Ενδεικτικό του μεγάλου ενδιαφέροντος του νομοσχεδίου «Διαφάνεια, αξιοκρατία και αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης» είναι ότι σε διάστημα οκτώ ημερών, που διάρκεσε η ηλεκτρονική διαβούλευση (μέσω του www.opengov.gr), κατατέθηκαν 1.179 σχόλια-προτάσεις για το σύνολο του νομοσχεδίου ή για συγκεκριμένα άρθρα.
Θα ακολουθήσει ολιγοήμερη επεξεργασία των παρατηρήσεων από ομάδα ειδικών του υπουργείου και δεν αποκλείεται ορισμένες ιδέες να ενσωματωθούν ή να τροποποιήσουν διατάξεις του νομοσχεδίου πριν οδηγηθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Σε γενικές γραμμές οι συμμετέχοντες (στην πλειονότητά τους δημόσιοι υπάλληλοι και πανεπιστημιακοί) επισημαίνουν ότι το νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση στην προσπάθεια πάταξης των πελατειακών σχέσεων στο Δημόσιο.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Μηχανικών Τεχνολογικού Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΜΗΤΕΔΥ) σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «το νομοσχέδιο είναι μια καλή προσπάθεια για να αποτρέψει τις πελατειακές σχέσεις στο Δημόσιο, να αποτρέψει τους κάθε λογής προσχηματικούς ή επίπλαστους αποκλεισμούς ικανών υπαλλήλων ενώ ανατρέπει νομοθέτημα με ξεπερασμένες μεθοδεύσεις, τιμωρητικό χαρακτήρα και υποχρεωτικές βαθμολογικές ποσοστώσεις. Διακρίνουμε διάθεση προστασίας του αξιολογούμενου υπαλλήλου με τη διαδικασία της ένστασης και της βαθμολογικής επανεξέτασης, όπως και της υποχρεωτικής αιτιολόγησης της μικρής βαθμολόγησής του. Επίσης, πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι στόχος πλέον είναι η βελτίωση του υπαλλήλου και όχι η απόλυσή του».
Αρκετά σχόλια για το μητρώο σημειώνουν την ανάγκη να λαμβάνονται υπόψη οι δημοσιεύσεις σε τομείς του επιστημονικού πεδίου, η παρουσία σε διεθνή συνέδρια, η ύπαρξη εκπαιδευτικού έργου. Προτείνεται επίσης στο μητρώο, εκτός από τα μέλη ΔΕΠ, να μπορούν να συμμετέχουν και τα μέλη του ειδικού και εργαστηριακού διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ, εφόσον έχουν διδακτορικό δίπλωμα.
Στα κριτήρια αξιολόγησης, προτείνεται να προσμετρηθεί και ο τρόπος εισαγωγής στη δημόσια διοίκηση, σημειώνοντας ότι όσοι έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ ή με διαγωνισμό της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, θα πρέπει να προηγούνται στις κρίσεις, καθώς και να λαμβάνεται υπόψη και ο βαθμός δυσκολίας της υπηρεσίας, των συνθηκών εργασίας και των ιδιαιτεροτήτων του κάθε φορέα
Τα περισσότερα σχόλια (492) συγκεντρώνει το άρθρο 29 «Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένων». Συμμετέχοντες στη διαβούλευση προτείνουν η μοριοδότηση του χρόνου θητείας σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας να λαμβάνεται υπόψη μόνον εάν η επιλογή έχει γίνει από Υπηρεσιακό Συμβούλιο και σύμφωνα με τις οικείες οργανικές διατάξεις, και η συνέντευξη να αντικατασταθεί με γραπτές εξετάσεις μέσω ανεξάρτητου φορέα με κρυμμένο το όνομα του υποψηφίου.
Ενστάσεις καταγράφονται όσον αφορά τη μοριοδότηση, που προβλέπεται στο εν λόγω άρθρο καθώς σημειώνεται ότι ενώ ο βασικός τίτλος σπουδών λαμβάνει 100 μόρια και ένα δεύτερο πτυχίο τετραετούς κατά το πλείστον διάρκειας, μοριοδοτείται με μόλις 30 μόρια, ένα τουλάχιστον μονοετές μεταπτυχιακό μοριοδοτείται με 150. Επίσης ενστάσεις υπάρχουν για το ότι μοριοδοτείται μόνο η άριστη γνώση ξένης γλώσσας, με αποτέλεσμα να εξομοιώνονται αυτοί που έχουν πολύ καλή γνώση με αυτούς που δεν γνωρίζουν καθόλου ξένη γλώσσα.
Τέλος, μια πρωτότυπη πρόταση: «Να υπάρχει μοριοδότηση σε υπαλλήλους που κάνουν υγιεινό τρόπο ζωής με αποτέλεσμα να αρρωσταίνουν λιγότερο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου