ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ :
αυτά είναι τα κίνητρα για ανάπτυξη δικτύου και αγορά οχημάτων
5 Ιουνίου, (Ημέρα Περιβάλλοντος), ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Γκάζι, παρουσίασε το σχέδιο της Κυβέρνησης για τη μετάβαση της χώρας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
Σημειώνεται ότι ειδική αναφορά στη Μεγαλόπολη, καθώς και στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας την Παρασκευή 5 Ιουνίου, κατά την εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, την οποία ακολούθησε η υπογραφή της “Πράσινης Συμφωνίας”.
Συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι “στο πλαίσιο της προσέλκυσης επενδύσεων στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης θεσπίζονται κίνητρα για την εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας και της Αρκαδίας, όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση, με σημαντική μείωση φόρων και άλλων βαρών”.
Όπως ανέφερε ο Κ. Μητσοτάκης, ειδικότερα,
“μονάδες που θα εγκατασταθούν στους τόπους αυτούς θα έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% και για 5 κερδοφόρες χρήσεις, μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας την οποία ιδρύουν, αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες γι’ αυτά θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδά τους, προσαυξημένες μάλιστα κατά 15%”.
Με επίσημη ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος εξαπέλυσε δριμύ επίθεση κατά του Υπουργού Περιβάλλοντος Κωστή Χατζηδάκη. Αιτία, τα μέτρα στήριξης και προώθησης για την ηλεκτροκίνηση. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε όλη την ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Είναι γνωστό ότι ο σταδιακός περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η προστασία του περιβάλλοντος στο βραχυπρόθεσμο μέλλον αποτελούν προτεραιότητα των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σιγά σιγά όλες οι χώρες προσαρμόζουν τις νομοθεσίες τους ώστε να χτίσουν το έδαφος για την είσοδο στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Όπως αποδεικνύεται όμως, στην Ελλάδα κάποιοι κατάφεραν "εν μια νυκτί" στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος να χρησιμοποιήσουν δήθεν την ηλεκτροκίνηση ως πρόσχημα για να δικαιολογήσουν ένα τεραστίων διαστάσεων "deal" που θα κάνει πλουσιότερους κατά μερικά εκατομμύρια ευρώ μερικούς μετρημένους στα δάχτυλα επιχειρηματίες, με τις ευλογίες και τις επιδοτήσεις του κράτους, δηλαδή του 'Ελληνα φορολογούμενου.
Η ηλεκτροκίνηση πράγματι αποτελεί την λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον μορφή οδικών μετακινήσεων η οποία καταγράφει αυξημένους ρυθμούς ανάπτυξης παγκοσμίως, ειδικά σε χώρες με υγιή οικονομία και υψηλά κατά κεφαλήν εισοδήματα. Προφανώς σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία κ.α., υπάρχουν ήδη οι κατάλληλες συνθήκες ώστε οι πολίτες τους να αγοράζουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, αφού υπάρχουν τόσο οι υποδομές για να στηρίξουν την ηλεκτροκίνηση όσο και η οικονομική δυνατότητα των πολιτών να προμηθευτούν ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο.
Στην Ελλάδα ο Υπουργός Περιβάλλοντος με περίσσια υπερηφάνεια ανακοίνωσε την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων για ιδιώτες και επαγγελματίες αλλά και ιδιοκτήτες ταξί, ωστόσο ξέχασε ή μάλλον απέφυγε να αναφέρει πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει η παραμικρή υποδομή για να μπορέσει να στηριχθεί η ηλεκτροκίνηση αυτή τη στιγμή. Παράλληλα πάνω από 5 εκατομμύρια 'Έλληνες κυκλοφορούν με παλιά ή πολύ παλιά αυτοκίνητα και φυσικά ουδείς εξ αυτών έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει ένα καινούριο αυτοκίνητο, ακόμα και αν δεν είναι ηλεκτρικό, όπως άλλωστε αυτό αποτυπώνεται στον αριθμό πωλήσεων καινούριων οχημάτων σε ιδιώτες τα τελευταία 10 χρόνια της κρίσης και πόσο μάλλον τώρα εν μέσω της πανδημίας.
Την ίδια ώρα λοιπόν που ο κλάδος του αυτοκινήτου συνολικά, καινούριου και μεταχειρισμένου βρίσκεται σε δεινή θέση και εδώ και μήνες μέσω των κλαδικών φορέων του "κρούει τον κώδωνα του κινδύνου" για τη βιωσιμότητα χιλιάδων επιχειρήσεων και εργαζόμενων σε αυτόν, η Κυβέρνηση φαίνεται να μην έχει απολύτως καμία επαφή με την πραγματικότητα και να ανακοινώνει "μετά βαΐων και κλάδων" μέτρα για πράγματα που θα γίνουν σε ....10 χρόνια και αν... Απορούμε αν αυτές οι κινήσεις γίνονται από απλή άγνοια και πολιτική ανεπάρκεια ή για πολύ συγκεκριμένους λόγους... Ποντάρουμε στο δεύτερο και με τα δυο χέρια…
Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι παράλληλα με τα μέτρα επιδότησης καινούριων (και μόνο καινούριων) ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανακοινώθηκε και η καθολική απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οδηγίας EURO 3 και πίσω και η επιβολή "Περιβαλλοντικού Τέλους" της τάξης των 4.000 ευρώ για αυτοκίνητα EURO 4 κάνοντας και για αυτά ουσιαστικά απαγορευτική την εισαγωγή τους. Παράλληλα είναι γνωστό ότι η εισαγωγή αυτοκινήτων EURO 5 και EURO 6 ήδη από τη σχετική νομοθεσία του 2016 είναι από αρκετά δύσκολη έως παντελώς ασύμφορη στις περισσότερες περιπτώσεις ενώ και οι υποσχέσεις της Κυβέρνησης εδώ και μήνες για τον εξορθολογισμό του τρόπου φορολόγησης έχει μείνει στα χαρτιά, καθιστώντας ουσιαστικά την εισαγωγή αυτοκινήτου κάθε οδηγίας απαγορευτική! Αυτό που επί δεκαετίες επιδίωκαν οι εισαγωγείς αντιπρόσωποι και δεν κατάφεραν μέσω των Υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών, το κατάφερε σε μερικές μέρες το Υπουργείο Περιβάλλοντος!! Μιλάμε για κατόρθωμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας άλλωστε δε γίνεται να μην γνωρίζει τι σημαίνουν όλα αυτά, καθότι ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι οι Έλληνες θα μπορούν πλέον να αποκτήσουν μεταχειρισμένο μόνο από την εγχώρια αγορά, κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ στην Ελλάδα ούτε επί δικτατορίας!!! Εν ολίγοις αναγκάζει τον καταναλωτή να στραφεί μόνο σε εγχώρια αυτοκίνητα στοχοποιώντας ευθέως όλη την επιχειρηματική κοινότητα εμπόρων που ασχολείται με την εισαγωγή από χώρες της ΕΕ. Φυσικά θα γνωρίζει ότι αυτό δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού τη στιγμή που στο εγχώριο αυτοκίνητο δεν επιβάλλονται ανάλογοι δασμοί, ούτε καν για τα πολύ παλιά οχήματα, ενώ σίγουρα αντιλαμβάνεται ότι τα μέτρα αυτά είναι κατά παράβαση κάθε έννοιας κοινοτικού δικαίου!
Θα γνωρίζει θεωρούμε ο κ. Χατζηδάκης ποιοι διαθέτουν τη συντριπτική πλειοψηφία των συνολικών διαθέσιμων εγχώριων μεταχειρισμένων στην ιδιοκτησία τους. Θα γνωρίζει υποθέτουμε ποια συμφέροντα εξυπηρετούνται από την απαγόρευση της εισαγωγής μεταχειρισμένων στη χώρα μας, από τα χιλιάδες λουκέτα που θα ακολουθήσουν αναπόφευκτα και κατ' επέκταση την παγίωση μονοπωλιακής αγοράς στο χώρο του αυτοκινήτου.
Ξέχασε όμως ο Υπουργός Περιβάλλοντος αλλά και οι συναρμόδιοι Υπουργοί να αναφέρουν και τις άμεσες επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή των εξαγγελιών της Κυβέρνησης στον Έλληνα καταναλωτή. Για να τον βγάλουμε από τη δύσκολη θέση ενημερώνουμε εμείς τον 'Έλληνα καταναλωτή, ότι από την στιγμή που θα διακοπεί η εισαγωγή, οι τιμές των εγχώριων μεταχειρισμένων ακόμα και παλαιότερων θα εκτοξευτούν, ελλείψει ανταγωνισμού! Κατά συνέπεια η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων ιδιοκτητών ΙΧ που δεν έχει πρόχειρα ...28.000-35.000 ευρώ για να προμηθευτεί καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα αναγκαστεί να συνεχίσει να κυκλοφορεί με το πολύ παλιό αυτοκίνητο του ή στην καλύτερη με ηλεκτρικό πατίνι που είναι και φθηνότερο και είναι και της μόδας.
Την ίδια ώρα που κράτη της ΕΕ με απείρως καλύτερα εχέγγυα και υποδομές παρέχουν στους πολίτες τους επιδοτήσεις ώστε να αντικαταστήσουν το παλιό τους μεταχειρισμένο με ένα νεότερης τεχνολογίας, λιγότερο ρυπογόνο και πιο ασφαλές, στη χώρα μας φέρνουμε τον καταναλωτή σε αδιέξοδο. Ως αποτέλεσμα, και δεδομένου ότι τα καλά εγχώρια αυτοκίνητα ιδιωτών σπανίζουν, αφού οι πωλήσεις καινούργιων σε ιδιώτες είναι ελάχιστες τα τελευταία 10 χρόνια, η αγορά του μεταχειρισμένου θα γεμίσει από πανάκριβα και κατά τεκμήριο ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα που προέρχονται από μεγάλες εταιρείες ενοικίασης ή στην καλύτερη περίπτωση οχήματα Leasing. Εντελώς τυχαία βέβαια οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες είναι γερά δεμένες στο άρμα των γνωστών εισαγωγικών ομίλων ή είναι θυγατρικές τους…
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι δυνατόν η Πολιτεία να μην γνωρίζει ότι εκατομμύρια Έλληνες ζουν με το βασικό μισθό κοντά στα 600 ευρώ, ότι εκατομμύρια υπάλληλοι τελούν υπό αναστολή σύμβασης εργασίας ή έχουν/πρόκειται να απολυθούν την ίδια στιγμή που ανακοινώνει μέτρα επιδότησης για αυτοκίνητα που κοστίζουν πάνω από 28.000 ευρώ κατ' ελάχιστο; Σε ποιους απευθύνεται το μέτρο; Στους προνομιούχους; Ο μέσος Έλληνας δηλαδή δεν δικαιούται να έχει ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο; Δε γνωρίζει η Πολιτεία πόσοι Έλληνες έχουν πράγματι τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Μήπως θα ήταν πιο λογικό ένα μέρος των 100 εκατ. ευρώ που προορίζεται για την ηλεκτροκίνηση να δινόταν στους εκατομμύρια Έλληνες ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων ώστε να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με νεότερα μεταχειρισμένα, αφού άλλωστε κάτι τέτοιο θα ωφελούσε περισσότερο το περιβάλλον άλλα και την οικονομία; Μήπως προτίθεται κάποιος να μας εξηγήσει γιατί δεν πριμοδοτούνται και τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα άλλα μόνο τα καινούργια; Τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά ρυπαίνουν περισσότερο; Πόση υποκρισία πια;
Είναι δυνατόν οι εμπνευστές των εξαγγελιών να μην γνωρίζουν ότι τα σχέδια τους έρχονται σε πλήρη παράβαση του Άρθρου 110 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης το οποίο και παραθέτουμε αυτολεξεί : "Κανένα κράτος μέλος δεν επιβάλλει άμεσα ή έμμεσα στα προϊόντα άλλων κρατών μελών εσωτερικούς φόρους οποιασδήποτε φύσεως, ανωτέρους από εκείνους που επιβαρύνουν άμεσα ή έμμεσα τα ομοειδή εθνικά προϊόντα. Κανένα κράτος μέλος δεν επιβάλλει στα προϊόντα των άλλων κρατών μελών εσωτερικούς φόρους, η φύση των οποίων οδηγεί έμμεσα στην προστασία άλλων προϊόντων". Είναι δυνατόν να μη γνωρίζει ένας Υπουργός Περιβάλλοντος χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι από την απόφαση του ΔΕΚ της 07/04/2011, υπόθ. C-402/09, υπάρχει ήδη δεδικασμένο κατά της Ρουμανίας που αναφέρει ρητά ότι απαγορεύεται η επιβολή φόρου λόγω ρύπανσης σε βάρος εισαγόμενων αυτοκινήτων εφόσον αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά για την αγορά τους