Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

"Υπομονή, τελειώνει το μαρτύριο της λακούβας στη Μεγαλόπολη" λέει η μηχανικός της ΠΑΡΝΩΝΑΣ ΑΕ


Στον  ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ FM  103,1  μίλησε  η  κ. Τριτάκη
μηχανικός  της ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ  ΠΑΡΝΩΝΑΣ  ΑΕ  δίνοντας
όλες  τις  απαντήσεις  για  τις  μεγαλοπολίτικες  λακούβες


Πριν  λίγες  μέρες  δημοσιεύσαμε  άρθρο και  βίντεο   με  θέμα:
 Μεγαλόπολη,  η  πόλη  της  λακκούβας...

 ¨Ενα  πρόβλημα  που  έκανε  την  καθημερινότητα  των 
μεγαλοπολίτικων  δρόμων  ένα  κανονικό  εφιάλτη

Η κ Τριτάκη  πολιτικός  μηχανικός  μίλησε  φιλοξενούμενη
στην  "Εκπομπή"  με  την  Γεωργία  Δημητρακοπούλου
Ακούστε  την  συνέντευξη

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ:
Το χώμα από τις εκσκαφές ήταν κακό, γιαυτό και  δημιουργήθηκαν
τρύπες κατά την επούλωση
Μετά την διάνοιξη του δικτύου έπρεπε να παραμείνει ανοιχτό
για να ελεγχθεί η λειτουργία του για 1-2 μήνες
Έτσι  πέρασαν οι πρώτοι μήνες και ξεκίνησαν οι βροχές
Τον Δεκέμβρη 2014 ελήφθη πλέον η απόφαση να αποκατασταθούν
οι  λακκούβες με την έναρξη του καλοκαιριού 2015
Το κόστος για το επιπλέον χαλίκι είναι 2500 ευρώ
και  τελειώνουμε σε 2 εβδομάδες περίπου


Τα  βασικότερα  σημεία  της  συνέντευξης:
--- Αιτία  των λακκούβων ήταν  η  κακή  ποιότητα του "πρωτοκόλλου"
    ( το χώμα που προκύπτει από  τις  εκσκαφές)
--- Θα  προστεθεί το επιπλέον χαλίκι για το κλείσιμο των λακκούβων
     που  το επιπλέον  κόστος  είναι  2/500  ευρώ  και θα το επιβαρυνθεί
     ο εργολάβος,
     Τελειώνουμε σε 2 περίπου εβδομάδες
--- ¨Οταν επιβεβαιώθηκε η κακή ποιότητα του πρωτοκόλλου, ξεκίνησαν
      οι  βροχές και σε συμφωνία  με τον Δήμο Μεγαλόπολης
      αποφασίστηκε να αποκατασταθούν οι λακκούβες με την έλευση
      πλέον του  καλοκαιριού.
--- Το δίκτυο είναι σε λειτουργία από τον Δεκέμβρη 2014 και δουλεύει
      χωρίς κανένα πρόβλημα.
--- Λόγω  της  κυκλικότητας  του  δικτύου έπρεπε να ελέγξουμε
     την λειτουργία του δικτύου, διότι εάν προέκυπτε πρόβλημα
     και είχαμε  ασφαλτοστρώσει θα έπρεπε να ξηλώσουμε όλο το μήκος
--- Αν κάποιος έχει υποστεί φθορές στο όχημά του μπορεί αφού
     πιστοποιήσει το πρόβλημα (φωτογραφίες ή έκθεση αστυνομίας)
     να  αποταθεί στον εργολάβο για να αποζημιωθεί




     

3 σχόλια:

  1. Κυρία Δημητρακοπούλου κάντε απλά έναν κόπο, ανοίξτε το φρεάτιο στην οικία σας στο οποίο βρίσκεται ο μετρητής ύδρευσης και πείτε μας πού ακριβώς βλέπετε να είναι συνδεδεμένος ο νέος σωλήνας του νέου δικτύου ύδρευσης;
    Να σας πω εγώ ΠΟΥΘΕΝΑ, κάθεται στον αέρα εδώ και μερικούς μήνες. Το ίδιο ισχύει για ολόκληρο το τμήμα νότια και δυτικά της πόλης. Συνεπώς πώς είναι ήδη σε λειτουργία το νέο δίκτυο και πώς θα έχει τελειώσει το έργο σε 10 ημέρες από τώρα; Μάλλον ο λόγος γίνεται για την μισή πόλη, στην άλλη μισή προφανώς το έργο θα ολοκληρωθεί (εάν ολοκληρωθεί) του χρόνου.
    Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αδιαφάνεια, αρπαχτή και τσαπατσουλιά από τα δημόσια έργα. Γι' αυτό πάντα στην Ελλάδα όπου έχουμε δημόσια έργα καταλήγουμε σε τεράστιες (κι απαράδεκτες) καθυστερήσεις, εξωφρενικές υπερκοστολογήσεις και πάμπολλες κακοτεχνίες. Κάποιοι στον βωμό του κέρδους δεν τιμάνε ούτε τους τίτλους σπουδών τους, ούτε σε τελική ανάλυση τον ίδιο τους τον εαυτό, ενώ οι νομοθεσίες και οι κανονισμοί καταλήγουν να έχουν διακοσμητικό χαρακτήρα.
    Ο ορισμός των παραπάνω είναι και το συγκεκριμένο έργο. Είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο πως κανένας δεν έκανε σωστά την δουλειά του στην προκειμένη περίπτωση. Μα πότε είδαν ότι δεν είναι κατάλληλο το χώμα της εκσκαφής για τις επιχώσεις; Όταν το χρησιμοποίησαν, βούλιαξαν τα πάντα (βούλιαξε και ένα απορριμματοφόρο του Δήμου, το θυμάστε;) και άρχισε ο κόσμος της Μεγαλόπολης να αντιδρά. Ποιές τομές έκαναν (πότε;)και είδαν πως το χώμα δεν ήταν της αναμενόμενης ποιότητας και τρίχες κατσαρές; Και ποιός σοβαρός μελετητής εκπονεί μελέτη που λέει πως για τις επιχώσεις θα χρησιμοποιηθεί το χώμα εκσκαφής, πόσο μάλλον χωρίς να προβεί πρώτα σε ερευνητικές τομές; Μήπως αυτός που θέλει να ρίξει το κόστος αρκετά ώστε να μην περάσει το έργο σε άλλα χέρια κατά τον διαγωνισμό;
    Στον παρακάτω σύνδεσμο παραθέτω ένα παράδειγμα για το πώς ορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές τέτοιων έργων (βάση όλων των διατάξεων και κανονισμών οι τεχνικές προδιαγραφές γενικά βγαίνουν όπως παρουσιάζονται σε αυτό που δίνω)
    http://www.deyamv.gr/env_pdf/%CE%A4%CE%95%CE%A7%CE%9D%CE%99%CE%9A%CE%95%CE%A3%20%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%94%CE%99%CE%91%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%95%CE%A3_n3.pdf
    Εάν πάτε λοιπόν στην σελίδα 4 και δείτε τί γράφει θα καταλάβετε αμέσως ότι στην Μεγαλόπολη δεν έγινε τίποτα από αυτά. Όχι μόνο δεν έγιναν αυτά αλλά δεν ακολουθήθηκαν διατάξεις των νόμων περί επίβλεψης καθώς και κανόνων ασφαλείας. Στην διασταύρωση των οδών Αναγεννήσεως και Αγίου Νικολάου κατά την διάρκεια των έργων εκσκαφής έκοψαν τα καλώδια του ΟΤΕ (μπορεί να πιστοποιηθεί αυτό και μέσω του ΟΤΕ που επισκεύασε την βλάβη, αυτά καταγράφονται στην εταιρία). Επιβλέπων μηχανικός ΔΕΝ υπήρξε ούτε μία στιγμή ενώ η απάντηση του χειριστή του μηχανήματος ήταν η εξής "και πού να ξέρω εγώ ότι περνάνε καλώδια τηλεφώνου;" Τα συμπεράσματα δικά σας.
    Εάν προχωρήσετε παρακάτω και πάτε στην ενότητα επιχώσεις θα καταλάβετε ακόμη περισσότερα.
    Παρακάτω παραθέτω τον νόμο 3669/2008 καθώς και τις μετέπειτα τροποποιήσεις αυτού
    http://www.dsanet.gr/Epikairothta/Nomothesia/n3669_08.htm
    http://www.pedmede.gr/site/images/pdf_files/praktikos.pdf

    Συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συνέχεια
    Άκουσα λοιπόν να λέγεται ότι το επιπλέον κόστος των 2.500€ το επωμίστηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος ο ανάδοχος. Τί εννοεί ο ποιητής; Διότι διαβάζω στον νόμο3669/2008 στο άρθρο 37 παράγραφος 3
    "Ο ανάδοχος δεν δικαιούται να λάβει αποζημίωση ή αύξηση τιμών για μεταβολές στα έργα που έγιναν χωρίς έγγραφη διαταγή, έστω και αν αυτές βελτιώνουν το έργο. Αν η χωρίς έγκριση με¬ταβολή επιφέρει μείωση ποσοτήτων ή διαστάσεων, κα-ταβάλλεται μόνο η αξία των ποσοτήτων των εργασιών που έχουν πράγματι εκτελεσθεί χωρίς να αποκλείεται εφαρμογή των διατάξεων για κακοτεχνία. "
    συν τις συμπληρωματικές επόμενες παραγράφους που κινούνται στην ίδια λογική.
    Εάν λοιπόν οι αιρετοί μας έλαβαν κάποια απόφαση που να αυξάνει την τιμή θα πρέπει εκτός από το να φάνε κλωτσιές να λογοδοτήσουν και στην δικαιοσύνη. Σε οποιαδήποτε σοβαρή χώρα του πλανήτη αυτοί οι τύποι θα έπρεπε να μας αποζημιώνουν για κάθε ώρα καθυστέρησης παράδοσης του έργου.
    Ο χρόνος είναι χρήμα. Ένας χρυσός κανόνας που ισχύει σε όλες τις δουλειές. Γι' αυτό άλλωστε ορίζονται χρονοδιαγράμματα και οργανογράμματα. Πολύ φοβάμαι όμως ότι στην προκειμένη περίπτωση ισχύει η παράγραφος 5 του άρθρου 46 (χρονοδιαγράμματα κατασκευής) που λέει
    "Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου δεν εφαρμόζο¬νται σε συμβάσεις έργων που στις δημοπρασίες τους καλούνται να συμμετάσχουν, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και επιχειρήσεις εγγεγραμμένες στα νομαρ¬χιακά μητρώα. Στις περιπτώσεις αυτές η διευθύνουσα υπηρεσία κοινοποιεί έγκαιρα στον ανάδοχο πίνακες των εργασιών που πρέπει να εκτελεσθούν. Ο πρώτος πίνα¬κας κοινοποιείται κατά την υπογραφή της σύμβασης."

    Και να πως στήνονται νομότυπα οι κομπίνες.
    Υπάρχουν χρονοδιαγράμματα για το συγκεκριμένο έργο; Ορίζεται πότε έπρεπε να παραδοθεί; Ορίζονται αποζημιώσεις κτλ. σε περίπτωση καθυστερήσεων;
    Άγνωστο για εμάς τα κορόιδα... εε του κοινούς θνητούς ήθελα να πω.
    Βγαίνουν κι από πάνω και μας λένε ότι τρέχουν να μας παραδώσουν το έργο τώρα που έρχεται και η τουριστική περίοδος (!!!). Μα η τουριστική περίοδος ξεκινάει από τον Απρίλιο και τώρα κοντεύουμε να μπούμε στον Ιούλιο.
    Έχουν βρει και τα κάνουν όλοι αυτοί. Γιατί εμένα κάτι μου λέει πως εάν έλεγχε την περίπτωση ένας εισαγγελέας θα έπεφτε πολύ γέλιο (ή κλάμα);
    Ωραίο το δούλεμα περί αποζημίωσης για φθορές σε αυτοκίνητα από τον εργολάβο. Ο εργολάβος δικηγόρο δεν έχει; Έχει και τί θα κάνει ο δικηγόρος του εργολάβου όταν θα του ζητήσεις αποζημίωση; Θα προσπαθήσει να αποδείξει πως δεν είναι ευθύνη του εργολάβου. Τρεχάτε στα δικαστήρια με το αντίστοιχο κόστος και εάν και όταν δικαιωθείτε ίσως να μην σας έχει μείνει φράγκο. Κάποιες λεπτομερειούλες που δεν αναφέρθηκαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. βλέπω τον εργολάβο τον χαιδεύουμε, τον ΠΑΡΝΩΝΑ τον γλυφουμε και μετά μας φταίνε όλοι οι άλλοι για τις λακούβες.
    πήρατε μια συνεντευξη αλλα δυστυχως δεν ασκηθηκε η κριτική που έπρεπε σε αυτούς που είναι υπέυθυνοι για οσα εγιναν.
    αν ειναι να τους βγαζετε στον αερα για να παιρνουν συγχωροχαρτια να μας το πειτε να το ξερουμε.
    αυτο δεν ειναι ενημερωση ειναι δημόσιες σχέσεις και μας πουλάτε φούμαρα μαι ζωή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή