καθώς ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε ότι μέχρι τα τέλη του έτους, θα ηλεκτριστεί το νότιο τμήμα του Ανατολικού Διαδρόμου, δηλαδή, την γραμμή μεταφοράς υψηλής τάσης 400 KV Μεγαλόπολη-Κόρινθος, ενώ εντός του πρώτου διμήνου του 2023 θα ακολουθήσει και η ηλέκτριση του πολύπαθου Δυτικού Διαδρόμου, Μεγαλόπολη-Πάτρα-Δυτική Ελλάδα, που είχε «παγώσει» για τρία χρόνια λόγων προσφυγών πέντε γυναικών μοναχών στα Καλάβρυτα.
Ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε ότι ξεκινά τη διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή της νέας Εναέριας Γραμμής Μεταφοράς 400 kV, που θα συνδέσει το υπό αναβάθμιση Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Κουμουνδούρου στην Αττική, με το νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Κορίνθου.
Ο Ανατολικός Διάδρομος (Μεγαλόπολη-Κόρινθος-Αττική), η νέα γραμμή μήκους περίπου 86 χλμ, εντάσσεται στο ευρύτερο έργο του που υλοποιεί ο Διαχειριστής για τη διασύνδεση της Πελοποννήσου στο Σύστημα Υπερυψηλής Τάσης και έχει ορίζοντα κατασκευαστικής ολοκλήρωσης έως το τέλος του 2025.
Στην αποσυμφόρηση του δικτύου της Πελοποννήσου θα συμβάλει αποφασιστικά και η έναρξη λειτουργίας του Δυτικού Διαδρόμου, που ήταν έτοιμος στο συντριπτικό μέρος του από το 2020.
Μοναχές από τη Μονή Αγίων Θεοδώρων Καλαβρύτων, ωστόσο, προσέφυγαν στη δικαιοσύνη και κατάφερε να αναστείλει τις εργασίες για τρία χρόνια, καθώς κρίθηκε ότι με τους πυλώνες και τη γραμμή μεταφοράς υπερυψηλής τάσης, διαταράσσεται ο ησυχαστικός χαρακτήρας της Μονής.
Ο ΑΔΜΗΕ, τελικά, αποφάσισε να προσπεράσει τα νομικά εμπόδια και την Μονή, σχεδιάζοντας εναλλακτική όδευση 2,6 χλμ., η οποία βρίσκεται ήδη σε φάση ολοκλήρωσης.
Από τους πέντε, αρχικά, πυλώνες που απέμεναν να τοποθετηθούν για να ολοκληρωθεί το έργο, τελικά τοποθετούνται επτά στην εναλλακτική διαδρομή. Με αυτό τον τρόπο μπαίνει τέλος σε μια δικαστική διαμάχη, αλλά κυρίως, γίνεται εφικτή η ηλέκτριση μίας ακόμη γραμμής μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 400 KV διπλού κυκλώματος, που θα διασυνδέσει το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Μεγαλόπολης με τα αντίστοιχα κυκλώματα στην πλευρά του Αντιρρίου. Η νέα γραμμή αποτελείται από εναέρια, υπόγεια και υποβρύχια τμήματα, καθώς και τις αναγκαίες αυτεπαγωγές αντιστάθμισης.
Ο Δυτικός Διάδρομος είχε σχεδιαστεί το 2006, η ΑΕΠΟ υπογράφηκε το 2014 και άρχισε να κατασκευάζεται το 2018. Το 2020 είχε ολοκληρωθεί το 98% του έργου, αλλά έμεινε «στον πάγο». Τον Ιανουάριο του 2022, το ΥΠΕΝ ενέκρινε την αλλαγή όδευσης του Διαδρόμου, με τον ΑΔΜΗΕ να επιταχύνει τις εργασίες, ώστε να είναι δυνατή η ηλέκτρισή του ως τον Φεβρουάριο του 2023.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου