Ευτυχώς, το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει μεγάλη κινητικότητα για τα ελληνικά τμήματα της Αδριατικής Οδού, που παραμένουν ανολοκλήρωτα στην Ήπειρο και στην Πελοπόννησο.
Ενώ όμως για τα ανολοκλήρωτα τμήματα Ιωάννινα - Κακαβιά και Πάτρα - Πύργος φαίνεται να υπάρχει φως στο τούνελ, το νότιο τμήμα Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα κινδυνεύει να βρεθεί εκτός χρηματοδοτήσεων, εξαιτίας της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που απαγορεύει την κατασκευή αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Λίμνης Καϊάφα.
Η απόφαση του ΣτΕ ουσιαστικά απαγορεύει την κατασκευή αυτοκινητόδρομου από τον Πύργο έως το Καλό Νερό, καθιστώντας μεταξύ άλλων αδύνατη την ασφαλή οδική σύνδεση της Νότιας Πελοποννήσου με τη Δυτική Ελλάδα και την Ευρώπη.
Η οδική σύνδεση της Νότιας Πελοποννήσου (Μεσσηνία - Λακωνία) με τη Δυτική Ελλάδα και την Ευρώπη είναι πλέον εφικτή μόνο με την κατασκευή αυτοκινητόδρομου στη διαδρομή Πύργος - Αρχαία Ολυμπία - Μεγαλόπολη.
Η οδική σύνδεση της Νότιας Πελοποννήσου (Μεσσηνία - Λακωνία) με τη Δυτική Ελλάδα και την Ευρώπη είναι πλέον εφικτή μόνο με την κατασκευή αυτοκινητόδρομου στη διαδρομή Πύργος - Αρχαία Ολυμπία - Μεγαλόπολη.
Ο αυτοκινητόδρομος αυτός, μεταξύ άλλων, θα συνδέσει μέσω του Α7 και τους αρχαιολογικούς χώρους της Αρχαίας Ολυμπίας και του Μυστρά, ενώ θα αναδείξει και τον Επικούριο Απόλλωνα.
Παράλληλα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στη μεταλιγνιτική Μεγαλόπολη, όσο κανένα άλλο δημόσιο έργο. Γι’ αυτό ο αυτοκινητόδρομος Πύργος - Αρχαία Ολυμπία - Μεγαλόπολη μπορεί και πρέπει να γίνει με πόρους του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή.
Σε διαφορετική περίπτωση, η Αδριατική Οδός θα σταματήσει στον Πύργο ακόμα κι αν κατασκευαστεί το Καλό Νερό - Τσακώνα, καθώς το ΣτΕ απαγορεύει την κατασκευή του Πύργος - Καλό Νερό.
β) Αναγκαία είναι και η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Καλό Νερό - Τσακώνα με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης είτε του "Μορέα" είτε της "Ολυμπίας Οδού.
Η κατασκευή όμως τόσο της παράκαμψης των Λαγκαδίων όσο και του Καλό Νερό - Τσακώνα δεν πρέπει να συγχέεται με την απόληξη της Αδριατικής Οδού:
Σε διαφορετική περίπτωση, η Αδριατική Οδός θα σταματήσει στον Πύργο ακόμα κι αν κατασκευαστεί το Καλό Νερό - Τσακώνα, καθώς το ΣτΕ απαγορεύει την κατασκευή του Πύργος - Καλό Νερό.
Κλείνουμε με δυο αναγκαίες επισημάνσεις:
α) Η παράκαμψη των Λαγκαδίων είναι αναγκαία για την ανάπτυξη της Αρκαδίας και της Πελοποννήσου, και πρέπει να κατασκευαστεί. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να γίνει η κύρια συνδετήρια οδός μεταξύ Δυτικής Ελλάδας και Νότιας Πελοποννήσου.β) Αναγκαία είναι και η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Καλό Νερό - Τσακώνα με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης είτε του "Μορέα" είτε της "Ολυμπίας Οδού.
Η κατασκευή όμως τόσο της παράκαμψης των Λαγκαδίων όσο και του Καλό Νερό - Τσακώνα δεν πρέπει να συγχέεται με την απόληξη της Αδριατικής Οδού:
Λόγω της απόφαση του ΣτΕ για το τμήμα του Καϊάφα, η Αδριατική Οδός είτε θα συνδεθεί μέσω Αρχαία Ολυμπίας και Μεγαλόπολης με τον αυτοκινητόδρομο Α7, ώστε να καταλήγει στην Καλαμάτα (και στη Σπάρτη), είτε θα σταματήσει στον Πύργο.
Πηγή: Eleftheriaonline
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου