Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018

Διονύσιος Παπαδόπουλος: τα Logistics κεντρικός πυλώνας ανάπτυξης για την Μεγαλόπολη

Κεντρική επιλογή ανάπτυξης 
το Πάρκο Εφοδιαστικής Αλυσίδας 
για την Μεγαλόπολη

Στους προσεχείς μήνες με βάση και επαρκές δεδομένο την επιστροφή της οικονομίας και της χώρας στην κανονικότητα, μετά τον Αύγουστο του 2018, όλοι μας, Πολιτεία, κρατικοί και αυτοδιοικητικοί φορείς, επιχειρήσεις και αγορά, καλούμαστε, αφού τους έχουμε ξεχωρίσει και συμφωνήσει, να στηρίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης.

Ένας από αυτούς τους κεντρικούς πυλώνες ανάπτυξης είναι τα Logistics. Aκριβώς γιατί στις παγκόσμιες συνθήκες της αγοράς αλλά και στις εγχώριες ανάγκες, αποτελεί βασική προτεραιότητα, αλλά και επειδή τα τελευταία χρόνια από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, έχουν γίνει σημαντικά βήματα στην κατεύθυνση της αλλαγής της κουλτούρας σχετικά με τον κλάδο της Εφοδιαστικής αλυσίδας και των Logistics, ακριβώς γι΄αυτό, αυτός ο κλάδος είναι κεντρικός.

Θεωρούμε, και βάσιμα μπορούμε να το στηρίξουμε, ότι ο χώρος του Λεκανοπεδίου της Μεγαλόπολης αποτελεί ευνοϊκό περιβάλλον για πετυχημένη δραστηριοποίηση εταιρείας Logistics, ιδίως στον τομέα των Business Logistics.
Tόσο το φυσικό περιβάλλον, όσο και οι παράγοντες των υποδομών, της διευκόλυνσης μεταφορών και του τεχνολογικού περιβάλλοντος καλύπτονται στην περιοχή του Λεκανοπεδίου επαρκώς έως και ιδανικά:

· Η Μεγαλόπολη έχει κεντρική, γεωγραφική θέση καθώς βρίσκεται κυριολεκτικά στο κέντρο της Πελοποννήσου. Λιμάνι, Βιομηχανικές Ζώνες, η Αθήνα, έδρες νομών (Σπάρτη, Τρίπολη, Καλαμάτα, Πύργος, Ναύπλιο) βρίσκονται σε οδική απόσταση από 20-100 λεπτά.

· Η Μεγαλόπολη αποτελεί κομβικό σημείο αναφοράς επί του πρωτεύοντος κυκλοφοριακού δικτύου της Πελοποννήσου.

· Για τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις υπάρχει συγκεκριμένος επαρκής χώρος σε έκταση 380στρ. (έχει παραχωρηθεί στον Δήμο από την ΔΕΗ Α.Ε), στον οποίο δύναται να επιτευχθεί η ορθολογική χωροταξία των εγκαταστάσεων υπό συνθήκες εγκεκριμένου πολεοδομικού σχεδίου.

· Ο χώρος βρίσκεται πλησίον του οικιστικού κέντρου της Μεγαλόπολης αλλά σε απόσταση ασφαλείας χωρίς να προκαλεί την οποιαδήποτε όχληση. Συγχρόνως βρίσκεται και πλησίον, αλλά όχι σε άμεση επαφή με τους κύριους μεταφορικούς άξονες (εθνικής οδού Τρίπολης-Καλαμάτας), με δυνατότητα εξυπηρέτησης από υφιστάμενους αλλά και προβλεπόμενους κόμβους μεταφορών ώστε να εξασφαλίζεται η καλή λειτουργία μέσω ανεξάρτητης Περιφερειακής Οδικής Πρόσβασης.

· Η προσβασιμότητα στην περιοχή είναι εύκολη καθώς το υψόμετρο κυμαίνεται περίπου στα 400 μέτρα και οι κλιματικές και καιρικές συνθήκες είναι πολύ καλές για την ανάπτυξη τέτοιου είδους δραστηριοτήτων (π.χ. οι χιονοπτώσεις είναι ελάχιστες σε βάθος δεκαετίας, ενώ οι θερμοκρασίες το χειμώνα δεν είναι αρκετά χαμηλές και αντίστοιχα δεν είναι αρκετά υψηλές κατά την διάρκεια του καλοκαιριού).

Εκτός από τους παραπάνω παράγοντες άλλο ένα πλεονέκτημα που καθιστά την Μεγαλόπολη ευνοϊκό χώρο για τέτοιου είδους δραστηριότητες είναι και η βούληση της Δημοτικής Αρχής για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα. Βασικό είναι ότι μπορεί να χρηματοδοτηθεί από συγκεκριμένο πόρο η υλοποίηση των δομών του project .

Μπροστά στην πρόκληση της περιόδου μετά τον λιγνίτη, η περιοχή της Μεγαλόπολης, τοπική κοινωνία, εργατικό και επιστημονικό δυναμικό, Δημοτική Αρχή, μπορούμε και θέλουμε να εκμεταλλευτούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που δίνει η γεωμορφολογία, η γεωγραφική θέση και η επάρκεια των κατάλληλων χώρων, ώστε να αναπτύξουμε στα επόμενα χρόνια ένα πάρκο με συγκεκριμένο πλάνο, το οποίο θα εντάσσεται στο ευρύτερο Αction Plan του Εθνικού Σχεδίου για τις μεταφορές, το οποίο είναι ήδη υπό κατάρτιση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ως διακομιστικός κόμβος της Πελοποννήσου, η Μεγαλόπολη μπορεί να συμβάλει τόσο στην παραγωγική στήριξη της περιοχής στην μεταλιγνιτική περίοδο αλλά και στην γενικότερη προσπάθεια παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.

Η Μεγαλόπολη το θέλει, το πιστεύει και το μπορεί. Σε συνεργασία με το Υπουργείο μπορούμε να ξεκινήσουμε τις προσπάθειες υλοποίησης του πλάνου, το οποίο θα φέρει στην πραγματική οικονομία ορατά οφέλη τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Ο Δήμαρχος Μεγαλόπολης
Διονύσιος Παπαδόπουλος

4 σχόλια:

  1. Μπαρούφες, γιατί η Μεγαλόπολη μόνο γεωγραφικά βρίσκεται στο κέντρο της Πελοποννήσου. Από άποψη υποδομών, οδικών αξόνων κτλ. είναι βασικά αποκλεισμένη και χωρίς άμεση κι επαρκή σύνδεση με τα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα της Πελοποννήσου.
    Ειδικά η πρόσβαση από την Μεγαλόπολη προς την δυτική Πελοπόννσηο είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη καθώς το υφιστάμενο επαρχιακό δίκτυο είναι κατάλληλο για κάρα όχι για φορτηγά. Χαρακτηριστικά αναφέρω μαρτυρία οδηγού του ΚΤΕΛ Αρκαδίας μετά από το πρωινό δρομολόγιο Ανδρίτσαινα - Μεγαλόπολη με το minibus μάλιστα όχι με κανένα μεγάλο λεωφορείο, σε συνθήκες παγετού τον Δεκέμβριο “έκανα τον σταυρό μου μην γλιστρήσω σε κανένα σημείο και πέσουμε σε κανέναν γκρεμό”.
    Επίσης να σημειωθεί πως η Μεγαλόπολη έχει μία και μοναδική πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο του Μορέα (εάν ποντάρει κανείς στην είσοδο στην Γέφυρα μόνο για το ρεύμα ανόδου και την έξοδο στο Λεύκτρο μόνο για το ρεύμα καθόδου, χαιρετίσματα). Από τα συμφραζόμενα συμπεραίνω ότι η έκταση στην οποία αναφέρεται ο Δήμαρχος είναι αυτή εντός του ΛΚΜ στο Ψαθί που προοριζόταν για ΒΙΟΠΑ. Ναι μάλιστα, όνειρα θερινής νυκτός, ειδικά όσο από το σημείο θα εξακολουθούν να διέρχονται φορτηγά και μηχανήματα έργου της εξορυκτικής δραστηριότητας των ορυχείων. Παραπέμπω τον κύριο Δήμαρχο στην τοποθέτηση του υπουργού κύριου Σπίρτζη χθες στο συνέδριο γιατί μάλλον δεν κατάλαβε κάποια πράγματα. Όπως πολύ σωστά είπε ο υπουργός μετά την έξοδο από το πρόγραμμα προσαρμογής τον ερχόμενο Αύγουστο, το ύψος των δημοσίων επενδύσεων δεν πρόκειται να επανέλθει ποτέ ξανά στις προ μνημονίου εποχές με τον διαρκή δανεισμό και την σπατάλη, αλλά θα είναι δεμένο στο άρμα της ανάπτυξης της οικονομίας και της αντίστοιχης αύξησης των κρατικών εσόδων. Γι’ αυτό άλλωστε μίλησε για προτεραιότητες κι έφερε το παράδειγμα ενός έργου ύδρευσης κι ενός έργου ασφαλτόστρωσης δρόμων ενός οικισμού. Καθώς φαίνεται ο Δήμος Μεγαλόπολης εξακολουθεί να μην θέτει προτεραιότητες σε ρεαλιστική βάση.
    Με δεδομένο ότι το λιμάνι της Καλαμάτας δεν έχει εμπορική χρήση εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δεν αναμένεται καμία αλλαγή προς την κατεύθυνση αυτή καθώς απαιτούνται πάρα πολλά χρήματα (κι όχι μόνο) για να μπορέσει να λειτουργήσει το συγκεκριμένο λιμάνι για εμπορικούς σκοπούς και να πληροί τις απαιτήσεις του σήμερα. Καθώς επίσης και την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων Πάτρας-Πύργος, Πύργος – Καλό Νερό, Καλό Νερό – Τσακώνα δεν υπάρχει κανένα απολύτως λόγος για χρήση κέντρου Logistics στην Μεγαλόπολη. Ο σχεδιασμός του οδικού άξονα του Μορέα και της Ολυμπίας οδού αποσκοπούσε από την αρχή στην σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας (πύλη εισόδου στην δυτική & κεντρική Ευρώπη) με τις αγροτοπαραγωγικές πρωτεύουσες της Πελοποννήσου (εξου και το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη για την ύπαρξη του οποίου ακόμη απορούν κάποιοι). Κέντρο Logistics για την Πελοπόννησο μόνο στην Αχαΐα θα είχε νόημα να δημιουργηθεί. Και με τί κόμβους θα συνδέεις το Πανπελοποννησιακό σου κέντρο logistics στην Μεγαλόπολη με τους αυτοκινητόδρομους όταν μάλιστα σου πήρε κοντά μια δεκαετία για να συνδέσεις το αστικό κομμάτι της Μεγαλόπολης με υπάρχοντα κόμβο; Σοβαρευτείτε κύριοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χα! Χα! Χα! Βρε, τι πίνει αυτός ο Δήμαρχος και πετάει τη μια κοτσάνα μετά την άλλη; Εδώ έχει εγκαταλείψει τόσο τη Μεγαλόπολη όσο και τα χωριά του Δήμου στη Μοίρα τους και μιλάει για logistics και παπά...ς! Ο άνθρωπος είναι στον κόσμο του! Κάποιος να τον συνεφέρει! Βέβαια στις επόμενες εκλογές ελπίζω να του δώσουν οι Μεγαλοπολίτες να καταλάβει καλά τι εστί "φούμο"! Είχε πει ότι δεν θα έβαζε ξανά υποψηφιότητα αλλά τι γλυκιά που είναι η καρέκλα. Θα είναι ξανά στην κρίση μας. Δώστε του να καταλάβει του ανθρωπάκου! Δεν μπόρεσε να σταθεί στο ύψος της θέσης που κατέλαβε! Όχι μόνο φανερώθηκε πόσο λίγος και άσχετος είναι, αλλά αποδείχτηκε σε πολλά επικίνδυνος! Η Μεγαλόπολη και η γύρω περιοχή ρημάζουν και ο κ. Παπαδόπουλος είναι συνυπεύθυνος! Μίζερος, απόμακρος, αδαής, δεν μπορεί να δώσει όραμα και προοπτική στην πόλη μας! Σε όλα και περισσότερα χείλη κατοίκων του Δήμου μας, ακούς να λένε: Βρε, αϊ σιχτίρ! Μακάρι! Καλό μήνα, πατριώτες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο τωρινός Δήμαρχος ψηφίστηκε επειδή ο κόσμος έλπιζε ότι θα ήταν διαφορετικός από τον Μπούρα καιεπειδή είπε ότι θα κάνει δουλειά χωρίς να κάνει κουμάντο ο Τσιριγώτης. Έτσι ψηφίστηκε
      Όμως δυστυχώς για την πόλη μας ήταν μια από τα ίδια και χειρότερα
      και συνεχίζει η τραγική κατάσταση μας
      και τώρα τι κ΄'ανουμε; αυτό είναι το θέμα ποια ελπίδα υπάρχει;

      Διαγραφή
  3. Θα μας πει ο κύριος δήμαρχος τι του είπε ο Τσίπρας στο τραπέζι θα πουληθεί η ΔΕΗ; Θα τον βάλει Βουλευτή ; Τι είπε θα φέρει τα σκουπίδια στη Μεγαλόπολη ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή