Όπως πρόσθεσε, αυτή τη στιγμή ολοκληρώνονται κάποιες επιμέρους εργασίες, ώστε το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Πάσχα. Ωστόσο, πριν τεθεί σε κανονική λειτουργία μία τόσο μεγάλη διασύνδεση, και δεδομένου ότι για πρώτη φορά η Κρήτη θα ενταχθεί στην αγορά ενέργειας, θα πρέπει να προηγηθεί ένα διάστημα δοκιμαστικής λειτουργίας.
Όσον αφορά το δικαστικό «πάγωμα» του Δυτικού Διαδρόμου στην Πελοπόννησο, το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων αποδέχθηκε την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν οι πέντε μοναχές της Μονής Αγίων Θεοδώρων, ο κ. Μανουσάκης σημείωσε πως ο ΑΔΜΗΕ, όπως είναι αυτονόητο, θα προσπαθήσει να ανατρέψει τη δικαστική απόφαση αξιοποιώντας όλα τα νόμιμα μέσα που διαθέτει. «Παράλληλα, όμως, εξετάζουμε ήδη εναλλακτικές οδεύσεις ώστε να μην χαθεί επιπλέον χρόνος στο ενδεχόμενο που ο Διαχειριστής δεν δικαιωθεί στο δικαστήριο», συμπλήρωσε, προσθέτοντας ότι η διασύνδεση της Κρήτης μέσω της Πελοποννήσου τους επόμενους μήνες θα θέσει επιπλέον προκλήσεις στο κορεσμένο Σύστημα της περιοχής.
Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση διασυνδέσεων
Σύμφωνα με τον κ. Μανουσάκη, ανεξάρτητα από τις πηγές χρηματοδότησης, τα έργα του ΑΔΜΗΕ είναι βέβαιης υλοποίησης, καθώς πρόκειται για έργα εγκεκριμένα από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή. «Ως κοινωνικά υπεύθυνος οργανισμός, ο Διαχειριστής επιδιώκει τους βέλτιστους οικονομικούς όρους υλοποίησης των ηλεκτρικών διασυνδέσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, και σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ, επιδιώκουμε την ένταξη στα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά προγράμματα, όπως είναι το ΕΣΠΑ. Ειδικά στο Ταμείο Ανάκαμψης, σύμφωνα με τη λίστα των υπό ένταξη έργων που ανακοινώθηκε σήμερα, θα ενταχθούν οι διασυνδέσεις της Δ΄ Φάσης Κυκλάδων (Σαντορίνη, Μήλος, Φολέγανδρος, Σέριφος) με το ποσό των 170 εκατ. ευρώ και η εναέρια γραμμή Κόρινθος–Κουμουνδούρος και το ΚΥΤ Κουμουνδούρου με το ποσό των 30 εκατ. ευρώ», τόνισε.Όπως υπογράμμισε, η διασύνδεση της Κρήτης-Αττικής θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ με το ποσό των 400 εκατ. ευρώ –όπως είχε άλλωστε ήδη δρομολογηθεί. Τα υπόλοιπα 400 εκατ. αντλούνται από δανεισμό (έχουν ήδη υπογραφεί δανειακές συμβάσεις με την ΕΤΕπ και τη Eurobank) και τα 200 εκατ. ευρώ προέρχονται από ιδία κεφάλαια της Αριάδνη Interconnection. «Θυμίζω ότι πρόκειται για ένα άκρως βιώσιμο οικονομικά έργο, αφού θα αποσβεστεί σε μόλις 2,5 έτη – χρόνος ρεκόρ για ένα έργο υποδομής με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ. Συνεπώς, όλοι μπορούν να είναι ήσυχοι για την ασφάλεια υλοποίησης του εμβληματικού έργου, καθώς έχει ούτως ή άλλως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», κατέληξε.
Πηγή: insider
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου