Εδώ και μέρες μπουλντόζες έχουν σκάψει μια μεγάλη τρύπα, τα τοιχώματα της οποίας έχουν στηριχθεί ήδη.
Πιο συγκεκριμένα με δύο καθοριστικής σημασίας έργα προχωρά ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) στην υλοποίηση του «Διαδρόμου Β» που θα εξασφαλίσει επάρκεια στο ενεργειακό σύστημα της Πελοποννήσου, εν όψει και της «μικρής» διασύνδεσης με την Κρήτη.
Αποτελεί το συμπλήρωμα του «Διαδρόμου Α», με προϋπολογισμό 106 εκατ. ευρώ, ο οποίος ανατέθηκε στα μέσα του περασμένου Νοεμβρίου και θα παραδοθεί στο τέλος του χρόνου.
Στον διαγωνισμό για το υποβρύχιο καλώδιο συμμετείχαν η κοινοπραξία Ελληνικά Καλώδια ΑΕ-Fulgor AE, η Prysmian Powerlink (Ιταλία), η Nexans Norway AS (Νορβηγία) και η NKT HV Cables (Δανία). Η τιμή εκκίνησης ήταν τα 33,19 εκατ. Ευρώ (προσφορά με χρόνο υλοποίησης τους 14 μήνες).
Μειοδότης αναδείχθηκε η κοινοπραξία Ελληνικά Καλώδια ΑΕ-Fulgor AE με τίμημα 29,02 εκατ. Ευρώ και χρόνο υλοποίησης 10 μήνες, σημειώνοντας σημαντική συνολική έκπτωση τιμής και χρόνου 19,5%.
Το έργο θα συνδέσει τη Μεγαλόπολη με το σύστημα Αχελώου - Διστόμου, μέσω Ρίου - Αντιρρίου με υποβρύχιο καλώδιο.
Το πρώτο έργο του «Διαδρόμου Β», με προϋπολογισμό 27,05 εκατ. ευρώ, αφορά την κατασκευή του Κέντρου Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Κορίνθου και το αναλαμβάνει η σύμπραξη του ομίλου Μυτιληναίος με την κινεζική Sieyuan, που προσέφερε έκπτωση 24%.
Το δεύτερο, με προϋπολογισμό 29 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την εναέρια γραμμή Κορίνθου - Μεγαλόπολης και ανατέθηκε στην κοινοπραξία Ατέρμων-Intrakat, που έδωσε έκπτωση 10%. Και τα δύο έργα προβλέπεται να παραδοθούν το 2021.
Ο «Διάδρομος Β» θα συμπληρωθεί με τη νέα γραμμή σύνδεσης του νέου ΚΥΤ Κορίνθου με τις εγκαταστάσεις στην Κουμουνδούρου στην Αττική, η οποία θα παραδοθεί το 2024.
Ο «Διάδρομος Α», έργο συνολικού προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2019. Θα έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, θα επιτρέψει την αξιοποίηση του ενεργειακού παραγωγικού δυναμικού της περιοχής και θα ενισχύσει την ευστάθεια τάσεων του Νότιου Συστήματος.
Το έργο θα συνδέσει τη Μεγαλόπολη με το σύστημα Αχελώου - Διστόμου, μέσω Ρίου - Αντιρρίου με υποβρύχιο καλώδιο.
Το πρώτο έργο του «Διαδρόμου Β», με προϋπολογισμό 27,05 εκατ. ευρώ, αφορά την κατασκευή του Κέντρου Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Κορίνθου και το αναλαμβάνει η σύμπραξη του ομίλου Μυτιληναίος με την κινεζική Sieyuan, που προσέφερε έκπτωση 24%.
Το δεύτερο, με προϋπολογισμό 29 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την εναέρια γραμμή Κορίνθου - Μεγαλόπολης και ανατέθηκε στην κοινοπραξία Ατέρμων-Intrakat, που έδωσε έκπτωση 10%. Και τα δύο έργα προβλέπεται να παραδοθούν το 2021.
Ο «Διάδρομος Β» θα συμπληρωθεί με τη νέα γραμμή σύνδεσης του νέου ΚΥΤ Κορίνθου με τις εγκαταστάσεις στην Κουμουνδούρου στην Αττική, η οποία θα παραδοθεί το 2024.
Ο «Διάδρομος Α», έργο συνολικού προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2019. Θα έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, θα επιτρέψει την αξιοποίηση του ενεργειακού παραγωγικού δυναμικού της περιοχής και θα ενισχύσει την ευστάθεια τάσεων του Νότιου Συστήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου