Στα τέλη του Νοεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποφασίσει τις πολιτικές που θα ακολουθήσει για την πλήρη απανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής οικονομίας έως το 2050.
Οι συζητήσεις και οι προβληματισμοί ανάμεσα στα κράτη-μέλη της Ε.Ε., όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές της Κομισιόν, βρίσκονται πια στο στάδιο ως προς τον τρόπο που θα μηδενιστούν οι εκπομπές CO2, καθώς μόνο η πλήρης ανάπτυξη των ΑΠΕ αλλά και η οριστική παύση της χρήσης λιγνίτη και φυσικού αερίου δεν αρκούν. Έτσι, όπως εξηγούν στελέχη της Ευρ. Επιτροπής, εξετάζονται οι τεχνολογικές εξελίξεις για την αποθήκευση ενέργειας αλλά και σενάρια αναφορικά με το αν για παράδειγμα η αυτοκινητοβιομηχανία θα στραφεί στην ηλεκτροκίνηση ή στο υδρογόνο και ποιες θα είναι οι ανάγκες σε παραγωγή ενέργειας.
Προτεραιότητα δίνεται επίσης και στο πώς θα συνεισφέρει η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων στην απανθρακοποίηση.
«Χάνετε το τρένο…»
«Στην Ελλάδα θα πρέπει πια να μάθετε να κοιτάτε δέκα χρόνια μπροστά»,
σύστηναν οι ίδιοι αξιωματούχοι, ξεκινώντας να απαντούν σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για την πώληση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ ΔΕΗ -2,52%(Μελίτη και Μεγαλόπολη) και τις παρατάσεις που θέλει η χώρα στις ώρες λειτουργίας των σταθμών του Αμυνταίου και της Καρδιάς.
Στη διάρκεια χθεσινής συνάντησης αρμόδιων για ενεργειακά θέματα της Κομισιόν με δημοσιογράφους, το μήνυμα που έστειλαν οι Βρυξέλλες στην Αθήνα ήταν ξεκάθαρο: «Πρέπει να τελειώνετε με τις μνημονιακές εκκρεμότητες και υποχρεώσεις στην ενέργεια.
Πρέπει η Ελλάδα να μπει στη μεταμνημονιακή εποχή. Το τοπίο θα αλλάξει σημαντικά τα επόμενα χρόνια», υπογράμμισαν χαρακτηριστικά και μετά από επίμονες ερωτήσεις για το ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην περίπτωση που δεν πετύχει ο διαγωνισμός πώλησης των μονάδων της Μελίτης και της Μεγαλόπολης, τόνισαν: «Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη. Το χρηματιστήριο ενέργειας προχωρά. Δεν μπορούμε να πούμε από τώρα τι θα γίνει αν αποτύχει η πώληση των λιγνιτικών μονάδων. Αν αποτύχει, θα πρέπει να δούμε τι συνέβη και να βρούμε τη σωστή λύση».
Τα ίδια στελέχη κλήθηκαν να απαντήσουν και στο αν η Κομισιόν προτίθεται να επιτρέψει την παράταση των ωρών λειτουργίας των επίσης λιγνιτικών μονάδων του Αμυνταίου και της Καρδιάς: «Η κατεύθυνσή μας είναι μόνο οι ΑΠΕ. Λαμβάνουμε μέριμνα για χώρες όπως η Ελλάδα και η Πολωνία, που έχουν λιγνιτική παραγωγή. Αλλά δεν βγαίνουν τα κουκιά… για την απανθρακοποίηση. Αυτό που εμείς λέμε, είναι ότι το τρένο πρέπει να πάει στη σωστή κατεύθυνση…», σημείωναν με νόημα. Σε σχέση με την οικονομική κατάσταση της ΔEΗ, οι πηγές της Ευρ. Επιτροπής όταν ρωτήθηκαν για το αν ανησυχούν οι Βρυξέλλες, σημείωσαν: «Έχουν ληφθεί μέτρα. Και τώρα η κυβέρνηση ανακοίνωσε νέες παρεμβάσεις για τη ρευστότητά της. Η ΔEΗ πρέπει να θέλει και η ίδια να βοηθηθεί…». Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης Εξελίξεις, όμως, υπάρχουν και στο πολύκροτο θέμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική και την πρόσφατη εμπλοκή που προκλήθηκε στις διαπραγματεύσεις Αθήνας – Βρυξελλών – Κύπρου. Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο είναι τμήμα του μεγάλου επενδυτικού και στηριζόμενου από την Ε.Ε. σχεδίου της διασύνδεσης Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας. Σύμφωνα με αξιωματούχους της Κομισιόν, την ερχόμενη εβδομάδα θα υπάρξει συνάντηση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη με τον αρμόδιο επίτροπο για θέματα Ενέργειας Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε. Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν περιθώρια εξεύρεσης λύσης, ώστε να προχωρήσει το διευρωπαϊκό έργο που έχει σαν στόχο την άρση της ενεργειακής απομόνωσης των νησιών της Κρήτης και φυσικά και της Κύπρου.
Οι ίδιες πηγές παρατηρούν ότι η Ελλάδα προχώρησε σε μονομερείς αποφάσεις με την ανάθεση του έργου της Κρήτης, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει συνεννόηση με τον φορέα υλοποίησης της επένδυσης την EuroAsiaInterconnector (κυπριακών συμφερόντων εταιρία). Τονίζουν, όμως, ότι υπάρχουν περιθώρια συνεννόησης και υπογράμμισαν πως το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο πληροί τις προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση έως και 60% από κοινοτικά κονδύλια αλλά και οι υπόλοιπες δαπάνες μπορούν να καλυφθούν από το Σχέδιο Γιούνκερ. Δηλαδή από τα περίπου 900 εκατ. ευρώ, τα 600 εκατ. σίγουρα θα διατεθούν από την Ε.Ε.
Χρήστος Κολώναςx.kolonas@euro2day.gr
Τα ίδια στελέχη κλήθηκαν να απαντήσουν και στο αν η Κομισιόν προτίθεται να επιτρέψει την παράταση των ωρών λειτουργίας των επίσης λιγνιτικών μονάδων του Αμυνταίου και της Καρδιάς: «Η κατεύθυνσή μας είναι μόνο οι ΑΠΕ. Λαμβάνουμε μέριμνα για χώρες όπως η Ελλάδα και η Πολωνία, που έχουν λιγνιτική παραγωγή. Αλλά δεν βγαίνουν τα κουκιά… για την απανθρακοποίηση. Αυτό που εμείς λέμε, είναι ότι το τρένο πρέπει να πάει στη σωστή κατεύθυνση…», σημείωναν με νόημα. Σε σχέση με την οικονομική κατάσταση της ΔEΗ, οι πηγές της Ευρ. Επιτροπής όταν ρωτήθηκαν για το αν ανησυχούν οι Βρυξέλλες, σημείωσαν: «Έχουν ληφθεί μέτρα. Και τώρα η κυβέρνηση ανακοίνωσε νέες παρεμβάσεις για τη ρευστότητά της. Η ΔEΗ πρέπει να θέλει και η ίδια να βοηθηθεί…». Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης Εξελίξεις, όμως, υπάρχουν και στο πολύκροτο θέμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική και την πρόσφατη εμπλοκή που προκλήθηκε στις διαπραγματεύσεις Αθήνας – Βρυξελλών – Κύπρου. Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο είναι τμήμα του μεγάλου επενδυτικού και στηριζόμενου από την Ε.Ε. σχεδίου της διασύνδεσης Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας. Σύμφωνα με αξιωματούχους της Κομισιόν, την ερχόμενη εβδομάδα θα υπάρξει συνάντηση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη με τον αρμόδιο επίτροπο για θέματα Ενέργειας Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε. Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν περιθώρια εξεύρεσης λύσης, ώστε να προχωρήσει το διευρωπαϊκό έργο που έχει σαν στόχο την άρση της ενεργειακής απομόνωσης των νησιών της Κρήτης και φυσικά και της Κύπρου.
Οι ίδιες πηγές παρατηρούν ότι η Ελλάδα προχώρησε σε μονομερείς αποφάσεις με την ανάθεση του έργου της Κρήτης, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει συνεννόηση με τον φορέα υλοποίησης της επένδυσης την EuroAsiaInterconnector (κυπριακών συμφερόντων εταιρία). Τονίζουν, όμως, ότι υπάρχουν περιθώρια συνεννόησης και υπογράμμισαν πως το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο πληροί τις προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση έως και 60% από κοινοτικά κονδύλια αλλά και οι υπόλοιπες δαπάνες μπορούν να καλυφθούν από το Σχέδιο Γιούνκερ. Δηλαδή από τα περίπου 900 εκατ. ευρώ, τα 600 εκατ. σίγουρα θα διατεθούν από την Ε.Ε.
Χρήστος Κολώναςx.kolonas@euro2day.gr
Παρά τα ευχολόγια των Συριζαίων και λοιπών συγγενών, η λειτουργία των τηλεθερμάνσεων Αμυνταίου-Πτολεμαϊδας είναι σε αβεβαιότητα...Στη Μεγαλόπολη, όμως, υπάρχει η εναλλακτική της Μονάδας Βιομάζας (χι,χι...)! Άραγε να μπορεί να λειτουργήσει; Κάτι "πουλάκια" λένε ότι έχουν λήξει και δεν έχουν ανανεωθεί καν οι περιβαλλοντικοί όροι λειτουργίας της Τηλεθέρμανσης, που είχαν διάρκεια ισχύος έως τις 3 Νοεμβρίου 2018...
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα απαντήσει κανείς άραγε;
Ναι τώρα περίμενε γιατί κάποιος τους έκανε σαμποτάζ και δεν μπορούσαν
ΑπάντησηΔιαγραφή