ώρα 4.00 απόγευμα
πραγματοποιήθηκε η συζήτηση
για τις προτάσεις
που θα δώσει η Μεγαλόπολη
για το
Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (διαβάστε ΕΔΩ)
Γενικές παρατηρήσεις
--5 ώρες κράτησε η διαδικασία--Παρόντες ελαχιστότατοι, φορείς και πολίτες
--Απόντες σχεδόν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι (πλην Κακκαβά και Δούκουρη)
--Ουσιαστικές αρκετές τοποθετήσεις - παραγωγικός διάλογος
--Επιβεβαιώθηκε πολλαπλώς το κενό επίσημης ενημέρωσης από τον
υπουργό Φάμελλο, μετά την απαγόρευση εισόδου στους πολίτες,
κατά την ημέρα παρουσίας του στο Δημαρχείο
--Θετική η λειτουργία του Δημάρχου Μεγαλόπολης, ως συντονιστή της συζήτησης
Τι αποφασίστηκε τελικά
1) Να σταλούν μέσω Δήμου Μεγαλόπολης οι προτάσεις που υπερψηφίστηκαν
στην συγκεκριμένη συζήτηση (αναλυτικά πιο κάτω)
στην συγκεκριμένη συζήτηση (αναλυτικά πιο κάτω)
2) Να δέχεται μέχρι Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018 ο Δήμος έγγραφες προτάσεις
πολιτών - φορέων για το θέμα, τις οποίες θα συμπεριλάβει στο τελικό
κείμενο -πρόταση Μεγαλόπολης
πολιτών - φορέων για το θέμα, τις οποίες θα συμπεριλάβει στο τελικό
κείμενο -πρόταση Μεγαλόπολης
3)Οποιοσδήποτε θέλει μπορεί να καταθέσει και απευθείας τις θέσεις του
στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΥΠΕΝ (πατήστε ΕΔΩ)
στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΥΠΕΝ (πατήστε ΕΔΩ)
Οι προτάσεις που "κλείδωσαν"
Στοιχεία θεσμικού πλαισίου
1) Η χωροταξική αναφορά του Ταμείου να παραμείνει αυστηρά για
τον Δήμο Μεγαλόπολης και μόνο,
ως ακριβώς περιγράφεται στο τωρινό έγγραφο του ΥΠΕΝ
1) Η χωροταξική αναφορά του Ταμείου να παραμείνει αυστηρά για
τον Δήμο Μεγαλόπολης και μόνο,
ως ακριβώς περιγράφεται στο τωρινό έγγραφο του ΥΠΕΝ
2) Να διεκδικηθεί, το 100% του ποσού που αφορά την αυτοδιοίκηση να το διαχειριστεί
ο Δήμος Μεγαλόπολης, εφόσον για την Πελοπόννησο δεν συμπεριλαμβάνεται
άλλος Δήμος, (αντίθετα από την Μακεδονία που έχουν υπαχθεί 4 δήμοι)
ο Δήμος Μεγαλόπολης, εφόσον για την Πελοπόννησο δεν συμπεριλαμβάνεται
άλλος Δήμος, (αντίθετα από την Μακεδονία που έχουν υπαχθεί 4 δήμοι)
Αναγκαία κριτήρια
1) Εντοπιότητα του έργου -δράσης στο 100%
(να πραγματοποιηθεί δηλ εντός του Δήμου Μεγαλόπολης)
(να πραγματοποιηθεί δηλ εντός του Δήμου Μεγαλόπολης)
Κριτήρια αξιολόγησης έργων προς ένταξη
1) εντοπιότητα των προσφερομένων θέσεων εργασίας, εφόσον καλύπτουν
τις απαιτούμενες ειδικότητες
τις απαιτούμενες ειδικότητες
2) η βιωσιμότητα του έργου
3) ο συνολικός αριθμός θέσεων εργασίας
4) προβάδισμα σε νέους επιχειρηματίες - επιστήμονες καθώς και
3) ο συνολικός αριθμός θέσεων εργασίας
4) προβάδισμα σε νέους επιχειρηματίες - επιστήμονες καθώς και
σε τοπικούς συναιτερισμούς
5)Σε περίπτωση μειωμένης απορροφητικότητας των ποσών του Ταμείου,
να παραμένουν "παγωμένα" και να μην προωθηθούν μέσω
της κεντρικής διοίκησης σε αλλότριους σκοπούς
να παραμένουν "παγωμένα" και να μην προωθηθούν μέσω
της κεντρικής διοίκησης σε αλλότριους σκοπούς
6)Σε περίπτωση υπερζήτησης σε κάποιο από τους άξονες του Ταμείου,
να διασφαλίζεται το 15% ανά Δήμο, ώστε να μην βρεθεί "εκτός νυμφώνος"
να διασφαλίζεται το 15% ανά Δήμο, ώστε να μην βρεθεί "εκτός νυμφώνος"
εάν οι λοιποί δήμοι έχουν υπερκαλύψει τις προτεινόμενες δράσεις του άξονα
και να μπορεί να το διεκδικήσει σε επόμενες προτάσεις του.
Οι δικές μας προτάσεις
Α. Με βάση την Τηλεθέρμανση, ως συγκριτικό πλεονέκτημα της Μεγαλόπολης
και σε συνδιασμό της διεκδίκησης όσο το δυνατόν περισσοτέρων εδαφών
από την προς πώληση ΔΕΗ
1) Σύνδεση της τηλεθέρμανσης με φυσικό αέριο
2) Κατασκευή και λειτουργία σύγχρονων σφαγείων προς κάλυψη αναγκών Αρκαδίας
και των όμορων νομών
και σε συνδιασμό της διεκδίκησης όσο το δυνατόν περισσοτέρων εδαφών
από την προς πώληση ΔΕΗ
1) Σύνδεση της τηλεθέρμανσης με φυσικό αέριο
2) Κατασκευή και λειτουργία σύγχρονων σφαγείων προς κάλυψη αναγκών Αρκαδίας
και των όμορων νομών
3) Κατασκευή γεωργικού πάρκου (θερμοκήπια - στοχευμένες καλλιέργειες)
όπως ενεργειακής βιομάζας και δυναμικές τοπικές καλλιέργειες
όπως ενεργειακής βιομάζας και δυναμικές τοπικές καλλιέργειες
Β. Γενικότερων αναφορών (στοχευμένος τουρισμός - καινοτομία- κοινωνική ανάπτυξη)
1) Μουσείο βιομηχανίας - εικονικής απεικόνισης (σε συνεργασία με το ΠΑΠΕΛ)
στους αδρανοποιημένους βιομηχανικούς χώρους της μετά πώληση ΔΕΗ
στους αδρανοποιημένους βιομηχανικούς χώρους της μετά πώληση ΔΕΗ
2) Η Μεγαλόπολη η πρώτη "πράσινη" πόλη στον κόσμο!
Εγκατάσταση Φ/Β στις στέγες κτιρίων - σπιτιών, άρα
Εγκατάσταση Φ/Β στις στέγες κτιρίων - σπιτιών, άρα
ΔΩΡΕΑΝ ρεύμα σε ΟΛΑ τα κτίριά της και
οικονομικά οφέλη στους ιδιοκτήτες
και σημείο τουριστικής αναφοράς σε συνδυασμό με το Μουσείο βιομηχανίας
οικονομικά οφέλη στους ιδιοκτήτες
και σημείο τουριστικής αναφοράς σε συνδυασμό με το Μουσείο βιομηχανίας
3)Δημιουργία "κοινωνικού χωριού" στον οικισμό ΔΕΗ Μεγαλόπολης
Με λειτουργία γηροκομείου και ξενώνων
(συμβατική φιλοξενία και φοιτητική εστία + λεωφορείο μετακίνησής τους )
(συμβατική φιλοξενία και φοιτητική εστία + λεωφορείο μετακίνησής τους )
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Πιθανόν να ακούγεται δύσκολο... όμως μπορούμε να το διεκδικήσουμε
ΔΩΡΕΑΝ παροχή ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, από τον νέο ιδιοκτήτη στην 3η Μονάδα
Μηδαμινού κόστους για τον ίδιο, ανεκτίμητης ωφέλειας για την Μεγαλόπολη
Μια πραγματικά ανταποδοτική ενέργεια που ανοίγει δρόμους σε όλα τα παραπάνω
αλλά και στην συνολική ευημερία, σε επιχειρηματικό, οικονομικό,
εργασιακό, κοινωνικό, τουριστικό κλπ. επίπεδο
ΔΩΡΕΑΝ παροχή ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, από τον νέο ιδιοκτήτη στην 3η Μονάδα
Μηδαμινού κόστους για τον ίδιο, ανεκτίμητης ωφέλειας για την Μεγαλόπολη
Μια πραγματικά ανταποδοτική ενέργεια που ανοίγει δρόμους σε όλα τα παραπάνω
αλλά και στην συνολική ευημερία, σε επιχειρηματικό, οικονομικό,
εργασιακό, κοινωνικό, τουριστικό κλπ. επίπεδο
Άλλωστε μην ξεχνάμε..
η Μεγαλόπολη οφείλει κάποια στιγμή να εξαργυρώσει το ενεργειακό της προφίλ
με ουσιαστικό αντίτιμο, που σαφώς δεν είναι τα 8μηνάκια, 6μηνάκια που έρχονται...
και τα ψίχουλα που μέχρι τώρα της έδιναν...
Πηγή φωτό: Καφενείο Μεγαλόπολης
Τι λες τώρα πλάκα κάνεις; ποιος θα τα κάνειαυτά
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν μπαίνεις μπροστά ρε γιωργία μπας και τσουλήσει τίποτα;
Οι Δημοτικοί σύμβουλοι τι πρότεινπν ? Τιποτα γιατι τους νοιαζει μονο η καρεκλα. Η Γεωργία παντα εχει ιδεες και προτάσεις. Κριμα που ο Δημος δεν την αξιοποιεί. Επισης πόσο κακο έκανε στη πολη το κλείσιμο του ραδιοφωνικου
ΑπάντησηΔιαγραφήσταθμου δυστυχώς λιγοι το καταλαβαίνουν. Οσο για τους φορείς και πολίτες καληνύχτα..
Δυστυχώς όπως το είχα προβλέψει, τραγέλαφος. Από την μία ένα κοινό μέσα στην αβεβαιότητα και την αγωνία να καταθέτει τις (πάμπολλες) εύλογες απορίες του. Από την άλλη ένας τραγικός Δήμαρχος ανήμπορος να δώσει απαντήσεις ο οποίος προσπαθούσε να δώσει την δική του ερμηνεία για το έγγραφο του υπουργείου και να βγάλει όλους τους υπόλοιπους τρελούς! Έφερε και δύο άτομα τα οποία όμως ουδεμία σχέση έχουν με το ταμείο δίκαιης μετάβασης και τα οποία μόνο εικασίες μπορούσαν να κάνουν με βάση την εμπειρία τους σε εντελώς διαφορετικά χρηματοδοτικά προγράμματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Δήμαρχος πραγματικά είναι στον κόσμο του. Όλοι εμμέσως πλην σαφώς (και πολύ σωστά) έλεγαν ότι δεν γίνεται να κατατεθούν προτάσεις χωρίς την ύπαρξη ενός γενικότερου αναπτυξιακού σχεδιασμού – πλαισίου, όχι ωρυόταν ο Δήμαρχος ισχυριζόμενος πως καμία σχέση δεν έχει ένας γενικότερος αναπτυξιακός σχεδιασμός. Ο άνθρωπος είναι παντελώς άσχετος. Μεταξύ άλλων έδωσε και την δική του ερμηνεία για το πως προκύπτουν τα χρήματα για το ταμείο δίκαιης μετάβασης από τα δικαιώματα εκπομπής ρύπων φανερώνοντας την πλήρη άγνοια του για το τι είναι το ETS και πώς λειτουργεί. Και για να δούμε πόσο εκτός τόπου και χρόνου είναι ο άνθρωπος, έφτασε στο τέλος να εισηγηθεί πρόταση για προγράμματα επιμόρφωσης, κατάρτισης νέων πάνω σε ειδικότητες της ΔΕΗ για θέσεις που αφορούν την λιγνιτική δραστηριότητα! Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή από το πνεύμα και αυτά που ορίζει το ταμείο δίκαιης μετάβασης.
Δυστυχώς όσες προτάσεις και να καταθέσετε πέφτοντας θύματα του σανού που διαμοίρασε η Δημοτική αρχή, είναι καταδικασμένες απουσίας ενός κεντρικού τοπικού σχεδίου. Κι αυτό θα το δείτε όταν εκδοθεί η ΚΥΑ που θα συγκεκριμενοποιεί και το ποιες δράσεις έργα θα χρηματοδοτηθούν και το πώς θα κατανεμηθούν οι πόροι του ταμείου. Οι αμπελοφιλοσοφίες του Δημάρχου περί κατανομής της χρηματοδότησης βάση του πλήθους των προτάσεων που θα καταθέσει ο κάθε Δήμος, ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Ο ίδιος ο υπουργός στην Κοζάνη ούτε που υπονόησε ποτέ κάτι τέτοιο (τόσο κατά τις επίσημες τοποθετήσεις του όσο και στις ανεπίσημες στα πηγαδάκια συζητήσεων στα πέριξ της αίθουσας που γινόταν η συνεδρίαση). Η κατανομή των χρημάτων κατά την προσωπική μου άποψη είτε θα γίνει δια του 5 είτε θα καθορίζεται μέσω κριτηρίων τα οποία όμως ΔΕΝ ευνοούν την Μεγαλόπολη.
Κλείνοντας, δύο παρατηρήσεις επί των προτάσεων σας. Τα του φυσικού αερίου τα ξεχνάτε (τόσο εσείς όσο και οι υπόλοιπες περιοχές της Πελοποννήσου) μέχρι να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τους σχεδιασμούς της ΕΔΑ Λοιπής Ελλάδος Α.Ε για κατασκευή και λειτουργία δικτύων διανομής στους Δήμους της Πελοποννήσου. Δεν υπάρχει τζάμπα γεύμα. Ακόμη κι αν η τροφοδοσία από την 3η μονάδα γινόταν δωρεάν υπάρχουν λειτουργικά και λοιπά έξοδα που πρέπει να καλυφθούν. Το κρίσιμο ερώτημα είναι το εξής, ενώ για την χρέωση των τηλεθερμάνσεων μεταξύ Μεγαλόπολης και Δήμων της Δυτικής Μακεδονίας ισχύουν τα ίδια ακριβώς κριτήρια (ως ποσοστό της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης), γιατί στην Μεγαλόπολη η χρέωση της MWh είναι στα 74€ ενώ στους Δήμους της Δυτικής Μακεδονίας κυμαίνεται μεταξύ 43 € και 47 €;