Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017

Υπόμνημα για την λειτουργία ΕΠΑΛ Μεγαλόπολης και λοιπών Τεχνικών Λυκείων Αρκαδιας

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 1ου και 3ου ΕΠΑΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ,
 ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ, ΕΠΑΛ ΑΣΤΡΟΥΣ*, ΕΠΑΛ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Πρός
Κο Δημήτρη Μπαξεβανάκη Υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων


Θέμα: Ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων μας και γενικότερα την Τεχνολογική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Κε Υπουργέ…

Το 1ο ΕΠΑΛ Τρίπολης συστεγάζεται μαζί με το 3ο ΕΠΑΛ (νυχτερινό) και το ΙΕΚ Τρίπολης. Στο ίδιο συγκρότημα υπάρχει επίσης το σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, το νυχτερινό Λύκειο και το ΕΚ Τρίπολης. Το κτίριο μας έχει παλιώσει και η συντήρησή του είναι ασύμφορη (μεγάλη κατανάλωση πετρελαίου, φθορές κυρίως στα κτίρια των εργαστηρίων). Υπάρχει ανάγκη για ουσιαστική κτιριακή ανακατασκευή του συγκροτήματος των εργαστηρίων ακόμη και η ανέγερση καινούργιου κτιριακού συγκροτήματος αν κριθεί σκόπιμο. Γνωρίζετε επίσης ότι ο εργαστηριακός εξοπλισμός ειδικά στην εποχή της κρίσης δεν έχει αντικατασταθεί και εκσυγχρονιστεί με αποτέλεσμα να μην επαρκεί για την πλήρη αντιστοιχία αναλυτικού προγράμματος και ασκήσεων, με την υπάρχουσα εργαστηριακή υποδομή.

Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια το μεγαλύτερο χτύπημα στο χώρο της εκπαίδευσης το δέχθηκε η τεχνική εκπαίδευση με τις διαθεσιμότητες, με τις συγχωνεύσεις τομέων και τις καταργήσεις ειδικοτήτων τώρα. Φέτος για πρώτη φορά συνάδελφοι με πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας βρέθηκαν χωρίς ωράριο και χρειάστηκε να συμπληρώσουν ακόμη και σε 4 με 5 σχολεία. Είναι ορατός ο κίνδυνος του χρόνου να κλείσουν ειδικότητες, αν δεν δημιουργηθούν στην Γ τάξη τμήματα ειδικοτήτων με λιγότερους μαθητές από το ελάχιστο όριο. Αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μην πάνε στην ειδικότητα που επιθυμούν και πολλοί εκπαιδευτικοί να βρεθούν υπεράριθμοι και με το καθεστώς της κινητικότητας που δημιουργείται να βρεθούν στα αζήτητα.

Πρόσφατα το υπουργείο σας έδωσε το σχέδιο για την υλοποίηση του «Μεταλυκιακού Έτους – Τάξη Μαθητείας». Εκτός των άλλων το σχολείο και ο σύλλογος διδασκόντων αναλαμβάνει το ρόλο μεσολαβητή με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας. Ως εκπαιδευτικοί και ειδικά της ΤΕΕ κατανοούμε την σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την παραγωγή. Σε καμία όμως περίπτωση, τα σχολεία δεν μπορεί να μετατραπούν σε γραφεία ευρέσεως εργασίας. Αναμφισβήτητα, η πρακτική άσκηση πρέπει να γίνεται μετά την ολοκλήρωση του σχολείου για όσους το επιθυμούν. Το σχολείο πρέπει να αναλαμβάνει και μόνο το κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή. Το κομμάτι του ελέγχου και της εποπτείας είναι ευθύνη της κυβέρνησης, των αρμόδιων υπουργείων και των αντίστοιχων εποπτικών μηχανισμών. Η αμοιβή των μαθητευόμενων πρέπει να είναι όπως ορίζει η κλαδική σύμβαση εργασίας.

Ειδικά για την ΤΕΕ και στις τεχνολογίες αιχμής, το πάγιο αίτημα του κλάδου μας για ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρέπει να γίνει πράξη.

Σας καλούμε να μην ισχύσει η υπουργική απόφαση 103539/Δ4 που επιβάλλεται μια “κρυφή” αλλά ιδιαίτερα επικίνδυνη ρήτρα που αφορά όλα τα ΕΠΑΛ στο τέλος του Α’ Τετραμήνου. Δηλαδή αν το άθροισμα των απουσιών του μαθητή είναι μεγαλύτερο από τον αριθμό απουσιών που χαρακτηρίζει τη φοίτηση ανεπαρκή, ο μαθητής χαρακτηρίζεται ως μη παρακολουθών και δεν λαμβάνεται υπόψη α) στα αριθμητικά δεδομένα του τμήματος για τις αναθέσεις των μαθημάτων, θεωρητικών και εργαστηριακών, καθώς και β) στον προγραμματισμό τμημάτων για το επόμενο σχολικό έτος, κενών και πλεονασμάτων των εκπαιδευτικών.” Θεωρούμε ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελεί το όργανο εκείνο, που πρέπει να έχει την αποκλειστική ευθύνη για τον χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Ως εκπαιδευτικοί και ως εργαζόμενοι έχουμε υποστεί τουλάχιστον την τελευταία 8ετία τεράστια μείωση του εισοδήματός μας, δεν απεμπολούμε και διεκδικούμε την επιστροφή στο ακέραιο όλων των τεράστιων απωλειών που αδίκως έχουμε υποστεί.

Τέλος επιτρέψτε μας να σας θέσουμε ένα ακόμη θέμα που δεν αφορά μόνο την ΤΕΕ αλλά τους πάντες. Πρόκειται για τη νέα χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ για την Ειδική Αγωγή που μειώνεται από τα 106 εκατομμύρια στα 60, σχεδόν 50%, γεγονός που έρχεται να δώσει άλλο ένα δυνατό χτύπημα σε γονείς, παιδιά με ειδικές ανάγκες. Και στα σχολεία μας και σε άλλα σχολεία όλων των βαθμίδων υπάρχουν μαθητές που ακολουθούν τέτοια προγράμματα (λογοθεραπευτές, λογοπεδικοί, λογοπαιδαγωγοί) και η αναστάτωση που έχει προκληθεί στους ίδιους και τις οικογένειές τους είναι τεράστια.

Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι είμαστε στο 2017. Αυτά που σας θέσαμε παραπάνω δεν είναι είδος πολυτέλειας αλλά τα στοιχειώδη για να εξασκήσουμε το λειτούργημά μας. Είναι θέμα προτεραιοτήτων και για μας η εκπαίδευση των παιδιών ενός ταλαιπωρημένου λαού είναι η προτεραιότητα…


*Το ΕΠΑΛ ΑΣΤΡΟΥΣ με την επισήμανση ότι θα πρέπει κάποτε να γίνει ένας ουσιαστικός διάλογος για την Τεχνική Εκπαίδευση συνυπογράφει το παραπάνω κείμενο και προσθέτει ακόμη.

1) Βιβλία. Ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο των βιβλίων θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες – αδυναμίες των ΕΠΑΛ κάτι που σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να είναι τα ίδια με αυτά των Γενικών Λυκείων ούτε όπως έγινε φέτος να αποστέλλονται βιβλία της προηγούμενης 20ετίας τα οποία είχαν αποσυρθεί (Για παράδειγμα βιβλίο γράφει για κεραίες κινητών κλπ)

2) Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων. Κάθε χρόνο ανακοινώνεται των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων των ΕΠΑΛ με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με τα ΓΕΛ.

3) Μείωση αριθμού μαθητών στα μαθήματα γενικής παιδείας – τμήματα σύμπτυξης. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ενισχυτική διδασκαλία όταν ο αριθμός των μαθητών στα μαθήματα γενικής παιδείας είναι υπερβολικά μεγάλος σε σχέση με τις αδυναμίες και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών και κυρίως στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά.

4) Δημιουργία εξεταστικού κέντρου στο Άστρος. Αναγκάζονται οι μαθητές της Κυνουρίας να ξυπνούν από τα άγρια μεσάνυκτα (03:00-04:00) το πρωί της ημέρας των Πανελλαδικών για να παρευρίσκονται έγκαιρα στο εξεταστικό κέντρο της Τρίπολης που είναι το μοναδικό του Νομού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς τις επιδόσεις τους.

5) Αποπεράτωση του Κτιρίου του ΕΠΑΛ Άστρους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου