Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ (Σ. Τσιριγώτης): Σχετικά με την αντικατάσταση συστημάτων θέρμανσης


ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ 24-03-20
Δελτίο Τύπου

 Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και σε ενημερωτικές ιστοσελίδες ακούσαμε και διαβάσαμε τις απαντήσεις που έδωσε ο κος Νίκος Κουτσογιάννης, σύμβουλος διοίκησης της εταιρίας HENGAS ( ιδιωτική εταιρεία που κατασκευάζει το δίκτυο του Φυσικού Αερίου ), σχετικά με την διαδικασία επιδότησης της αντικατάστασης συστημάτων θέρμανσης στην Μεγαλόπολη. 
Γίνεται κατανοητό από τις απαντήσεις ότι για να επιχορηγηθεί από το πρόγραμμα επιδότησης ο κάτοικος της Μεγαλόπολης για να την εγκατάσταση εσωτερικών συστημάτων Φυσικού Αερίου στις κατοικίες, θα πρέπει να καταργήσει – καταστρέψει τα συστήματα θέρμανσης που έχει μέχρι σήμερα όπως: Πετρέλαιο (λέβητα και καυστήρα), άλλα στερεά καύσιμα ( πυρήνα - πέλλετ κ.λπ. ) και το σύστημα τηλεθέρμανσης
Με την συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση τα περιουσιακά στοιχεία των Μεγαλοπολιτών δίδονται βορά στις οικονομικές ορέξεις των εταιρειών του Φυσικού Αερίου που θα έχουν το μονοπώλιο της ενέργειας στις κατοικίες της Μεγαλόπολης για τη θέρμανση τους στο μέλλον. 
Γιατί να μην μπορούν οι κάτοικοι της Μεγαλόπολης να διαλέξουν τι μορφή ενέργειας τους συμφέρει οικονομικά για να θερμανθούν; 
Είναι γνωστό ότι η τιμή του φυσικού αερίου σήμερα έχει ξεπεράσει τα 100 ευρώ/Mwh (Μεγαβατώρα) και οι μελλοντικοί λογαριασμοί θα επιβαρύνονται από τη Χρέωση Διανομής, τη Χρέωση Μεταφοράς, από τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις που είναι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ), το Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού (ΤΑΕ), το Ειδικό Τέλος ΔΕΤΕ ( Δικαιώματα Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών) , το Ανταποδοτικό Τέλος ΡΑΕ, το ΦΠΑ και το Πάγιο Τέλος.
 Για τους παραπάνω λόγους θα πρέπει να δίδεται το δικαίωμα επιλογής στους κατοίκους της Μεγαλόπολης ανάλογα με τι μορφή ενέργειας τους συμφέρει οικονομικά.


3 σχόλια:

  1. Σχεδόν 25 χρόνια μετά το ξεκίνημα της τηλεθερμανσης ο τσιριγωτης μάλλον απευθύνεται σε μερικούς νοσταλγούς των επιλογών του,Επιλογές πού έφεραν την Μεγαλόπολη στην σημερινή της εικόνα μια εικόνα θλίψης Σκουπίδια στην Παλιοχουνι,Διόδια που επεκοψαν κεφαλοχώρια πέριξ της Μεγαλόπολης οδηγώντας καταναλωτές στην Σπάρτη Δική του υπογραφή φέρει την αποδέσμευση των υποχρεώσεων της 3 μονάδας της ΔΕΗ απέναντι στην τηλεθερμανση Και σήμερα αρνούμενος να αφήσει την Μεγαλόπολη να καθαρίσει τα βήματα της στις νέες συνθήκες που διαμορφώνεται επιλέγει να αναζητεί σωτήρες τις πόλης με τις γνωστές ολέθριες συνέπειες των προηγούμενων χρόνων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμπατριώτη στην ομαδούλα του Τσιριγώτη με το ξεκίνημα της τηλεθέρμανσης ήταν και ο νυν Δήμαρχος για όσους ξεχνάτε εύκολα. Η κάθε ΔΕΗ δεν είχε και δεν έχει καμία υποχρέωση έναντι μιας δημοτικής επιχείρησης τηλεθέρμανσης άπαξ και αποσύρει τις θερμοηλεκτρικές της μονάδες. Αυτή η μπαρούφα που επινόησε ο Θανάσης για να δικαιολογήσει την απόφαση εγκατάλειψης της τηλεθέρμανσης είναι πέρα από κάθε λογική στο καθεστώς της ελεύθερης αγοράς. Είναι σαν να υποστηρίζω ότι ο βενζινάς που με προμηθεύει με πετρέλαιο θέρμανσης έχει την υποχρέωση να μου βρει τρόπο ώστε να με προμηθεύει με πετρέλαιο ή να μου βρει άλλη πηγή οικιακής θέρμανσης έτσι και κλείσει το πρατήριό του. Η τηλεθέρμανση Μεγαλόπολης είχε συνάψει με την ΔΕΗ την ίδια ακριβώς σύμβαση που είχαν και οι άλλες τηλεθερμάνσεις στην δυτική Μακεδονία. Τρανή απόδειξη της μπαρούφας του Θανάση το Αμύνταιο. Η ανακοίνωση της απόσυρσης του ατμοηλεκτρικού σταθμού Αμυνταίου είχε ανακοινωθεί πολύ πριν έρθει στην εξουσία ο Κούλης με τις αποφάσεις του για άρον άρον απολιγνιτοποίηση. Ποιος ανέλαβε την υποχρέωση για το τι θα γίνει με την τηλεθέρμανση του Αμυνταίου, η ΔΕΗ; Όχι φυσικά, αλλά αυτός που έχει την αποκλειστικότητα της υποχρέωσης, ο Δήμος.
      Στην Μεγαλόπολη η δημοτική αρχή αποφάσισε να εγκαταλείψει την τηλεθέρμανση και να πάει σε δίκτυο φυσικού αερίου και ισχυριζόταν μετά ότι ο Τσιριγώτης έκλεισε την τηλεθέρμανση!
      Ποια είναι τα κεφαλοχωριά που "επέκοψαν" τα διόδια και τα οδήγησαν στην Σπάρτη και τι δουλειά έχει ο εκάστοτε Δήμαρχος Μεγαλόπολης με τους αυτοκινητόδρομους; Όλες οι οδικές αρτηρίες που υπήρχαν πριν την κατασκευή του οδικού άξονα Λεύκτρο-Σπάρτη, υπάρχουν και λειτουργούν και σήμερα χωρίς διόδια. Σε ποια κεφαλοχώρια αναφέρεσαι, σε αυτά της Λακωνίας που ανήκουν διοικητικά στον Δήμο Σπάρτης; Ανήκε ποτέ ο Λογκανίκος στην Μεγαλόπολη και δεν το ξέραμε; Ρε τι άλλο θα διαβάσουμε.
      Έτσι πέστα, ευτυχώς που έχουμε σήμερα τον νέο σωτήρα από την μεγάλη του Σπύρου σχολή, Θανάση, κι έχει η Μεγαλόπολη καθορίσει πλέον τα βήματά της προς τα ουράνια. Βζιιιιν πάει η ανάπτυξη και η Μεγαλόπολη γενικότερα, πετάει!

      Διαγραφή
  2. ΔΗΛΑΔΗ ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΦΤΑΕΙ Ο ΤΣΙΡΙΓΩΤΗΣ ΓΙΑ ΟΛΑ: Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΤΕ..... ΑΣ ΣΟΒΑΕΥΤΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΠΟΤΕ.... ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΤΕΙΧΑΝ ΠΟΣΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΣΙΡΙΓΩΤΗ.....ΗΜΑΡΤΟΝ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή