Το υποβρύχιο καλώδιο Ρίο-Αντίρριο
Αυτό δήλωσε στην ετήσια εκδήλωση του ΣΠΕΦ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, σημειώνοντας ότι με την ολοκλήρωση της διασύνδεσης του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με τη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV ΚΥΤ Διστόμου - ΚΥΤ Αχελώου, αίρεται ο κορεσμός του δικτύου της Πελοποννήσου και ανοίγει ο δρόμος για την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Η Γραμμή Μεταφοράς 400 KV Μεγαλόπολη-Πάτρα-Αχελώος μαζί με το υποβρύχιο καλώδιο Ρίο-Αντίρριο (στο οποίο γίνονται δοκιμές) απαρτίζουν τον «Δυτικό Διάδρομο» της επέκτασης του συστήματος προς την Πελοπόννησο.
Είναι έργο συνολικού προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, επιτρέποντας την αξιοποίηση του ενεργειακού παραγωγικού δυναμικού της περιοχής και την εκ νέου είσοδο της περιφέρειας στο «παιχνίδι» των επενδύσεων ΑΠΕ.
Ακόμα μεγαλύτερος ηλεκτρικός χώρος θα δημιουργηθεί όταν ολοκληρωθεί και ο λεγόμενος «Ανατολικός Διάδρομος» επέκτασης του συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο, δηλαδή η γραμμή μεταφοράς που θα συνδέει το ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου, που θα παραδοθεί το 2021.
Ωστόσο, το έργο της γραμμής υπερυψηλής τάσης 400 KV που θα συνδέει τη Μεγαλόπολη με την Πάτρα (και απο εκεί με Αιτωλοακαρνανία), δεν θα παραδοθεί το Φεβρουάριο όπως ήταν προγραμματισμένο αρχικά, λόγω ενστάσεων που υπάρχουν στα Καλάβρυτα με την τοποθέτηση των 2 - 3 τελευταίων πυλώνων!
Ο ΑΔΜΗΕ θεωρεί ότι το πρόβλημα θα ξεπεραστεί και ότι το έργο θα παραδοθεί το Μάρτιo, ενώ έχει επισπευθεί και θα παραδοθεί του χρόνου το καλώδιο Μεγαλόπολη - Κόρινθος), γεγονός που αυξάνει κατά πολύ τον διαθέσιμο ηλεκτρικό χώρο.
Όταν ηλεκτριστούν τα δύο αυτά έργα, τα όρια ασφαλούς απορρόφησης του δικτύου της Πελοποννήσου θα φτάσει στα 2310 MW, από 1900 MW που είναι σήμερα.
Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Έως το τέλος Μαρτίου αναμένεται να ολοκληρωθεί από τον ΑΔΜΗΕ ο λεγόμενος «Δυτικός Διάδρομος» μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της Πελοποννήσου και έτσι θα ανοίξει ο δρόμος για την εγκατάσταση νέων έργων ΑΠΕ, αλλά και
για τη λειτουργία της μονάδας της ΔΕΗ Μεγαλόπολη 5
στην πλήρη δυναμικότητα της.
Η Γραμμή Μεταφοράς 400 KV Μεγαλόπολη-Πάτρα-Αχελώος μαζί με το υποβρύχιο καλώδιο Ρίο-Αντίρριο (στο οποίο γίνονται δοκιμές) απαρτίζουν τον «Δυτικό Διάδρομο» της επέκτασης του συστήματος προς την Πελοπόννησο.
Είναι έργο συνολικού προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, επιτρέποντας την αξιοποίηση του ενεργειακού παραγωγικού δυναμικού της περιοχής και την εκ νέου είσοδο της περιφέρειας στο «παιχνίδι» των επενδύσεων ΑΠΕ.
Ακόμα μεγαλύτερος ηλεκτρικός χώρος θα δημιουργηθεί όταν ολοκληρωθεί και ο λεγόμενος «Ανατολικός Διάδρομος» επέκτασης του συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο, δηλαδή η γραμμή μεταφοράς που θα συνδέει το ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου, που θα παραδοθεί το 2021.
Ωστόσο, το έργο της γραμμής υπερυψηλής τάσης 400 KV που θα συνδέει τη Μεγαλόπολη με την Πάτρα (και απο εκεί με Αιτωλοακαρνανία), δεν θα παραδοθεί το Φεβρουάριο όπως ήταν προγραμματισμένο αρχικά, λόγω ενστάσεων που υπάρχουν στα Καλάβρυτα με την τοποθέτηση των 2 - 3 τελευταίων πυλώνων!
Ο ΑΔΜΗΕ θεωρεί ότι το πρόβλημα θα ξεπεραστεί και ότι το έργο θα παραδοθεί το Μάρτιo, ενώ έχει επισπευθεί και θα παραδοθεί του χρόνου το καλώδιο Μεγαλόπολη - Κόρινθος), γεγονός που αυξάνει κατά πολύ τον διαθέσιμο ηλεκτρικό χώρο.
Όταν ηλεκτριστούν τα δύο αυτά έργα, τα όρια ασφαλούς απορρόφησης του δικτύου της Πελοποννήσου θα φτάσει στα 2310 MW, από 1900 MW που είναι σήμερα.
Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου