Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

Ο Νίκας συγκεντρώνει προτάσεις για το Master Plan της "μεταλιγνιτικής Μεγαλόπολης" / Αύριο η σύσκεψη

Σύσκεψη για το Master Plan  που εκπονεί 
η Περιφέρεια Πελοποννήσου, 
για την περιοχή της Μεγαλόπολης, 
όσον αφορά την μετάβαση στη μεταλιγνιτική εποχή, 
θα πραγματοποιηθεί  αύριο Τρίτη 9 Ιουνίου, 
στη 1 το μεσημέρι, 
στην έδρα της Περιφέρειας, στην Τρίπολη, υπό τον περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα.

Στη σύσκεψη θα μετέχουν :
στελέχη της επιστημονικής επιτροπής που συντάσσει το τοπικό μάστερ πλαν, κι ακόμα ο δήμαρχος Μεγαλόπολης, περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων, από τους οποίους αναμένεται να κατατεθούν προτάσεις όσον αφορά τα έργα τα οποία πρέπει να προωθηθούν και να υλοποιηθούν, αλλά και την συνολική πολιτική που πρέπει να υπάρξει για τη Μεγαλόπολη.

20 σχόλια:

  1. ΟΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ?ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΕΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΦΟΡΕΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαστερ πλαν με 4-5 "φιλους" μας για να πάρουμε τις αποφασεις που μας βολευουν... Τα ξέρουμε αυτα.

      Διαγραφή
    2. Σωστό αυτό που λες φίλτατε.Ωστόσο θα κάνω τον συνήγορο του διαβόλου και θα προσθέσω ότι θα ήταν καίριο και το ερώτημα : οι φορείς που είναι?
      Που ήταν τόσα χρόνια?Και να προσθέσω ότι οι φορείς οφείλουν να μην περιμένουν προσωπικές προσκλήσεις να απαιτούν και να ζητούν.
      Αυτός υποτίθεται πως είναι ο ρόλος τους. Αλλά μόνο για άλλους λόγους έχουν συσταθεί όπως και αυτοί που έχουν εκλεχθεί στα κοινά.

      Διαγραφή
    3. Δεν είναι γάμος αγαπητέ, αλλά κηδεία. Η κηδεία της Μεγαλόπολης.
      Από πότε στέλνουν πρόσκληση σε κηδείες?
      Ντροπή σας πάλι που τα βλέπετε όλα με αυτήν τη ματιά.
      Η Μεγαλόπολη ψυχοραγά, αυτα τα χρήματα είναι η τελευταία της ελπίδα.
      Ας μονιάσουμε επιτέλους κι ας διεκδικήσουμε

      Διαγραφή
  2. Χαχαχα ποσο σανο ταιζουν τους Μεγαλοπολίτες.... Ο δημαρχος τι κανει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για την Μεγαλόπολη η σπολοιγνητοποιηση θα εξελιχθεί σε τραγωδία η οποία τραγωδία ξεκίνησε με την υπογραφή του προηγούμενου δημάρχου και της τηλεθέρμανσης.τις τελευταίες μέρες η μονάδα τρία έχει τεθεί σε λειτουργία για να κάψειτο λιγνίτη των αποθηκών και απαλλαγμένη από κάθε υποχρέωση απέναντι στην Μεγαλόπολη λογο της συγκεκριμένης υπογραφής να περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, Ο Νικάς απλά συνεχίζει το έργο της τωρινής κυβέρνησης αλλά για την Μεγαλόπολη ή καταστροφή είχε ξεκινήσει νωρίτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό είναι να μην γίνει τίποτα στην Μεγαλόπολη για να μπορέσει η παράταξη τσιριγωτη να εκλέξει δήμαρχο πάλι να κλείσουν καμία καλή συμφωνία για την πόλη. Τηλεθέρμανση με ΔΕΗ αποτέλεσμα εξαιρετικο κλειστή μονάδα της ΔΕΗ.Εργοστασιο απορριμάτων στην παλιοχουνη άλλη απόφαση δημοτικού συμβουλίου άλλη εκπρόσωπου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάντως πέρα από άυτα πού γράφονται εγώ πιστεύω ότι για τον κορονοιο υπεύθυνος είναι ο δήμαρχος της Μεγαλόπολης και αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για όλα φταίνε οι υπάλληλοι οι προηγούμενες δημοτικές αρχές......Παλια τακτική.Φρεσκια κουλουράκια καημένη Μεγαλοπολη ΑΠΟ την κατηφόρα στον γκρεμό.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σωπα καλε που φταιει ο πιπης και ο μπουρας... αλλοι ηταν αυτοι που 50 εκατομυρια ευρω απο το λιγνιτοσυμο τα εκανα λαμπογιαλα. δεν βλεπεις γυρω σου τοσα εργα και θεσεις εγασιες που εφτιαξαν? πες τα φιλε... πες τα και περνα απο το ταμειο να παρεις κι εσυ τα δικα σου για να συνεχισεις το παραμυθι σου

      Διαγραφή
    2. Το λιγνιτόσημο δεν το διαχειριζόταν (και δεν το διαχειρίζεται) ο Δήμος Μεγαλόπολης. Υπήρχε και υπάρχει μία επιτροπή που αποφασίζει για την διαχείρισή του στην οποία ο Δήμος Μεγαλόπολης όχι μόνο δεν προεδρεύει καν αλλά έχει εντός της μόλις δύο μέλη.
      Εσύ λοιπόν (κι άλλοι σαν εσένα) που θίχτηκες με την αναφορά του παραπάνω σχολιαστή και που δεν αρέσκεσαι στα παραμύθια, μήπως είναι καιρός να ανοίξεις τα μάτια σου μπας και δεις την μεγάλη εικόνα;
      Επίσης έχω και μία απορία. Εφόσον βάζεις στο κάδρο της καταστροφής τον Μπούρα γιατί θίχτηκες με την άνωθεν αναφορά; Εάν δεν κάνω λάθος η σημερινή παράταξη Χριστογιαννόπουλου αποτελεί κατά το μεγαλύτερο ποσοστό της την συνέχεια της παράταξης Μπούρα. Επιπλέον ο Μπούρας σήμερα έχει οριστεί από την Περιφέρεια πρόεδρος της Αρκαδία Α.Ε. που συνδιαμορφώνει το τοπικό master plan. Άρα με βάση τον ισχυρισμό σου η Μεγαλόπολη πράγματι οδηγείται από την κατηφόρα στον γκρεμό και ουσιαστικά συμφωνείς με τον παραπάνω σχολιαστή. Πού το πρόβλημα τότε;

      Διαγραφή
    3. Το λιγνιτόσημο, τυπικά, το διαχειρίζεται η Επιτροπή Παρακολούθησης. Κάθε απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης εγκρίνεται από το Περιφερειακό Συμβούλιο. Στο παρελθόν, επί Καποδίστρια, τις αποφάσεις της Επιτροπής Παρακολούθησης ενέκρινε το Νομαρχιακό Συμβούλιο.
      Παρ' όλα αυτά, Ο Υ Δ Ε Π Ο Τ Ε η Επιτροπή Παρακολούθησης αρνήθηκε τις όποιες προτάσεις για ένταξη έργων υπέβαλαν οι εκάστοτε Δήμοι του Λεκανοπέδιου. Συνεπώς, την ευθύνη (με όποια έννοια μπορεί να αποδοθεί σε αυτή τη λέξη) της διαχείρισης του λιγνιτόσημου έφεραν πάντοτε οι κ.κ. Δήμαρχοι του Λεκανοπεδίου και οι κ.κ. Νομάρχες και Περιφερειάρχες, που επίσης διαχειρίζονταν το 50% των κονδυλίων του λιγνητόσημου.
      Η Επιτροπή Παρακολούθησης πάντοτε είχε διακοσμητικό χαρακτήρα, εφόσον τα μέλη της, στη συντριπτική πλειοψηφία τους δεν είχαν σχέση με τη λεκανοπέδιο Μεγαλόπολης και, συνεπώς, δεν είχαν ιδιαίτερη έγνοια για το ΠΟΥ πήγαιναν τα κονδύλια του λιγνιτόσημου.

      Διαγραφή
    4. Ολοι τους φταίνε,αλλα για να καταλαβεις ποσο άσχετος είσαι και διαδίδεις ψέματα, το λιγντοσυμο το διαχειρίζεται πενήντα τις εκατό ο δημος και το αλλο πενήντα η περιφέρεια. Πολυ πιθανόν να το γνωρίζεις και να εισαι ενας απο αυτούς που το εκαναν μαντρες μσντρουλες και κουρουμπελα και μας πουλας σανο τωρα. Αλλου το σανο σε αυτους που δεν γνωρίζουν. Κυρια Δήμητρακοπουλου οταν γράφουνε τέτοιες ανακρίβειες πρέπει να παρεμβαίνετε ή να μην τα ανεβάζετε αυτα τα σχολια. Ακου εκει δεν διαχειρίζεται το λιγντοσυμο ο δημος. Απατεώνες και ψευτες είστε για κλαματα.

      Διαγραφή
    5. Το λιγνιτόσημο το διαχειρίζεται κατά 45% ο Δήμος Μεγαλόπολης, κατά 5% ο Δημος Γορτυνίας και κατά 50% η Περιφέρεια. Πιο πριν ήταν αλλιώς η διαχείριση. Για το μοίρασμα αυτό ο Δήμος Μεγαλόπολης έχει προσφύγει στο ΣΤΕ. Με αυτό το καθεστώς έπαιρναν αποφάσεις τα δημοτικά συμβούλια και οι αντιπρόσωποι μας στην αρμόδια επιτροπή παρακολούθησης μετέφεραν τις αποφάσεις του συμβουλίου και η επιτροπή ενέκρινε τα έργα. Αυτό γινόταν βέβαια μέχρι τον Αύγουστο του 2019. Τώρα με την νέα δημοτική αρχή έχουν εκλεγεί 2 μέλη της παράταξης του δημάρχου και συμμετέχουν στην επιτροπή, αυτί αποφασίζουν και ψηφίζουν χωρίς αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Η διαχείριση του 45% είναι πλέον στα χέρια του δημάρχου και γίνεται χωρίς αποφάσεις του συμβουλίου. Σε λίγο θα χαθεί και επίσημα αφού ο Νίκας θα την δώσει σε κάποια αναπτυξιακή εταιρία. Είναι το νέο δόγμα της Μεγαλόπολης, ένα ακόμα βήμα στο αύριο, να δίνουμε την δυνατότητα αποφάσεων δικών μας σε άλλους !!
      Κα διαχειρίστρια να κάνετε έλεγχο σε αυτά που γράφω αν είναι ακριβή και μετά να τα βάλετε, για να μην στεναχωρούμε και τους οπαδούς.

      Διαγραφή
    6. Ναι όλοι τους φταίνε, εκτός από τον "αγνό" κόσμο της Μεγαλόπολης που τους ψήφιζε και τους ψηφίζει. Σε ποιές κομματικές και τοπικές παρατάξεις ανήκαν αυτοί οι, όλοι; Ποιές κομματικές και τοπικές παρατάξεις ασκούν σήμερα διοίκηση; Δεν είναι οι ίδιες ακριβώς με αυτές των "όλων" του "χθές"; Γιατί απέφυγες άραγε να σχολιάσεις την επισήμανση που έκανα με τις αναφορές σου περί Μπούρα;
      Όσο για τα περί "ασχετοσύνης" και των "ψεμάτων" που υποτίθεται ότι εγώ διαδίδω, για δημοσίευσε μας την παραμικρή διάταξη στην οποία να αναγράφεται ο απολύτως άκυρος και ψευδής ισχυρισμός σου ότι η διαχείριση του ΕΑΠ είναι χωρισμένη σε ποσοστώσεις του 50% σε Δήμο Μεγαλόπολης και Περιφέρεια.
      Δεν φτάνει που είσαστε παντελώς αστοιχείωτα στουρνάρια ορισμένοι έχετε και το θράσος να απαιτείτε την επιβολή φίμωσης σε κόσμο από τα μέσα μόνο και μόνο επειδή δεν συμφωνούν με τις χαζομάρες σας. Έχετε την επιθυμία οι τραμπούκικες μέθοδοι που επιβάλλετε εντός της οικίας σας να έχουν εφαρμογή κι όπου αλλού εσείς γουστάρετε.
      Ακολουθεί σεντόνι με το τι ισχύει γιατί και δεν ξέρετε την τύφλα σας και δεν φροντίζετε να ξεστραβωθείτε προτού παραστήσετε τους γνώστες δημοσίως.

      Διαγραφή
    7. Περίοδος Οκτώβριος 2005 – 2006

      Υ.Α. Δ5/ΗΛ/Β/Φ5.179/17788/23.09.2005 «Κατανομή, διάθεση και καταβολή του Τέλους Ανάπτυξης βιομηχανικών περιοχών παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος από λιγνιτικούς σταθμούς» (φεκ 1370/τ.Β/03.10.2005).

      Με το άρθρο 1 συστήνεται ενδεκαμελής Επιτροπή Κατανομής (Ε.Κ.), αποτελούμενη από: Έναν (1) εκπρόσωπο του ΥΠ.ΑΝ., ως Πρόεδρο, Τους δύο Γ.Γ. των (κρατικών) Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου ή εκπροσώπους τους, Τους τρείς (3) Νομάρχες των δικαιούχων Νομών ή εκπροσώπους τους, Τους τρείς (3) Προέδρους των οικείων Τ.Ε.Δ.Κ ή εκπροσώπους τους. Έναν (1) εκπρόσωπο της Δ.Ε.Η. Α.Ε. Έναν (1) εκπρόσωπο του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.
      Έργο της Ε.Κ., που συνέρχεται τουλάχιστον μία (1) φορά το χρόνο, είναι να κατανέμει και να διαθέτει τα κονδύλια του Τέλους, ειδοποιώντας τη Δ.Ε.Η. Α.Ε. να τα καταθέτει στους τρείς Ε.Τ.Λ., υπέρ των δικαιούχων Ο.Τ.Α.
      Με το άρθρο 2 εξειδικεύεται ο τρόπος με τον οποίο διατίθενται τα κονδύλια, από την Ε.Κ., σε κάθε Νομό. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι διατίθενται κατά 65% στους ενεργειακούς Δήμους και κατά 35% στους μη ενεργειακούς Δήμους κάθε Νομού.
      Για το Νομό Αρκαδίας, ενεργειακοί κρίνονται οι Δήμοι Γόρτυνος και Μεγαλόπολης και μη ενεργειακοί οι Δήμοι Τρικολώνων και Φαλαισίας.

      Στα τέλη του έτους 2005 κι αφού έχουν παρέλθει δύο Ε.Α.Π προστίθενται πλέον διατάξεις με κατανομή κονδυλίων σε συγκεκριμένες περιοχές.

      Με την παρ. 5 τροποποιείται η διαδικασία κατάρτισης των Ε.Α.Π. Ορίζεται ότι τα Ε.Α.Π. καταρτίζονται από τις (τότε κρατικές) Περιφέρειες και εγκρίνονται από τον οικείο Γ.Γ. τους, έπειτα από πρόταση του οικείου Ν.Σ., στην οποία εμπεριέχονται οι
      προτάσεις των υπηρεσιών της οικείας Ν.Α., της οικείας Τ.Ε.Δ.Κ. των δικαιούχων Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού, άλλων θεσμικών φορέων, επιμελητηρίων, εργατικών κέντρων, ενώσεων γεωργικών συνεταιρισμών αλλά και ιδιωτών.
      Μπαίνουν λοιπόν στο παιχνίδι οι κομματικοί συνδικάλες, οι συνεταιρισμοί και οι ιδιώτες!
      Με την παρ. 8 για την επιτροπή παρακολούθησης αίρεται η ρήτρα της σύμφωνης γνώμης των εκπροσώπων της Περιφέρειας, της Ν.Α. και της Τ.Ε.Δ.Κ. για τη λήψη των αποφάσεων, καθώς τα μέλη της Επιτροπής καθίστανται ισότιμα και οι αποφάσεις τους λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων μελών (50% +1).
      50/50 ε; Κοιμηθείτε τον ύπνο του δικαίου Μεγαλοπολίτες και μην ξεχάσετε να βαρέσετε παλαμάκια στις τοπικές των κομμάτων που κατέκλεψαν (και συνεχίζουν να κλέβουν) και έθαψαν (και συνεχίζουν να θάβουν) την Μεγαλόπολη.

      Έτος 2008
      Υ.Α. Δ5/ΗΛ/Β/Φ5.179/456/οικ.575/09.01.2008 «Τροποποίηση-συμπλήρωση της υπ’ αριθμ. Δ5/ΗΛ/Β/Φ5.179/17788/23.9.2005 υπουργικής απόφασης σχετικά με την κατανομή, διάθεση και καταβολή του τέλους ανάπτυξης βιομηχανικών περιοχών παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος από λιγνιτικούς σταθμούς (ΦΕΚ 12/τ.Β/11.01.2008)

      Με το άρθρο 2 αλλάζει η ποσόστωση διάθεσης των κονδυλίων. Πλέον το 50% πάει στις Νομαρχίες, 35% στους ενεργειακούς Δήμους και το 15% στους μη ενεργειακούς Δήμους.
      50/50 ε;
      Με το άρθρο 4 απαλείφεται η επισήμανση της Υ.Α του 2005 (ότι τα Ε.Α.Π δεν πρέπει να υποκαθιστούν τις υποχρεώσεις της Πολιτείας προς τις συγκεκριμένες περιοχές και τις δυνατότητες χρηματοδότησης από προγράμματα της Ε.Ε). Κοινώς από την υπουργική απόφαση του 2008 σου έλεγαν ότι η Μεγαλόπολη έχει λιγνιτόσημο (που δεν το είχε στην ουσία) οπότε δεν είχαν την υποχρέωση ούτε να σου δώσουν επιπλέον κονδύλια ούτε να σε εντάξουν σε ΕΣΠΑ κτλ.
      50/50 ε;

      Διαγραφή
    8. Περίοδος 2011-2015

      Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Β/Φ.5.179/οικ.28485/12.12.2011 «Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Δ5/ΗΛ/Β/Φ5.179/17788/ 23.9.2005 υπουργικής απόφασης σχετικά με την Κατανομή, Διάθεση και καταβολή του Τέλους Ανάπτυξης Βιομηχανικών περιοχών παραγωγής Ηλεκτρικού Ρεύματος από Λιγνιτικούς Σταθμούς (ΦΕΚ 2882/τ.Β΄/19.12.2011).

      Υ.Α. ∆5-ΗΛ/Β/Φ.5.179/οικ.2284/06.02.2013 «Κατανομή, Διάθεση και καταβολή του Τέλους Ανάπτυξης Βιομηχανικών περιοχών παραγωγής Ηλεκτρικού Ρεύματος από Λιγνιτικούς Σταθμούς» (ΦΕΚ 400/τ.Β΄/22.02.2013).

      Με το άρθρο 2 της Υ.Α του 2013 αλλάζουν ξανά οι ποσοστώσεις κατανομής των κονδυλίων, 50% στην Περιφέρεια, 46% στον διευρυμένο πλέον Δήμο Μεγαλόπολης και 4% στον Δήμο Γορτυνίας.

      50/50 ε; Κι αφού ήταν 50/50 κι όλα κυλούσαν μέλι γάλα γιατί το 2013 προσέφυγαν οι ενεργειακοί Δήμοι στο ΣτΕ;
      Με την παράγραφο 6 του άρθρου 5 επιβάλλεται στους ενεργειακούς Δήμους ετήσια εισφορά ύψους 2% επί των κονδυλίων που δικαιούνται από το τέλος ανάπτυξης, υπέρ του δικτύου ενεργειακών Δήμων. Δηλαδή από το 46% για τον Δήμο Μεγαλόπολης, από τότε ένα 2% πάει στο δίκτυο ενεργειακών Δήμων στο οποίο μάλιστα οι δύο τελευταίες δημοτικές αρχές συμμετέχουν μόνο στα χαρτιά.
      Από εκεί και πέρα τα επίσημα στοιχεία από το γραφείο τέλους ανάπτυξης της Π.Ε. Αρκαδίας είναι αποκαλυπτικότατα.
      ΕΑΠ 1997-2001 από τα 85 συνολικά έργα, φορέας υλοποίησης στα 64 ήταν η Νομαρχία και μόλις σε 5 ο Δήμος Μεγαλόπολης, σε 4 ο Δήμος Γόρτυνος και σε 6 ο Δήμος Φαλαισίας
      ΕΑΠ 2002-2006 από τα 97 έργα φορέας υλοποίησης στα 41 η Νομαρχία, σε 7 (+1 τηλεθέρμανσης) ο Δήμος Μεγαλόπολης, σε 5 ο Δήμος Γόρτυνος, σε 29 ο Δήμος Φλαισίας!!! Έργα και ημέρες της γαλάζιας παράταξης που σήμερα θα μας ξανασώσει! 70 έργα «διαχειρίστηκαν» παρέα με τα δικά τους παιδιά, τα παιδιά της γαλάζιας Νομαρχίας και του γαλάζιου Δήμου φαλαισίας!
      ΕΑΠ 2007-2011 (περίοδος μετάβασης στο νέο αυτοδιοίκητο καθεστώς) από τα 58 έργα. 3 η Νομαρχία, 21 η Περιφέρεια, 22 ο ενοποιημένος πλέον Δήμος Μεγαλόπολης.
      Και πάμε στο σύνολο
      ΕΑΠ 1997-2011
      240 έργα 31.069.458,49 €. Τα 122 (14,84 εκατ.) αφορούν έργα οδοποιίας για τα κατσικοχώρια σας. 29 (3,22 εκατ.) αφορούν τις μάντρες και τις μαντρούλες σας.
      33 (1,5 εκατ.) πήγαν σε μελέτες, 14 (1,4 εκατ.) σε ύδρευση- αποχέτευση, 10 (1,15 εκατ.) σε κτιριακές υποδομές, 9 (435 χιλιάδες) σε ηλεκτροδοτήσεις, 7 (389 χιλιάδες) υποστήριξη αγροτικού τομέα, 7 (1,29 εκατ.) πολιτισμού, 5 (781 χιλιάδες) σε αθλητισμό, 3 (6 εκατ.) σε ενεργειακά έργα (τα 3,7 εκατ. αφορούν την τηλεθέρμανση), 1 (8 χιλιάδες) άλλη κατηγορία.

      Φορέας υλοποίησης για τα 130 (από τα 240) ήταν η Νομαρχία -Περιφέρεια.
      Φορέας υλοποίησης για τα 40 ο Καποδιστριακός & Καλλικρατικός Δήμος Μεγαλόπολης.
      Φορέας υλοποίησης για τα 35 ο Δήμος Φαλαισίας
      Φορέας υλοποίησης για τα 14 ο Δήμος Γόρτυνος, 16 ο Δήμος Τρικολόνων και τα υπόλοιπα αφορούν την εφορία αρχαιοτήτων κ.α
      50/50 ε;
      Για ένα ΕΑΠ που καταρτιζόταν από την Γ.Γ Περιφέρειας (δηλαδή από τον κομματικό διορισμένο της εκάστοτε κυβέρνησης).
      Για το 3ο και 4ο ΕΑΠ δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα τα τελικά στοιχεία αλλά όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει τί έγινε (και) με το περιβόητο Ε.Α.Π. Η Μεγαλόπολη μόνο στο όνομα είναι δικαιούχος και διαχειριστής.

      Διαγραφή
  7. Με τις παρακάτω διατάξεις καταρτίσθηκαν και υλοποιήθηκαν τα Ε.Α.Π των περιόδων 1997-2001, και των περιόδων 2002-2004-Σεπτέμβριος 2005.
    Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Β/Φ5.179/14812/22.07.1997 «Για τον τοπικό πόρο ανάπτυξης των περιοχών παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος από λιγνιτικούς σταθμούς» Υπουργείο Ανάπτυξης.

    ορίζονται ως Ε.Α.Π. τα πενταετή Αναπτυξιακά Προγράμματα των δικαιούχων ΝΟΜΩΝ, που αφορούν «Δράσεις και Έργα α) αναβάθμισης και αποκατάστασης του περιβάλλοντος, β) αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων της περιοχής, γ) ανάπτυξης της ανταγωνιστικότητας του πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της παραγωγής, δ) εξασφάλισης της απασχόλησης και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και ε) επαγγελματικής κατάρτισης και ανάπτυξης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της περιοχής».
    Στα Ε.Α.Π. συμπεριλαμβάνονται «έργα που είναι σε ετοιμότητα ή ολοκληρωμένες παρεμβάσεις, στις περιοχές. Προτεραιότητα δίδεται στις άμεσα πληττόμενες περιοχές, με αξιολόγηση και των συνεπειών που προέκυψαν ή θα προκύψουν στις ΓΕΙΤΝΙΑΖΟΥΣΕΣ, κυρίως ως προς το περιβάλλον».
    Δίνεται βαρύτητα σε Άξονες και Μέτρα που «συμβάλλουν α) στην ανάπτυξη του ΝΟΜΟΥ, σύμφωνα με τους άξονες των αναπτυξιακών κατευθύνσεων που καθορίζει η Περιφέρεια, β) στην αναβάθμιση και αποκατάσταση του περιβάλλοντος, γ) στην καλυτέρευση της ποιότητας ζωής και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, δ) στη δημιουργία υποδομών, ε) στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της παραγωγής (πρωτογενή, δευτερογενή, τριτογενή) αξιοποιώντας το συγκριτικό πλεονέκτημα της κάθε περιοχής και ε) στη μείωση της ανεργίας και στην εξειδίκευση της εργασίας.».
    Τί λένε οι διατάξεις; Νομών και όχι Δήμων. Μέριμνα και για τις γειτνιάζουσες των άμεσα πληττόμενων περιοχών. Συμβολή στην ανάπτυξη του Νομού (κι όχι Δήμου). Παρακάτω

    Κάθε πενταετές Ε.Α.Π. καταρτίζεται από το Γ.Γ. της αντίστοιχης Περιφέρειας, μετά από προτάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου (Ν.Σ.) και της Τοπικής Ένωσης Δήμων & Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.) του οικείου Νομού, εντός του πρώτου εξαμήνου του τέταρτου έτους του προηγούμενου Ε.Α.Π., και εγκρίνεται από το Περιφερειακό Συμβούλιο (Π.Σ.), μέχρι το τέλος του τέταρτου έτους.
    «Παρακολούθηση των Ε.Α.Π» προβλέπεται η σύσταση Επιτροπών Παρακολούθησης (Ε.Π.), μία σε κάθε έναν από τους τρείς δικαιούχους Νομούς. Κάθε Επιτροπή είναι δεκατριμελής, και μέλη της είναι:
    Ο οικείος Νομάρχης, ως Πρόεδρος. Ένας (1) εκπρόσωπος της οικείας Ν.Α. Δύο (2) εκπρόσωποι της οικείας Τ.Ε.Δ.Κ. Ένας (1) εκπρόσωπος του περιφερειακού Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας
    (Τ.Ε.Ε.). Ένας (1) εκπρόσωπος του οικείου Οικονομικού Επιμελητηρίου. Ένας (1) εκπρόσωπος του περιφερειακού Γ.Ε.Ω.Τ.Ε.Ε. Ένας (1) εκπρόσωπος του Ε.Β.Ε. Ένας (1) εκπρόσωπος του οικείου Εργατικού Κέντρου (ή Κέντρων). Ένας (1) εκπρόσωπος της Δ.Ε.Η. Ένας (1) εκπρόσωπος της οικείας (κρατικής) Περιφέρειας. Ένας (1) εκπρόσωπος του ΥΠ.ΑΝ και Ένας (1) εκπρόσωπος του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.
    Έργο των Ε.Π. είναι η εξέταση της πορείας των Προγραμμάτων, της
    απορροφητικότητάς τους και της ένταξης ή απένταξης έργων. Προβλέπονται τέσσερις (4) τακτικές συνεδριάσεις ανά έτος, και έκτακτες, όποτε το ζητήσουν εγγράφως τουλάχιστον
    πέντε (5) από τα μέλη της. Για τη λήψη των αποφάσεων των Ε.Π. είναι απαραίτητη η σύμφωνη γνώμη των εκπροσώπων των οικείων Περιφερειών, Ν.Α. και Τ.Ε.Δ.Κ.

    Τί λένε οι διατάξεις; Ότι η κατάρτιση του 5ετούς Ε.Α.Π ήταν υπόθεση του Γ.Γ. της Περιφέρειας (ούτε της Νομαρχίας, ούτε του Δήμου). Το Νομαρχιακό συμβούλιο Αρκαδίας και η τοπική ένωση Δήμων & Κοινοτήτων Αρκαδίας (κι όχι ο Δήμος Μεγαλόπολης) απλώς υπέβαλαν προτάσεις. Η τελική απόφαση ήταν του Γ.Γ. Η επιτροπή παρακολούθησης δεν σχεδίαζε τίποτα.
    Για την περίοδο 1997-2004 δεν εκδόθηκε ποτέ η υπουργική απόφαση όπως όριζε το άρθρο 20 του Ν. 2446/1996 με αποτέλεσμα η κατανομή των κονδυλίων να γίνεται από το υπουργείο ανάπτυξης.
    Για να μας πουν λοιπόν τα αστοιχείωτα στουρνάρια της Μεγαλόπολης, πού είδαν το 50/50 στην κατάρτιση και διαχείριση του Ε.Α.Π.;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων τα δικά μου σχόλια είναι αποκλειστικά τα εξής

    12 Ιουνίου 2020 - 11:11 μ.μ.
    16 Ιουνίου 2020 - 12:48 π.μ.
    16 Ιουνίου 2020 - 1:05 π.μ.
    16 Ιουνίου 2020 - 1:11 π.μ
    16 Ιουνίου 2020 - 1:23 π.μ.

    Από εκεί και πέρα έχω κουραστεί στην Μεγαλόπολη να έρχομαι σε αντιπαράθεση με ένα μάτσο ανόητους για τους οποίους έννοιες όπως, αντικειμενικότητα, αμφισβήτηση, αναζήτηση της αλήθειας, μελέτη, κριτική σκέψη κ.α τους είναι παντελώς άγνωστες.
    Το μόνο που έχουν μάθει είναι να συμπεριφέρονται και να σκέπτονται ως οπαδοί και πρόβατα της εκάστοτε "ομαδούλας" (κομματική, παραταξιακή) την οποία υποστηρίζουν. Μερικοί είναι τόσο "τυφλωμένοι" που δεν μπορούν να δουν ότι οι παρατάξεις του χθες που έβριζαν είναι ακριβώς οι ίδιες με αυτές που σήμερα υποστηρίζουν (μόνο η μαρκίζα έχει αλλάξει).
    Όποιος τολμήσει να αναφερθεί στα κακώς κείμενα αυτομάτως χαρακτηρίζεται ως εχθρός των "σωτήρων" του σήμερα, που είναι μάλιστα βαλτός από τους αντιπάλους τους (δηλαδή βαλτός από τους "σωτήρες" του χθες). Το μέγεθος της ανοησίας τους αποτυπώνεται ξεκάθαρα από το γεγονός ότι αυτά που αναφέρω σήμερα τα έλεγα και χθες. Τότε ήμουν όμως ο εχθρός των τότε "σωτήρων" και σήμερα έγινα το "τσιράκι" τους ό,τι να 'ναι.
    Όποιος δεν είναι τυφλός οπαδός βλέπει ότι η Μεγαλόπολη από την έλευση της ΔΕΗ και πέρα αντιμετωπίστηκε ως η κότα με τα χρυσά αυγά από τους εξωγενείς παράγοντες. Με μεγάλο μερίδιο ευθύνης της τοπικής κοινωνίας που με την κοντόφθαλμη οπτική της ταμπουρώθηκε στην λογική του προσωπικού βολέματος προσκυνώντας τους εξωγενείς παράγοντες.
    Όποιος γνωστός μου από άλλα μέρη της Ελλάδας έχει έρθει στην Μεγαλόπολη δεν μπορούσε να πιστέψει στα αυτιά του κάθε φορά που ανέφερα το γεγονός ότι η ΔΕΗ Μεγαλόπολης είχε στελεχωθεί με προσωπικό από την Τρίπολη και την Μεσσηνία για το οποίο είχε εξασφαλισθεί και δωρεάν μετακίνηση από και προς τον χώρο εργασίας. Όλοι θεωρούν παράλογο αυτό με το οποίο οι Μεγαλοπολίτες έχουν συμφιλιωθεί πλήρως.
    Λογικό κι επόμενο είναι λοιπόν οι Μεγαλοπολίτες να πιστεύουν ότι και το ΕΑΠ η Μεγαλόπολη το διαχειρίστηκε. Λογικό κι επόμενο να πιστεύουν ότι και σήμερα οι ίδιοι εξωγενείς παράγοντες πασχίζουν για την Μεγαλόπολη. Αφού τόσο μας κόβει, το έχουμε αποδείξει άλλωστε.
    Τελικά η τότε πρόταση του πρώην Δημάρχου περί παράδοσης της διοίκησης του Δήμου στο υπουργείο, κατά μία έννοια ήταν ότι πιο σωστό κι ακριβές έχει ποτέ ειπωθεί. Έτσι κι αλλιώς τα κλειδιά τα έχουμε παραδώσει άτυπα εδώ και δεκαετίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή