Πέμπτη 25 Ιουνίου 2020

Προχωρά το σχέδιο της ΔΕΔΑ για φυσικό αέριο σε Τρίπολη, Κόρινθο, Καλαμάτα, Σπάρτη και Άργος - Ναύπλιο

"Χωρίς περικοπές πόλεων, όσον αφορά 
την έλευση του αερίου, 
φαίνεται ότι θα υλοποιηθεί το 5ετές αναπτυξιακό πρόγραμμα της ΔΕΔΑ, 
παρά το γεγονός ότι αρχικά η ΡΑΕ είχε «κόψει» την Περιφέρεια Πελοποννήσου 
και τις πόλεις Βέροια και Γιαννιτσά”.

"Η ΔΕΔΑ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει καταθέσει Αίτηση Αναθεώρησης της σχετικής απόφασης της Αρχής, ενώ εν τω μεταξύ έχουν προκύψει και άλλες κινήσεις που οδηγούν στην εκτίμηση ότι η ΔΕΔΑ θα είναι τελικά αυτή που θα έχει την ευθύνη για την έλευση του αερίου στις περιοχές αυτές.

Συγκεκριμένα, η ΔΕΔΑ παράλληλα με την Αίτηση Αναθεώρησης επανήλθε και κατέθεσε στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης για την περίοδο 2020-2024, που προβλέπει δημιουργία δικτύων διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Βέροιας και των Γιαννιτσών με σχεδιασμό για ταχύτερη υλοποίηση των έργων ώστε να μην τίθεται θέμα καθυστέρησης.
Σε ό,τι αφορά την Πελοπόννησο και συγκεκριμένα τις πόλεις της Τρίπολης, της Κορίνθου, του Αργους, του Ναυπλίου, της Σπάρτης και της Καλαμάτας, πέραν της Αίτησης Αναθεώρησης της ΔΕΔΑ, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το Σεπτέμβριο θα επανυποβληθεί το 5ετές στη ΡΑΕ με προσθήκες πόλεων, έτσι ώστε να αναλάβει η ΔΕΔΑ και αυτές τις περιοχές.

Τι έχει αλλάξει; 
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Νίκας έχει δεσμευθεί ότι μέχρι τότε θα βγάλει πρόσκληση για ένταξη και χρηματοδότηση των έργων από περιφερειακά κονδύλια του ΕΣΠΑ. Παράλληλα δρομολογούνται τα έργα που απαιτούνται από τον Διαχειριστή του Συστήματος Φυσικού Αερίου για την Πελοπόννησο. Μέχρι τώρα δεν είχαν προβλεφθεί οι σταθμοί εξόδου του ΕΣΦΑ (Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) για την τροφοδότηση της Τρίπολης, της Κορίνθου, του Αργους, του Ναυπλίου.
Επίσης, έχει πλέον μπει στο καινούργιο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ η τροφοδότηση της Σπάρτης και της Καλαμάτας με LNG με truck loading που θα ξεκινήσει από τον σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων στη Ρεβυθούσα.
Σε κάθε περίπτωση, η ΔΕΔΑ έχει κάνει ήδη τα απαραίτητα βήματα, ούτως ώστε να εξασφαλίσει την προετοιμασία του έργου.

Ας σημειωθεί, τέλος, ότι αρχές Ιουλίου εκτιμάται ότι θα βγουν στον αέρα οι διαγωνισμοί για τα πρώτα μεγάλα έργα κατασκευής δικτύων διανομής φυσικού αερίου στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας".

2 σχόλια:

  1. Ο αυθεντικός τίτλος του άρθρου

    Αίτηση αναθεώρησης από τη ΔΕΔΑ για την απόφαση της ΡΑΕ που «έκοβε» Πελοπόννησο, Βέροια, Γιαννιτσά από το 5ετές

    και ο τίτλος της αναδημοσίευσης στο megalopolifm

    Προχωρά το σχέδιο της ΔΕΔΑ για φυσικό αέριο σε Τρίπολη, Κόρινθο, Καλαμάτα, Σπάρτη και Άργος - Ναύπλιο

    Ναι προχωρά όσο προχώρησαν ένα χρόνο τώρα οι μπουλντόζες του Γάβδωνι στο Ελληνικό! Ωστόσο η Μεγαλόπολη θα γίνει η πρώτη πόλη της Πελοποννήσου με δίκτυο φυσικού αερίου που θα της κάνουν και δώρο τέλη σύνδεσης και έξοδα μετασκευών! Σανό με το τσουβάλι!
    Μέχρι τις εκλογές του 2023 εάν τοποθετηθεί έστω και μισό μέτρο αστικού δικτύου, εμένα να μου τρυπήσετε την μύτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. H "δημόσια" ΔΕΔΑ είναι πλέον μια θυγατρική της ΔΕΠΑ Υποδομών Α.Ε., η οποία ανήκει κατά ένα μέρος στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου), που είναι θυγατρική της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών & Περιουσίας Α.Ε. (Υπερταμείο) και κατά ένα μέρος στα ΕΛ.ΠΕ. (Ελληνικά Πετρέλαια), που ανήκουν κατά ένα μέρος στη Λάτση, κατά ένα μέρος στο ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας ΑΕ και σε άλλους...
    Η "δημόσια" λοιπόν ΔΕΔΑ ΑΕ, που ανήκει στην ΔΕΠΑ Υποδομών ΑΕ, πρόκειται να περάσει σύντομα, μέσω της πώλησης της τελευταίας, σε μία από τις παρακάτω εταιρείες:
    1. EP INVESTMENT ADVISORS
    2. FIRST STATE INVESTMENTS (European Diversified Infrastructure Fund II)
    3. ITALGAS SpA
    4. KKR (KKR Global Infrastructure Investors III L.P.)
    5. MACQUARIE (MEIF 6 DI HOLDINGS)
    6. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ SINO-CEE FUND & SHANGHAI DAZHONG PUBLIC UTILITIES (GROUP) Co.,
    Ltd,
    το οποίον σημαίνει ότι η ΔΕΔΑ δε θα είναι και τόσο "δημόσια" όσο δε θα είναι ελληνική....
    Όπως δεν είναι δημόσιος ο Γερμανο-ΟΤΕ, ο Ιταλ-ΟΣΕ, η Αγγλο-ΔΕΗ, όπως δεν είναι κάν ελληνική η ολλανδο-ΤΕΡΝΑ και τα λοιπά και τα λοιπά...
    Απλά, τα αφεντικά αφήνουν τις ίδιες φίρμες για να βαυκαλίζεται το πόπολον ότι έχει Κράτος ανεξάρτητον και του χρόνου θα εορτάζει τα 200 έτη από την επανάστασή του (του πόπολου...)
    Καληνύχτα μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή