίων οδηγιών των προγραμμάτων πληθυσμιακού ελέγχου.

 Η ενημέρωση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων γίνεται ταχυδρομικώς με προσωπική επιστολή. 

Στην περίπτωση που κριθεί απαραίτητος περαιτέρω έλεγχος, οι εξετασθείσες καλούνται και πάλι για συμπληρωματικές εξετάσεις οι οποίες πραγματοποιούνται, επίσης δωρεάν, είτε στην κινητή είτεστην σταθερή μονάδα του Ιδρύματος. Εάν χρειαστεί ιατρική παρέμβαση προτείνεται η παραπομπή των γυναικών στο νοσοκομείο «Ο Άγιος Σάββας», το οποίο είναι το νοσοκομείο αναφοράς.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

Eκδήλωση «Μνήμες και γεύσεις παράδοσης» Κυριακή 28 Ιουνίου 2026 και ώρα 13:00 στο Καράτουλα Μεγαλόπολης

 Ο Δήμος Μεγαλόπολης και ο Σύλλογος Απανταχού Καρατουλαίων «Η Παναγίτσα» σας προσκαλούν να τιμήσετε με την παρουσία σας την εκδήλωση «Μνήμες και γεύσεις παράδοσης» που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 28 Ιουνίου 2026 και ώρα 13:00 στο Καράτουλα Μεγαλόπολης