Στοιχεία από την Περιφέρεια Πελοποννήσου σχετικά με έργα και υποδομές της στην περιοχή της Αρκαδίας, προκειμένου να ληφθούν υπόψη στο πλαίσιο της χάραξης της όδευσης του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου υψηλής πίεσης από τη Μεγαλόπολη προς την Πάτρα, ζητεί η εταιρεία που έχει αναλάβει το εν λόγω έργο, κύριος του οποίου είναι η ΔΕΣΦΑ Α.Ε. (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου).
Συγκεκριμένα, ζητεί ενημέρωση σχετικά με «τα υφιστάμενα / προγραμματισμένα / σε εξέλιξη έργα και υποδομές που είναι εντός της περιοχής ενδιαφέροντος, καθώς και οποιαδήποτε άλλη σχετική πληροφορία ή στοιχείο που θα μπορούσε ενδεχομένως να επηρεάσει τη χάραξη του αγωγού, προκειµένου αυτά να ληφθούν υπόψη στην επιλογή της όδευσης του αγωγού και την εκπόνηση του βασικού σχεδιασμού του έργου».
Ο νέος αγωγός θα ξεκινά από το Βαλβιδοστάσιο Περιβολίων U-7280 του Κλάδου Αγωγού Υψηλής Πίεσης Αγιοι Θεόδωροι – Μεγαλόπολη του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και θα καταλήγει στη Βιομηχανική Περιοχή της Πάτρας στον Αγιο Στέφανο, η οποία βρίσκεται περίπου 13 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά από την πόλη της Πάτρας.
Στην εν λόγω συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την διέλευση -και από περιοχές της Περιφέρειας Πελοποννήσου- του αγωγού ΕastMed, υπήρξε ενημέρωση για την εθνική σημασία του έργου καθώς και για τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις του.
Ο αγωγός, ειδικότερα, αναμένεται να διέλθει από τους Δήμους Ευρώτα και Σπάρτης της Π.Ε. Λακωνίας και τους Δήμους Μεγαλόπολης και Γορτυνίας της Π.Ε. Αρκαδίας.
Το συγκεκριμένο έργο έχει χαρακτηριστεί από το 2013 ως έργο κοινού ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ενωσης -και τον Μάιο του 2020 ως έργο εθνικής σημασίας για την Ελλάδα-, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του αναμένεται να ξεπεράσει το 1,2 δισ. ευρώ με την χρηματοδότηση να προέρχεται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κατά 50% από τις συμμετέχουσες χώρες.
Σύμφωνα με τα σχέδιο, ο αγωγός -που θα συνδέει το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα, καταλήγοντας στην Ιταλία- θα έχει μήκος περίπου 2.000 χιλιομέτρων, εκ των οποίων περισσότερα από 1.400 είναι υποθαλάσσια, με τα περίπου 840 χιλιόμετρα στα ελληνικά ύδατα.
Στην Ελλάδα περιλαμβάνει τον χερσαίο αγωγό και τις χερσαίες εγκαταστάσεις στην Κρήτη, οι οποίες υποστηρίζουν τη νότια και τη βόρεια γραμμή, όπως και τις χερσαίες εγκαταστάσεις στην Πελοπόννησο. Μπορεί να διακριθεί σε δύο βασικές ενότητες, στο χερσαίο τμήμα, το οποίο ουσιαστικά αποτελείται από τα στοιχεία του έργου στην ηπειρωτική Ελλάδα (και το υποθαλάσσιο τμήμα του Πατραϊκού Κόλπου) και τις χερσαίες εγκαταστάσεις στην Κρήτη και την Πελοπόννησο.
Στην ελληνική επικράτεια, συγκεκριμένα, πρόκειται να περάσει από την Κρήτη και την νοτιοανατολική Πελοπόννησο, στην συνέχεια θα διασχίσει για περίπου 600 χιλιόμετρα την ελληνική ηπειρωτική χώρα, για να φτάσει στην Ιταλία μέσω του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού “Ποσειδών”, μήκους περίπου 210 χιλιομέτρων.
Οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων του εν λόγω έργου, όσον αφορά στην περιοχή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, θα συζητηθούν στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Συγκεκριμένα, ζητεί ενημέρωση σχετικά με «τα υφιστάμενα / προγραμματισμένα / σε εξέλιξη έργα και υποδομές που είναι εντός της περιοχής ενδιαφέροντος, καθώς και οποιαδήποτε άλλη σχετική πληροφορία ή στοιχείο που θα μπορούσε ενδεχομένως να επηρεάσει τη χάραξη του αγωγού, προκειµένου αυτά να ληφθούν υπόψη στην επιλογή της όδευσης του αγωγού και την εκπόνηση του βασικού σχεδιασμού του έργου».
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο περιλαμβάνει την επέκταση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (NNGTS) µέσω νέου αγωγού υψηλής πίεσης ονομαστικής διαμέτρου 20 ιντσών και µήκους περίπου 140 χιλιομέτρων, από τα Περιβόλια Μεγαλόπολης προς την Βιομηχανική Περιοχή της Πάτρας.Ο νέος αγωγός θα ξεκινά από το Βαλβιδοστάσιο Περιβολίων U-7280 του Κλάδου Αγωγού Υψηλής Πίεσης Αγιοι Θεόδωροι – Μεγαλόπολη του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και θα καταλήγει στη Βιομηχανική Περιοχή της Πάτρας στον Αγιο Στέφανο, η οποία βρίσκεται περίπου 13 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά από την πόλη της Πάτρας.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Αγωγός EastMed
Συνάντηση με στελέχη της Εταιρείας ΔΕΠΑ Διεθνών Εργων είχαν, χθες Τετάρτη 2 Νοεμβρίου, στην Τρίπολη, ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας και ο αντιπεριφερειάρχης Διοικητικών –Οικονομικών Θεμάτων Χρήστος Λαμπρόπουλος.Στην εν λόγω συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την διέλευση -και από περιοχές της Περιφέρειας Πελοποννήσου- του αγωγού ΕastMed, υπήρξε ενημέρωση για την εθνική σημασία του έργου καθώς και για τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις του.
Ο αγωγός, ειδικότερα, αναμένεται να διέλθει από τους Δήμους Ευρώτα και Σπάρτης της Π.Ε. Λακωνίας και τους Δήμους Μεγαλόπολης και Γορτυνίας της Π.Ε. Αρκαδίας.
Το συγκεκριμένο έργο έχει χαρακτηριστεί από το 2013 ως έργο κοινού ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ενωσης -και τον Μάιο του 2020 ως έργο εθνικής σημασίας για την Ελλάδα-, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του αναμένεται να ξεπεράσει το 1,2 δισ. ευρώ με την χρηματοδότηση να προέρχεται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κατά 50% από τις συμμετέχουσες χώρες.
Σύμφωνα με τα σχέδιο, ο αγωγός -που θα συνδέει το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα, καταλήγοντας στην Ιταλία- θα έχει μήκος περίπου 2.000 χιλιομέτρων, εκ των οποίων περισσότερα από 1.400 είναι υποθαλάσσια, με τα περίπου 840 χιλιόμετρα στα ελληνικά ύδατα.
Στην Ελλάδα περιλαμβάνει τον χερσαίο αγωγό και τις χερσαίες εγκαταστάσεις στην Κρήτη, οι οποίες υποστηρίζουν τη νότια και τη βόρεια γραμμή, όπως και τις χερσαίες εγκαταστάσεις στην Πελοπόννησο. Μπορεί να διακριθεί σε δύο βασικές ενότητες, στο χερσαίο τμήμα, το οποίο ουσιαστικά αποτελείται από τα στοιχεία του έργου στην ηπειρωτική Ελλάδα (και το υποθαλάσσιο τμήμα του Πατραϊκού Κόλπου) και τις χερσαίες εγκαταστάσεις στην Κρήτη και την Πελοπόννησο.
Στην ελληνική επικράτεια, συγκεκριμένα, πρόκειται να περάσει από την Κρήτη και την νοτιοανατολική Πελοπόννησο, στην συνέχεια θα διασχίσει για περίπου 600 χιλιόμετρα την ελληνική ηπειρωτική χώρα, για να φτάσει στην Ιταλία μέσω του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού “Ποσειδών”, μήκους περίπου 210 χιλιομέτρων.
Οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων του εν λόγω έργου, όσον αφορά στην περιοχή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, θα συζητηθούν στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου