Σάββατο 2 Απριλίου 2022

Ο δρόμος Ολυμπία - Μεγαλόπολη γίνεται Ολυμπία - Βυτίνα - Τρίπολη;;;/ Κυβερνητικός σχεδιασμός και εμπλοκή της ΤΕΡΝΑ

Η κυβέρνηση προκρίνει την κατασκευή
του δρόμου Τρίπολη - Βυτίνα - Αρχαία Ολυμπία
αντί του δρόμου Μεγαλόπολη - Αρχαία Ολυμπία,
ενώ αγνοείται η τύχη τού Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα και αν δεν ενταθεί η πίεση των Μεσσηνίων για τη δημιουργία του ενδέχεται να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες.


Στο συμπέρασμα αυτό οδηγούν οι πληροφορίες που βλέπουν τις τελευταίες ημέρες το φως της δημοσιότητας, σε συνδυασμό με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού από την Αμαλιάδα για συνέχιση του Πάτρα - Πύργος μόνο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία.
Σε κάθε περίπτωση, η κατασκευή του δρόμου Μεγαλόπολη - Αρχαία Ολυμπία μάλλον πέφτει θύμα της αναθεώρησης του χρονοδιαγράμματος της απολιγνιτοποίησης (εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία), που οδηγεί σε αναδιάρθρωση των πόρων για τη μεταλιγνιτική εποχή. Για αυτό προφανώς η κυβέρνηση επιλέγει να μην συνδέσει τη Δυτική και την Ανατολική Πελοπόννησο μέσω του άξονα Μεγαλόπολη - Αρχαία Ολυμπία παραπέμποντας στις καλένδες τις νότιες συνδέσεις.


Η ΤΕΡΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΦΥΡΕΣ
Συγκεκριμένα στο mononews.gr δημοσιεύτηκε ότι: "Το υπουργείο Υποδομών επιταχύνει τη δημοπράτηση του οδικού άξονα Τρίπολης - Βυτίνας - Αρχαίας Ολυμπίας αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ, ενώ σε συνεργασία με την ΤΕΡΝΑ, η οποία αναλαμβάνει χωρίς κόστος την ολοκλήρωση πρώιμων ερευνών, προχωρούν οι διαδικασίες για την κατασκευή γεφυρών στην περιοχή.

Όπως προκύπτει από σχετική απόφαση στη «Διαύγεια» που υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την εύρεση τεχνικού συμβούλου για την παράκαμψη Λαγκαδίων μήκους 10 χλμ. που αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα. Ο ανάδοχος θα βοηθήσει το υπουργείο κατά τη διάρκεια της αναθεώρησης των μελετών του έργου που έχουν ολοκληρωθεί από το 2006 και πλέον χρειάζονται επικαιροποίηση. Βάσει αυτών το υπουργείο θα προχωρήσει, επίσης, στην κατασκευή εννέα νέων γεφυρών στο εν λόγω τμήμα. Η ΤΕΡΝΑ θα ολοκληρώσει τις σχετικές έρευνες για την κατασκευή των γεφυρών και ο ανάδοχος θα τις εντάξει στις επικαιροποιημένες μελέτες έργου, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης. Το εκτιμώμενο κόστος της σύμβασης διάρκειας ενός έτους ανέρχεται στα 80.500 ευρώ και το κριτήριο επιλογής θα είναι η μεγαλύτερη έκπτωση. 
Οι διεκδικητές της σύμβασης είναι οι «ΓΕΩΕΤΕΡ Διδασκάλου Α.Ε.», «Έδαφος Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.», «Γεωτεχνική Θεμελιώσεων Ε.Π.Ε.» και «Σταύρος Β. Τόλης». Οι μελέτες αυτές θα επιταχύνουν τη διαδικασία δημοπράτησης του έργου και η προκήρυξη αναμένεται να βγει στον αέρα εντός του 2023, καθώς οι υφιστάμενοι περιβαλλοντικοί όροι για τα άλλα δύο τμήματα του έργου έχουν ισχύ έως τα μέσα του 2024. Επίσης, το υπουργείο Υποδομών εξετάζει την αρχιτεκτονική του διαγωνισμού, δηλαδή εάν θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο, ΣΔΙΤ ή παραχώρηση.

Εκτός από την παράκαμψη Λαγκαδίων, η οποία «χώλαινε» μελετητικά και πλέον το υπουργείο Υποδομών κάνει τα απαραίτητα βήματα για να καλύψει τα κενά, στον οδικό άξονα εντάσσεται το τμήμα Λούβρο - Τριποταμιά - Κόμβος Ηραίας» αξίας 116 εκατ. ευρώ με περιβαλλοντικούς όρους που ισχύουν έως το 2025, καθώς και η παράκαμψη Σταυροδρομίου αξίας 14 εκατ. ευρώ και ισχύοντες περιβαλλοντικούς όρους έως τον Ιούνιο του 2024.

Ο νέος οδικός άξονας θα συνδέει το Πάτρα - Πύργος με τον αυτοκινητόδρομο «Μορέα», με αποτέλεσμα οι μεγάλοι Έλληνες κατασκευαστές που συμμετέχουν στις εν λόγω παραχωρήσεις να εκδηλώσουν μελλοντικά το ενδιαφέρον τους για το έργο, καθώς θα υπάρξουν συνέργειες μεταξύ των τριών οδικών αξόνων.

Σημειώνεται πως βασικοί μέτοχοι της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, η οποία αναλαμβάνει και τα έργα ολοκλήρωσης του Πάτρα - Πύργος, είναι οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%), Ελλάκτωρ (17%) και ΑΒΑΞ (19,1%), ενώ στο σχήμα συμμετέχουν από το εξωτερικό οι κολοσσοί Vinci Concessions (29,9%) από τη Γαλλία και Hochtief PPP Solutions (17%) από τη Γερμανία. Υπενθυμίζεται πως οι τρεις Έλληνες κατασκευαστές θα έχουν ανεπτυγμένα εργοτάξια στο Πάτρα - Πύργος, καθώς ξεκινούν άμεσα οι εργασίες ολοκλήρωσης του οδικού άξονα.

Όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο «Μορέα» το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών (71,67%) βρίσκεται στη διάθεση του Ομίλου Ελλάκτωρ που συμμετέχει μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ενώ ΑΒΑΞ και ΙΝΤΡΑΚΟΜ συμμετέχουν στη σύνθεση κατά 15% και 13,3% αντίστοιχα".

2 σχόλια:

  1. Με την απόφαση του κου Υπουργού γίνεται ανάθεση υπηρεσιών συμβούλου ύψους 85.000,00€...Τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο. Για να ολοκληρωθεί κατασκευαστικά το έργο απαιτούνται περίπου 220.000.000,00€, τα οποία ο κος Υπουργός Υποδομών έχει επίσημα αναφέρει ότι ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ να τα εξασφαλίσει ούτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ούτε από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ούτε από συγχρηματοδοτούμενες (ΕΣΠΑ) πιστώσεις του Υπουργείου Υποδομών ούτε από καθαρές πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
    Το "μπαλάκι" το έχει ρίξει στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου, για να εξασφαλίσουν αυτές τις πιστώσεις από τα οικεία Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα. Υπάρχουν τόσα μάμαλα διαθέσιμα στα ΠΕΠ για τέτοια έργα; Μάλλον όχι.
    Η ανάθεση λοιπόν που έκανε ο κος Υπουργός συνιστά ένα απλό πυροτέχνημα, ελέω εκλογών, προς εξυπηρέτηση αυτών που έχουν συνηθίσει να βαρούν στην πλάτη το λαουτζίκο...
    Όποιος έχει υπόψη του, ας βρεί οποιοδήποτε έγγραφο που να γράφει για εξασφαλισμένες πιστώσεις αυτού του έργου...Κύριε Κώστα Βλάση; Τι έχετε να πείτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί μήπως υπάρχει το παραμικρό έγγραφο πιστώσεων για τα υπόλοιπα σανοπαραμύθια που αραδιάζουν για την Μεγαλόπολη (Φυλακές κτλ.);
      Οι άνθρωποι ξέρουν τι κάνουν εδώ και χρόνια, τάζουν λαγούς με πετραχήλια προεκλογικά, μετεκλογικά δηλώνουν ότι δήθεν ετοιμάζουν και σχεδιάζουν, στήνουν και κάμποσες επιτροπές (Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει) και όταν πλησιάζουν και πάλι οι εκλογές ξαμολιούνται στο «παζάρι» τάζοντας εκ νέου αυτά που έταζαν 4 χρόνια πριν.
      Ας είναι καλά τα λοβοτομημένα βόδια που τους ψηφίζουν ξανά και ξανά και ξανά και κλαίγονται μετά στα καφενεία.

      Διαγραφή