Ο τίτλος της Απόφασης είναι "ΑΝΑΝΕΩΣΗ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠ'ΑΡ. ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΗΣ Α΄ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΔΕΗ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ, ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΑΥΤΗΣ".
Διαβάστε τη ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΕΔΩ:
(Αντίστοιχη απόφαση εκδόθηκε και για τον ΑΗΣ Β΄ Μεγαλόπολης).
Σύμφωνα με τη Νομοθεσία που επικαλείται στην απόφασή της η εν λόγω Γενική Διευθύντρια, δεν απαιτείται νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ούτε γνωμοδότηση από όργανα, μεταξύ άλλων, της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης...
Το περιεχόμενο της εν λόγω απόφασης είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Θα σταθώ στο σημείο που γίνεται αναφορά σε "Χώρο Προσωρινής Αποθήκευσης Αμιαντοτσιμέντου, επιφάνειας 5.043 τ.μ. (εντός του γηπέδου του ΑΗΣ".
Τι είναι αυτός ο χώρος;
(Αντίστοιχη απόφαση εκδόθηκε και για τον ΑΗΣ Β΄ Μεγαλόπολης).
Σύμφωνα με τη Νομοθεσία που επικαλείται στην απόφασή της η εν λόγω Γενική Διευθύντρια, δεν απαιτείται νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ούτε γνωμοδότηση από όργανα, μεταξύ άλλων, της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης...
Το περιεχόμενο της εν λόγω απόφασης είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Θα σταθώ στο σημείο που γίνεται αναφορά σε "Χώρο Προσωρινής Αποθήκευσης Αμιαντοτσιμέντου, επιφάνειας 5.043 τ.μ. (εντός του γηπέδου του ΑΗΣ".
Τι είναι αυτός ο χώρος;
Είναι ο χώρος απέναντι από τον ΑΗΣ, πλησίον της Πύλης Εισόδου, όπου είχαν προσωρινά αποθηκευθεί οι ποσότητες αμιαντοτσιμέντου που είχαν αποξηλωθεί από τη Μονάδα ΙΙΙ του ΑΗΣ Α΄ Μεγαλόπολης και μεταφέρθηκαν (?) στη Γερμανία.
Στις σελίδες 30-34 της απόφασης περιγράφονται οι όροι διαχείρισης αυτού του χώρου. Μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι ο εν λόγω χώρος προορίζεται για τηνπροσωρινή αποθήκευση των προϊόντων αμιαντοτσιμέντου που αναμένεται να προκύψουν από την αποξήλωσή του από τις Μονάδες Ι & ΙΙ του ΑΗΣ Μεγαλόπολης Α΄, σε μελλοντικό χρόνο...
Πρόκειται για μια από τις αναδιατυπώσεις της συγκεκριμένης Κ.Υ.Α. ΕΠΟ, που δημιουργούν εύλογα το εξής ερώτημα:
Γιατί γίνεται πρόβλεψη για προσωρινή αποθήκευση του αμιαντοτσιμέντου των Μονάδων Ι & ΙΙ σε αυτό το χώρο των 5 στρεμμάτων, πλησίον του ΑΗΣ Μεγαλόπολης Α΄ και δεν προβλέπεται να αποθηκευτεί αυτό το υλικό στο ΧΔΒΑ, ο οποίος (όπως η ΔΕΗ και το Υπουργείο ισχυρίζονται) προορίζεται για αυτόν το σκοπό;
Η απάντηση είναι προφανής:
Στις σελίδες 30-34 της απόφασης περιγράφονται οι όροι διαχείρισης αυτού του χώρου. Μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι ο εν λόγω χώρος προορίζεται για τηνπροσωρινή αποθήκευση των προϊόντων αμιαντοτσιμέντου που αναμένεται να προκύψουν από την αποξήλωσή του από τις Μονάδες Ι & ΙΙ του ΑΗΣ Μεγαλόπολης Α΄, σε μελλοντικό χρόνο...
Πρόκειται για μια από τις αναδιατυπώσεις της συγκεκριμένης Κ.Υ.Α. ΕΠΟ, που δημιουργούν εύλογα το εξής ερώτημα:
Γιατί γίνεται πρόβλεψη για προσωρινή αποθήκευση του αμιαντοτσιμέντου των Μονάδων Ι & ΙΙ σε αυτό το χώρο των 5 στρεμμάτων, πλησίον του ΑΗΣ Μεγαλόπολης Α΄ και δεν προβλέπεται να αποθηκευτεί αυτό το υλικό στο ΧΔΒΑ, ο οποίος (όπως η ΔΕΗ και το Υπουργείο ισχυρίζονται) προορίζεται για αυτόν το σκοπό;
Η απάντηση είναι προφανής:
Γιατί ουδέποτε σχεδίαζαν να αποθηκεύσουν αμιαντοτσιμέντο στο ΧΔΒΑ, καθώς σκοπεύουν να το χρησιμοποιήσουν ως ΧΥΤΕΑ, όπως εξάλλου έχουν προβλέψει και στο ΕΣΔΕΑ...
Τι είναι αυτά που λες κ. Δημητρακοπουλου? Εδω ολόκληρος Δήμαρχος και όλοι οι εκλεχτοί μας λένε πως δεν θα τα φέρουν εδώ, είναι ήσυχοι οι ανθρώποι,μέχρι και ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου το λέει,ότι τους το εγγυήθηκε ένας ξάδερφος από το χωριό που είναι μπατζανάκης του ξαδέρφου του θείου του που ξέρει Τατούλη.Κι εσύ τώρα κάθεσαι και αμμφησβιτεις όλα τα παραπάνω?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΕΛΙΚΑ ΕΣΥ ΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ?
ΔιαγραφήΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ, ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΕΜΠ. ΣΥΛΛ. Ή ΤΟΝ ΜΠΑΤΖΑΝΑΚΗ ΤΟΥ ΞΑΔΕΡΦΟΥ???
Τα καλά νέα. Πρόκειται για την ανανέωση των προηγούμενων αποφάσεων περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας των ΑΗΣ Α &Β οι οποίες είχαν εκδοθεί το 2006 και είχαν λήξει (ισχύς 10ετίας). Πράγματι εφόσον κατά το χρονικό διάστημα του αιτήματος ανανέωσης δεν έχουν επέλθει ουσιαστικές αλλαγές τόσο στην παραγωγική διαδικασία όσο και στον γενικότερο σχεδιασμό (βάση των όσων αναφέρονται και υποβάλλονται εγγράφως σε φάκελο προς εξέταση από αρμόδια επιτροπή του υπουργείου), τότε βάση των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας δεν απαιτείται η εκ νέου υποβολή ΜΠΕ και οι διαδικασίες έγκρισής της από όργανα , ΟΤΑ κτλ. Σε περίπτωση όμως που η επιτροπή κρίνει διαφορετικά, επιστρέφεται ο φάκελος και ζητείται εκ νέου υποβολή νέας ΜΠΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα περίεργα. Στην πρόσφατα (αν και έχει εκπονηθεί από το έτος 2014 & για κάποιον λόγο ήταν κλεισμένη σε κάποιο συρτάρι) κατατεθειμένη προς έγκριση νέα ΜΠΕ των ορυχείων ΔΕΗ Μεγαλόπολης εάν και γίνεται εκτενής αναφορά σε καθαίρεση του ΑΗΣ Α , δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά για αμιαντοτσιμέντο . Δείγμα κι αυτό του πόσο ολοκληρωμένη μελέτη είναι.
Τα άσχημα νέα. Κάποιοι αρμόδιοι πριν από μερικούς μήνες σχεδόν πανηγύριζαν για το γεγονός πως η ισχύουσα ΚΥΑ (2011) έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων για τον ΧΔΒΑ στην Θωκνία λήγει σε λίγα χρόνια. Από τα σημερινά γίνεται σαφές ότι η ανανέωσή της είναι μια απλή τυπική διαδικασία (εφόσον δεν υπάρχουν αλλαγές στον όλο σχεδιασμό).
Οι αναφορές περί προσωρινής αποθήκευσης ΔΕΝ αποκλείουν την οριστική μεταφορά κι εναπόθεση – διαχείριση των αποβλήτων αυτών εντός του ΧΔΒΑ που έχει αδειοδοτηθεί στην Θωκνία. Στο Ε4.23.21 δεν αποκλείεται ο ΧΔΒΑ της περιοχής, ούτε αναφέρονται συγκεκριμένα κάποιοι άλλοι. Οι ποσότητες που αναφέρονται σε αυτό το έγγραφο ξεπερνούν κατά πολύ το μέγεθος (σε έκταση) και την χωρητικότητα του ΧΔΒΑ βάση των όσων αναγράφονται στην ΚΥΑ του 2011. Στην τελευταία γινόταν λόγος για συνολική έκταση 291 στρεμμάτων με χωρητικότητα 113.000 κυβικών μέτρων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στον ΕΣΔΕΑ γίνεται αναφορά (σελ. 110) για εκτιμώμενη παραγόμενη ποσότητα αποβλήτων αμιάντου την 6ετία 2014-2020 σε ολόκληρη την χώρα της τάξεως των 95.000 κυβικών μέτρων. Συνεπώς από όλα τα παραπάνω οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ο ΧΔΒΑ της Θωκνίας υπερκαλύπτει τις ανάγκες ολόκληρης της χώρας για την διαχείριση των παραγόμενων αποβλήτων αμιάντου μιας 6ετίας. Άρα οι ισχυρισμοί περί αδειοδότησης του συγκεκριμένου ΧΔΒΑ για τις ανάγκες της ΔΕΗ Μεγαλόπολης από την αποψίλωση παλαιών εγκαταστάσεών της και για απόβλητα αμιάντου από κτίρια της Περιφέρειας , χαρακτηρίζονται κι επισήμως ως αισχρά ψεύδη. Χώρος 50 στρεμμάτων θα έφθανε και θα περίσσευε γι’ αυτόν τον σκοπό.
Οι συμπτώσεις. Εδώ και πολλά χρόνια ισχυρίζομαι πως η ΔΕΗ έχει απολέσει προ πολλού τον δημόσιο χαρακτήρα της. Την άποψη αυτή φυσικά δεν την συμμερίζεται η συντριπτική πλειοψηφία που προσκολλημένη στην λέξη δημόσια αδυνατεί να διακρίνει την σκοτεινή πλευρά . Η συντριπτική πλειοψηφία είμαι σίγουρος ότι αγνοεί πως η ΔΕΗ έχει εδώ και χρόνια συστήσει εταιρεία (κοινοπραξία) με αντικείμενο την διαχείριση αποβλήτων όλων των ειδών, καθώς και την ανάληψη σχετικών έργων (δημόσιων ή ιδιωτικών) με μοναδικό προσανατολισμό την ελληνική επικράτεια. Και το όνομα αυτής WASTE SYCLO S.A. Η σύσταση της συγκεκριμένη εταιρείας έγινε επισήμως τον Φεβρουάριο του 2011 (λίγους μήνες αργότερα δόθηκε το πράσινο φως για τον ΧΔΒΑ στην Μεγαλόπολη ενώ δημοσιευόταν και μία εγκύκλιος του Υπουργείου η οποία ανέφερε την Μεγαλόπολη ως υποψήφια για ΧΥΤΕΑ, σύμπτωση) μεταξύ της κοινοπραξίας ΔΕΗ Α.Ε και της Ισπανικής URBASER S.A. με 49% του μετοχικού κεφαλαίου να ανήκει στην ΔΕΗ & το 51% στην άλλη και μετοχικό κεφάλαιο ίδρυσης 60.000€ . Το ύψος του μετοχικού κεφαλαίου της WASTE SYCLO το 2013 ανερχόταν στα 100.000€ διαιρούμενο σε 50.000 κοινές ονομαστικές μετοχές αξίας 2€ η κάθε μία. Η ΔΕΗ έχει στην κατοχή της 24.500 μετοχές (49%) αξίας 49.000€
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ίδια περίοδο που συστάθηκε η συγκεκριμένη εταιρεία, εκτός από τα όσα γίνονταν στην Μεγαλόπολη , στην Δυτική Μακεδονία έτρεχαν και οι διαδικασίες για τον διαγωνισμό διαχείρισης των απορριμμάτων (ΣΔΙΤ)όλων των Δήμων της Περιφέρειας. Η WASTE SYCLO έως και το 2013 είχε μηδενικό κύκλο εργασιών και μόνη δραστηριότητα την συμμετοχή της στην πρώτη φάση του παραπάνω διαγωνισμού (μειοδότης του οποίου τελικώς ανακηρύχτηκε η Ελλάκτωρ Α.Ε.). Το 2013 η URBASER ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το εταιρικό σχήμα προτάσσοντας ως δικαιολογία την απόφασή της για γενική αποχώρηση από την ελληνική αγορά, κι εδώ ακολουθεί μια σειρά συμπτώσεων
Το 51% της URBASER το αγοράζει τότε η ΤΕΡΝΑ έναντι 50.000€.
Πάμε όμως λίγο πίσω στον χρόνο. Το 2003 ορίζεται Διευθυντής Περιβαλλοντικών Λειτουργιών στην οργανωτική επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004, ένας 24χρονος που μόλις είχε διεκπεραιώσει την στρατιωτική του θητεία, είχε σπουδές επιπέδου B.Sc (όχι μεταπτυχιακό λοιπόν) στην επιστήμη περιβάλλοντος από πανεπιστήμιο της Σκωτίας και φυσικά μηδενική εργασιακή εμπειρία. Έκτοτε όπως περήφανα αναφέρει και σήμερα στο βιογραφικό του, ορίζεται μονίμως σε διευθυντικές θέσεις σε διάφορες εταιρείες. Την περίοδο 2003-2004 διαβάζουμε από ιστοσελίδα μιας άλλης εταιρείας
«2004: Σε κοινοπραξία με την εταιρεία Urbaser S.A., η Helesi Α.Ε. αναλαμβάνει το 50% της διαχείρισης απορριμμάτων, υπηρεσιών περιβάλλοντος και καθαρισμού των Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004».
Το 2005 (κι αφού το πάρτι των Ολυμπιακών είχε τελειώσει) το ίδιο πρόσωπο ορίζεται διευθυντής του παραρτήματος της Urbaser S.A στην Ελλάδα (σύμπτωση), θέση την οποία διατήρησε έως τον Φεβρουάριο του 2014.
Όμως το ίδιο πρόσωπο από τον Φεβρουάριο του 2011 έως και τον Φεβρουάριο του 2014 ήταν παράλληλα και διευθύνων σύμβουλος της WASTE SYCLO(θυμίζω ότι η Urbaser είχε αποχωρήσει από το 2013 και την θέση της είχε πλέον η ΤΕΡΝΑ). Από τον Ιανουάριο (δεν είναι λάθος) του 2014 έως τον Φεβρουάριο του 2016 αναλαμβάνει την θέση του διευθυντή ανάπτυξης στην WASTE SYCLO. Στην εταιρεία με τον μηδενικό κύκλο εργασιών που το κορόιδο ο Έλλην φορολογούμενος χρηματοδοτεί μέσω της ΔΕΗ.
Από τον Μάρτιο του 2016 έως και σήμερα κατέχει την θέση του διευθυντή ανάπτυξης επιχειρήσεων στην ΤΕΡΝΑ (σύμπτωση). Τέλος κατέχει και θέση κομματικού στελέχους (σύμπτωση) ύστερα από την ανάδειξή του μέσω του συστήματος «αξιολόγησης» νέων στελεχών εμπνεύσεως Κούλη Μητσοτάκη.
Δυστυχώς αυτή είναι η Ελλάδα, αυτός είναι ο «δημόσιος» χαρακτήρας των κρατικών επιχειρήσεων και το παιχνίδι που παίζεται στις πλάτες των πολιτών με τα απορρίμματα και λοιπά απόβλητα είναι χοντρό, και φυσικά εις βάρος τους.