Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Η Γραμμή Μεταφοράς 400 KV Μεγαλόπολη-Πάτρα προϋπόθεση για τα 800 MW της 5 Μονάδας στη Μεγαλόπολη / Καθυστερεί για 2-3 πυλώνες σε μοναστήρι!!!

Συνεχίζει να καθυστερεί η παράδοση ενός από τα σημαντικότερα έργα αναβάθμισης του ηλεκτρικού δικτύου του ΑΔΜΗΕ, της γραμμής 400 KV που θα συνδέει τη Μεγαλόπολη με την Πάτρα (και από εκεί με Αιτωλοακαρνανία), η οποία με βάση τον προγραμματισμό θα έπρεπε να έχει ηλεκτριστεί από τον Φεβρουάριο.


Πληροφορίες του energypress αναφέρουν ότι το έργο έχει αναπτυχθεί στο σύνολό του, και εκκρεμεί η τοποθέτηση δύο – τριών πυλώνων για τους οποίους ωστόσο υπάρχει σθεναρή αντίδραση από Ιερά Μονή των Καλαβρύτων, με αποτέλεσμα να μην είναι μέχρι σήμερα εφικτή η ολοκλήρωση και λειτουργία του δικτύου.
Παρά τις επαφές που έχουν γίνει με τους μοναχούς, αλλά και τη Μητρόπολη, οι αντιρρήσεις, οι οποίες έχουν πάρει και τη μορφή νομικών κινήσεων, δεν έχουν καμφθεί.

Η Γραμμή Μεταφοράς 400 KV Μεγαλόπολη-Πάτρα-Αχελώος που μαζί με το υποβρύχιο τμήμα Ρίο-Αντίρριο απαρτίζουν τον Δυτικό Διάδρομο της επέκτασης του συστήματος προς την Πελοπόννησο, αποτελεί προϋπόθεση για να λειτουργήσει σε πλήρη δυναμικότητα η μονάδα φυσικού αερίου Μεγαλόπολη 5 της ΔΕΗ, η οποία σήμερα αξιοποιεί μόνον τα 500 από τα 800 MW της εγκατεστημένης ισχύος της.

Στο περιβαλλοντικό νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή έχει περιληφθεί ρύθμιση με την οποία αίρεται ο νομικός περιορισμός στην ισχύ λειτουργίας της μονάδας και παρέχεται πλέον η δυνατότητα λειτουργίας της σε πλήρη παραγωγική δυναμικότητα. 
Αυτό ωστόσο δεν μπορεί να συμβεί (χωρίς να μένουν υποχρεωτικά εκτός λειτουργίας οι λιγνιτικές της Μεγαλόπολης), εάν δεν ολοκληρωθεί η γραμμή μεταφοράς. 
Δηλαδή, χωρίς τη γραμμή, ή θα δουλεύουν οι λιγνιτικές μονάδες ή θα δουλεύει σε πλήρη δυναμικότητα η μονάδα 5 φυσικού αερίου.

Πέραν της αυτονόητης ζημιάς που προκύπτει για τη ΔΕΗ (η οποία δεν μπορεί να λειτουργήσει πλήρως μια σύγχρονη μονάδα αερίου, τη στιγμή μάλιστα που οι τιμές του καυσίμου είναι πολύ χαμηλά), το θέμα επηρεάζει την ίδια την επάρκεια ισχύος της χώρας, δεδομένης και της προγραμματισμένης απόσυρσης της μονάδας του Αμυνταίου.
Παράλληλα, η μη ολοκλήρωση της γραμμής, στερεί τη δυνατότητα ένταξης νέων σταθμών ΑΠΕ στην Πελοπόννησο, όπου οι επενδυτές περιμένουν «με το δάχτυλο στη σκανδάλη» να ανοίξει η διαδικασία παραλαβής αιτήσεων για έκδοση οριστικών όρων σύνδεσης φωτοβολταϊκών και αιολικών σταθμών.

Ας σημειωθεί, τέλος, ότι ακόμα μεγαλύτερος ηλεκτρικός χώρος για ένταξη νέων σταθμών ΑΠΕ θα δημιουργηθεί όταν ολοκληρωθεί και ο λεγόμενος Ανατολικός Διάδρομος Επέκτασης του Συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο, δηλαδή η Γραμμή Μεταφοράς που θα συνδέει το ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου, έργο που θα παραδοθεί το 2021.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου