Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Φουλ οι μηχανές για να πάρει "μπροστά" το τρένο στην Πελοπόννησο

Ιδιαίτερη κινητικότητα έχει λάβει το θέμα της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, καθώς εκτός από το δεδομένο -όπως προκύπτει από επιστολή του προέδρου του ΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλου- της επαναδρομολόγησης συρμών στην γραμμή Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, μπαίνει πλέον στον προγραμματισμό του Οργανισμού και το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας ολόκληρης της γραμμής, μέχρι την Καλαμάτα.

“Ολα αυτά και άλλα πολλά θα αναλυθούν στη μεγάλη σύσκεψη με θέμα τον σιδηρόδρομο, που θα γίνει τον Μάιο, στην Τρίπολη, σημείωσε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος τόνισε ακόμα:
Η Περιφέρεια θα συμβάλει οικονομικά και στη συντήρηση και τις απαιτούμενες επισκευές της δεύτερης φάσης ώστε να φθάσει το τρένο μέχρι την Καλαμάτα”.

ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ Κ. ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ...
“Ο ΟΣΕ, στο πλαίσιο στρατηγικού ανασχεδιασμού του σιδηροδρομικού δικτύου Κεντρικής Πελοποννήσου και σε συνεργασία με τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, έχει ήδη προχωρήσει σε προτάσεις για τμηματική επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου, οι οποίες είναι σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης.
Συγκεκριμένα, σε πρώτη φάση, βρίσκεται σε ώριμο στάδιο μελέτης η επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο.
Η διαδρομή αυτή έχει μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον καθώς συνδέει την πρωτεύουσα με ένα τουριστικό θέρετρο που χαρακτηρίζεται από επισκεψιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ παρέχει πρόσβαση σε χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, όπως είναι οι Μυκήνες.

Σε ότι αφορά στην επαναλειτουργία του τμήματος Αργος – Τρίπολη – Καλαμάτα, απαιτείται, καταρχάς, να γίνει μια πλήρης αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής, καθώς σε πολλά σημεία έντονα καιρικά φαινόμενα του παρελθόντος, δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα που χρήζουν ιδιαίτερης γεωτεχνικής μελέτης (εκτεταμένες καθιζήσεις εδάφους, παράσυρση σιδηροδρομικού επιχώματος κλπ.). Επειτα, πρέπει να προϋπολογισθεί το κόστος αποκατάστασης των ζημιών και συντήρησης του υπάρχοντος δικτύου και κατόπιν να συνταχθεί μελέτη σκοπιμότητας και μελέτη κόστους οφέλους και να εξασφαλισθούν οι πόροι ώστε να αποφασισθούν οι περαιτέρω δράσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου