Υποχρεωτικό σύστημα πιστοποίησης των Ευρωπαίων εισαγωγέων ορυκτών από περιοχές ένοπλων συγκρούσεων
Οι Ευρωπαίοι εισαγωγείς κασσίτερου, ταντάλιου, βολφραμίου και χρυσού θα πρέπει να λαμβάνουν ειδική πιστοποίηση από την ΕΕ ώστε να διασφαλίζεται ότι δεν τροφοδοτούν τις συγκρούσεις και τις παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε περιοχές όπου υπάρχουν ένοπλες συγκρούσεις. Αυτή είναι η διαπραγματευτική θέση του ΕΚ επί του νομοθετικού σχεδίου για τον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό, η οποία εγκρίθηκε με 402 ψήφους υπέρ, 118 κατά και 171 αποχές.
Με ξεχωριστή τροπολογία που υιοθέτησαν (400 ψήφους υπέρ, 285 κατά και 7 αποχές) οι ευρωβουλευτές ανέτρεψαν την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και τη σύσταση της επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου του ΕΚ και ζήτησαν να εφαρμοστεί η υποχρεωτική συμμόρφωση με τους νέους κανόνες για "όλους του εισαγωγείς της Ένωσης" που εισάγουν μέταλλα και ορυκτά από περιοχές που πλήττονται από ένοπλες συγκρούσεις.
Επιπλέον, όλες οι εταιρίες στα επόμενα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλαδή περίπου 880.000 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν κασσίτερο, βολφράμιο, ταντάλιο και χρυσό στην κατασκευή καταναλωτικών προϊόντων θα υποχρεούνται να ενημερώνουν για τα μέτρα που λαμβάνουν για να εντοπίσουν και να αντιμετωπίσουν τυχόν προβληματικά στοιχεία στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες.
Υποχρεωτική πιστοποίηση για όλους
Τα μεταλλουργεία και οι εγκαταστάσεις εξευγενισμού είναι το τελευταίο στάδιο στο οποίο μπορεί να εξασφαλιστεί αποτελεσματικά η δέουσα επιμέλεια, με τη συγκέντρωση, την κοινοποίηση και την επαλήθευση των πληροφοριών σχετικά με την προέλευση των ορυκτών. Οι ευρωβουλευτές ζήτησαν αυστηρότερα πρότυπα συγκριτικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που μιλούσε για εθελοντική πιστοποίηση και ζήτησαν τα μεταλλουργεία και οι εγκαταστάσεις εξευγενισμού να υπόκεινται σε υποχρεωτικό, ανεξάρτητο έλεγχο των πρακτικών "δέουσας επιμέλειας" ("due diligence") που εφαρμόζουν.
Οι ευρωβουλευτές ζήτησαν επίσης από την Επιτροπή να χορηγήσει οικονομική στήριξη μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος COSME στις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επιθυμούν να αποκτήσουν την πιστοποίηση.
Ενισχυμένη ρήτρα επανεξέτασης του κανονισμού
Το ΕΚ ζήτησε να υπάρξει αυστηρότερη παρακολούθηση του νέου νομοθετικού καθεστώτος, με επανεξέτασή του δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του κανονισμού και στη συνέχεια ανά τριετία (η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αρχικώς προτείνει να υπάρξει επανεξέταση μετά από τρία και έξι χρόνια αντίστοιχα).
Γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής
Οι εκτάσεις που επηρεάζονται σήμερα είναι η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και η περιοχή των Μεγάλων Λιμνών στην Αφρική. Ωστόσο, ο νέος κανονισμός δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένες περιοχές, αλλά σε "περιοχές συγκρούσεων και περιοχές υψηλού κινδύνου", οι οποίες πλήττονται από ένοπλες συγκρούσεις, με παρουσία εκτεταμένης βίας, κατάρρευση των μη στρατιωτικών υποδομών, ευάλωτες περιοχές που διανύουν μια μεταπολεμική περίοδο, καθώς και περιοχές με ανεπαρκή ή ανύπαρκτη διακυβέρνηση και ασφάλεια, όπως αποσαθρωμένα κράτη, που χαρακτηρίζονται από εκτεταμένες και συστηματικές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Επόμενα βήματα
Με 343 ψήφους υπέρ, 331 κατά και 9 αποχές του ΕΚ αποφάσισε να μην οριστικοποιήσει τη θέση του σε πρώτη ανάγνωση και να ξεκινήσει τις άτυπες διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία επί του τελικού περιεχομένου του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού.
Σημείωμα προς τους συντάκτες
Ο κασσίτερος, το ταντάλιο, το βολφράμιο και ο χρυσός χρησιμοποιούνται σε πολλά καταναλωτικά προϊόντα στην ΕΕ, ιδίως από την αυτοκινητοβιομηχανία, τους κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών, την αεροδιαστημική, τη συσκευασία, τον κατασκευαστικό κλάδο, τις βιομηχανίες φωτισμού και κατασκευής βιομηχανικών μηχανημάτων και εργαλείων, καθώς και κοσμημάτων. Η επικείμενη νομοθεσία θα επηρεάσει δυνητικά 880.000 κατασκευαστές της ΕΕ, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι επιχειρήσεις μικρού ή μεσαίου μεγέθους.
Τα πρότυπα εφαρμογής για το ευρωπαϊκό σύστημα "δέουσας επιμέλειας στην εφοδιαστική αλυσίδα" θα πρέπει να βασίζονται στις κατευθυντήριες γραμμές του ΟΟΣΑ για τη δέουσα επιμέλεια, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τις εταιρείες να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και να αποφεύγουν στην ενίσχυση των συγκρούσεων μέσω των αγορών που μετάλλων από περιοχές που πλήττονται από συγκρούσεις.
-------------------------------------------------
Αυστηρότεροι κανόνες για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος
Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων θα πρέπει να καταγράφονται σε κεντρικά μητρώα σε χώρες της ΕΕ, τα οποία θα είναι προσβάσιμα τόσο στις αρχές όσο και σε άτομα με "έννομο συμφέρον", όπως π.χ. οι δημοσιογράφοι. Αυτό προβλέπει η συμφωνία μεταξύ ΕΚ και Συμβουλίου την οποία ενέκρινε το ΕΚ την Τετάρτη. Η νέα ευρωπαϊκή οδηγία κατά του ξεπλύματος μαύρου χρήματος θα συμβάλει στην καταπολέμηση των φορολογικών παραβάσεων και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
Το ΕΚ ενέκρινε επίσης και έναν νέο κανονισμό που αφορά τον ευκολότερο εντοπισμό της μεταφοράς κεφαλαίων.
Η τέταρτη οδηγία "για την πρόληψη της χρησιμοποίησης του χρηματοπιστωτικού συστήματος για τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή για τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας" θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά των υποχρέωση για τα κράτη μέλη να διατηρούν κεντρικά μητρώα όπου θα καταγράφονται όλοι οι τελικοί ιδιοκτήτες εταιρειών και άλλων νομικών προσώπων ("πραγματικοί δικαιούχοι"). Η διάταξη αυτή δεν περιλαμβανόταν στην αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και περιελήφθη στις διαπραγματεύσεις μετά από πρωτοβουλία των ευρωβουλευτών.
Η νέα ευρωπαϊκή οδηγία απαιτεί επίσης από τις τράπεζες, τους ορκωτούς λογιστές, τους δικηγόρους, τους κτηματομεσίτες και τα καζίνο, μεταξύ άλλων, να είναι πιο προσεκτικοί σε ό,τι αφορά ύποπτες συναλλαγές που ενδέχεται να πραγματοποιούν οι πελάτες τους.
Πρόσβαση στα κεντρικά μητρώα για όσους έχουν "έννομο συμφέρον"
Πρόσβαση στα κεντρικά μητρώα θα έχουν οι αρμόδιες αρχές και οι μονάδες χρηματοοικονομικών πληροφοριών (χωρίς κανένα περιορισμό), οι "υπόχρεες οντότητες" (όπως οι τράπεζες στο πλαίσιο των μέτρων δέουσας επιμέλειας για τον πελάτη), καθώς επίσης και το κοινό (αν και η πρόσβαση του κοινού μπορεί να υπόκειται σε ηλεκτρονική εγγραφή του προσώπου που ζητά την πρόσβαση και στην πληρωμή τέλους για την κάλυψη του διοικητικού κόστους).
Σε κάθε περίπτωση, για να αποκτήσει ένα πρόσωπο ή ένας οργανισμός πρόσβαση σε ένα μητρώο, (π.χ. δημοσιογράφοι που ερευνούν κάποια υπόθεση ή μη κυβερνητικοί οργανισμοί) θα πρέπει να μπορούν να αποδείξουν έννομο συμφέρον όσον αφορά τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και συναφή βασικά αδικήματα – όπως η διαφθορά, τα φορολογικά εγκλήματα και η απάτη.
Τα πρόσωπα και οι οργανισμοί αυτοί θα μπορούν να αποκτούν πρόσβαση σε πληροφορίες, όπως το όνομα, το μήνα και το έτος γέννησης, την υπηκοότητα και τη χώρα διαμονής του πραγματικού δικαιούχου. Τα κράτη μέλη δύνανται να προβλέπουν, "σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά περίπτωση εξαίρεση από την πρόσβαση στο σύνολο ή σε μέρος των πληροφοριών σχετικά με τον πραγματικό δικαιούχο".
Οι πληροφορίες για τα καταπιστεύματα (trust funds) που θα περιέχονται στα κεντρικά μητρώα θα είναι προσβάσιμα μόνο από τις αρμόδιες αρχές και τις "υπόχρεες οντότητες".
Ειδικά μέτρα για τα "πολιτικώς εκτεθειμένα πρόσωπα"
Το κείμενο της οδηγίας διευκρινίζει τους κανόνες για τα "πολιτικώς εκτεθειμένα πρόσωπα", δηλαδή ανθρώπους που αντιμετωπίζουν υψηλότερο από το συνηθισμένο κίνδυνο διαφθοράς λόγω της πολιτικής θέσης που κατέχουν, όπως αρχηγοί κρατών, μέλη κυβερνήσεων, δικαστές του Ανωτάτου Δικαστηρίου, και μέλη του κοινοβουλίου , καθώς και τα μέλη των οικογενειών τους.
Όπου υπάρχουν υψηλού κινδύνου επιχειρηματικές σχέσεις με τα πρόσωπα αυτά, θα τίθενται σε εφαρμογή πρόσθετα μέτρα, π.χ. για να διαπιστωθεί η πηγή του πλούτου και η προέλευση των κεφαλαίων τα οποία αφορά η επιχειρηματική σχέση ή η συναλλαγή με τέτοια πρόσωπα.
Ανιχνεύοντας τις μεταφορές χρηματικών ποσών
Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν επίσης τον κανονισμό σχετικά με τις "μεταφορές κεφαλαίων". Ο νέος κανονισμός αποσκοπεί στη βελτίωση της ιχνηλασιμότητας των πληρωτών και των δικαιούχων καθώς και των περιουσιακών τους στοιχείων.
Επόμενα βήματα
Τα κράτη μέλη έχουν στη διάθεση τους δύο χρόνια προκειμένου να μεταφέρουν την οδηγία στην εθνική τους νομοθεσία. Ο κανονισμός για τη μεταφορά κεφαλαίων θα τεθεί σε εφαρμογή άμεσα σε όλα τα κράτη μέλη 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.
Οι Ευρωπαίοι εισαγωγείς κασσίτερου, ταντάλιου, βολφραμίου και χρυσού θα πρέπει να λαμβάνουν ειδική πιστοποίηση από την ΕΕ ώστε να διασφαλίζεται ότι δεν τροφοδοτούν τις συγκρούσεις και τις παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε περιοχές όπου υπάρχουν ένοπλες συγκρούσεις. Αυτή είναι η διαπραγματευτική θέση του ΕΚ επί του νομοθετικού σχεδίου για τον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό, η οποία εγκρίθηκε με 402 ψήφους υπέρ, 118 κατά και 171 αποχές.
Με ξεχωριστή τροπολογία που υιοθέτησαν (400 ψήφους υπέρ, 285 κατά και 7 αποχές) οι ευρωβουλευτές ανέτρεψαν την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και τη σύσταση της επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου του ΕΚ και ζήτησαν να εφαρμοστεί η υποχρεωτική συμμόρφωση με τους νέους κανόνες για "όλους του εισαγωγείς της Ένωσης" που εισάγουν μέταλλα και ορυκτά από περιοχές που πλήττονται από ένοπλες συγκρούσεις.
Επιπλέον, όλες οι εταιρίες στα επόμενα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλαδή περίπου 880.000 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν κασσίτερο, βολφράμιο, ταντάλιο και χρυσό στην κατασκευή καταναλωτικών προϊόντων θα υποχρεούνται να ενημερώνουν για τα μέτρα που λαμβάνουν για να εντοπίσουν και να αντιμετωπίσουν τυχόν προβληματικά στοιχεία στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες.
Υποχρεωτική πιστοποίηση για όλους
Τα μεταλλουργεία και οι εγκαταστάσεις εξευγενισμού είναι το τελευταίο στάδιο στο οποίο μπορεί να εξασφαλιστεί αποτελεσματικά η δέουσα επιμέλεια, με τη συγκέντρωση, την κοινοποίηση και την επαλήθευση των πληροφοριών σχετικά με την προέλευση των ορυκτών. Οι ευρωβουλευτές ζήτησαν αυστηρότερα πρότυπα συγκριτικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που μιλούσε για εθελοντική πιστοποίηση και ζήτησαν τα μεταλλουργεία και οι εγκαταστάσεις εξευγενισμού να υπόκεινται σε υποχρεωτικό, ανεξάρτητο έλεγχο των πρακτικών "δέουσας επιμέλειας" ("due diligence") που εφαρμόζουν.
Οι ευρωβουλευτές ζήτησαν επίσης από την Επιτροπή να χορηγήσει οικονομική στήριξη μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος COSME στις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επιθυμούν να αποκτήσουν την πιστοποίηση.
Ενισχυμένη ρήτρα επανεξέτασης του κανονισμού
Το ΕΚ ζήτησε να υπάρξει αυστηρότερη παρακολούθηση του νέου νομοθετικού καθεστώτος, με επανεξέτασή του δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του κανονισμού και στη συνέχεια ανά τριετία (η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αρχικώς προτείνει να υπάρξει επανεξέταση μετά από τρία και έξι χρόνια αντίστοιχα).
Γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής
Οι εκτάσεις που επηρεάζονται σήμερα είναι η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και η περιοχή των Μεγάλων Λιμνών στην Αφρική. Ωστόσο, ο νέος κανονισμός δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένες περιοχές, αλλά σε "περιοχές συγκρούσεων και περιοχές υψηλού κινδύνου", οι οποίες πλήττονται από ένοπλες συγκρούσεις, με παρουσία εκτεταμένης βίας, κατάρρευση των μη στρατιωτικών υποδομών, ευάλωτες περιοχές που διανύουν μια μεταπολεμική περίοδο, καθώς και περιοχές με ανεπαρκή ή ανύπαρκτη διακυβέρνηση και ασφάλεια, όπως αποσαθρωμένα κράτη, που χαρακτηρίζονται από εκτεταμένες και συστηματικές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Επόμενα βήματα
Με 343 ψήφους υπέρ, 331 κατά και 9 αποχές του ΕΚ αποφάσισε να μην οριστικοποιήσει τη θέση του σε πρώτη ανάγνωση και να ξεκινήσει τις άτυπες διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία επί του τελικού περιεχομένου του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού.
Σημείωμα προς τους συντάκτες
Ο κασσίτερος, το ταντάλιο, το βολφράμιο και ο χρυσός χρησιμοποιούνται σε πολλά καταναλωτικά προϊόντα στην ΕΕ, ιδίως από την αυτοκινητοβιομηχανία, τους κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών, την αεροδιαστημική, τη συσκευασία, τον κατασκευαστικό κλάδο, τις βιομηχανίες φωτισμού και κατασκευής βιομηχανικών μηχανημάτων και εργαλείων, καθώς και κοσμημάτων. Η επικείμενη νομοθεσία θα επηρεάσει δυνητικά 880.000 κατασκευαστές της ΕΕ, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι επιχειρήσεις μικρού ή μεσαίου μεγέθους.
Τα πρότυπα εφαρμογής για το ευρωπαϊκό σύστημα "δέουσας επιμέλειας στην εφοδιαστική αλυσίδα" θα πρέπει να βασίζονται στις κατευθυντήριες γραμμές του ΟΟΣΑ για τη δέουσα επιμέλεια, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τις εταιρείες να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και να αποφεύγουν στην ενίσχυση των συγκρούσεων μέσω των αγορών που μετάλλων από περιοχές που πλήττονται από συγκρούσεις.
-------------------------------------------------
Αυστηρότεροι κανόνες για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος
Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων θα πρέπει να καταγράφονται σε κεντρικά μητρώα σε χώρες της ΕΕ, τα οποία θα είναι προσβάσιμα τόσο στις αρχές όσο και σε άτομα με "έννομο συμφέρον", όπως π.χ. οι δημοσιογράφοι. Αυτό προβλέπει η συμφωνία μεταξύ ΕΚ και Συμβουλίου την οποία ενέκρινε το ΕΚ την Τετάρτη. Η νέα ευρωπαϊκή οδηγία κατά του ξεπλύματος μαύρου χρήματος θα συμβάλει στην καταπολέμηση των φορολογικών παραβάσεων και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
Το ΕΚ ενέκρινε επίσης και έναν νέο κανονισμό που αφορά τον ευκολότερο εντοπισμό της μεταφοράς κεφαλαίων.
Η τέταρτη οδηγία "για την πρόληψη της χρησιμοποίησης του χρηματοπιστωτικού συστήματος για τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή για τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας" θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά των υποχρέωση για τα κράτη μέλη να διατηρούν κεντρικά μητρώα όπου θα καταγράφονται όλοι οι τελικοί ιδιοκτήτες εταιρειών και άλλων νομικών προσώπων ("πραγματικοί δικαιούχοι"). Η διάταξη αυτή δεν περιλαμβανόταν στην αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και περιελήφθη στις διαπραγματεύσεις μετά από πρωτοβουλία των ευρωβουλευτών.
Η νέα ευρωπαϊκή οδηγία απαιτεί επίσης από τις τράπεζες, τους ορκωτούς λογιστές, τους δικηγόρους, τους κτηματομεσίτες και τα καζίνο, μεταξύ άλλων, να είναι πιο προσεκτικοί σε ό,τι αφορά ύποπτες συναλλαγές που ενδέχεται να πραγματοποιούν οι πελάτες τους.
Πρόσβαση στα κεντρικά μητρώα για όσους έχουν "έννομο συμφέρον"
Πρόσβαση στα κεντρικά μητρώα θα έχουν οι αρμόδιες αρχές και οι μονάδες χρηματοοικονομικών πληροφοριών (χωρίς κανένα περιορισμό), οι "υπόχρεες οντότητες" (όπως οι τράπεζες στο πλαίσιο των μέτρων δέουσας επιμέλειας για τον πελάτη), καθώς επίσης και το κοινό (αν και η πρόσβαση του κοινού μπορεί να υπόκειται σε ηλεκτρονική εγγραφή του προσώπου που ζητά την πρόσβαση και στην πληρωμή τέλους για την κάλυψη του διοικητικού κόστους).
Σε κάθε περίπτωση, για να αποκτήσει ένα πρόσωπο ή ένας οργανισμός πρόσβαση σε ένα μητρώο, (π.χ. δημοσιογράφοι που ερευνούν κάποια υπόθεση ή μη κυβερνητικοί οργανισμοί) θα πρέπει να μπορούν να αποδείξουν έννομο συμφέρον όσον αφορά τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και συναφή βασικά αδικήματα – όπως η διαφθορά, τα φορολογικά εγκλήματα και η απάτη.
Τα πρόσωπα και οι οργανισμοί αυτοί θα μπορούν να αποκτούν πρόσβαση σε πληροφορίες, όπως το όνομα, το μήνα και το έτος γέννησης, την υπηκοότητα και τη χώρα διαμονής του πραγματικού δικαιούχου. Τα κράτη μέλη δύνανται να προβλέπουν, "σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά περίπτωση εξαίρεση από την πρόσβαση στο σύνολο ή σε μέρος των πληροφοριών σχετικά με τον πραγματικό δικαιούχο".
Οι πληροφορίες για τα καταπιστεύματα (trust funds) που θα περιέχονται στα κεντρικά μητρώα θα είναι προσβάσιμα μόνο από τις αρμόδιες αρχές και τις "υπόχρεες οντότητες".
Ειδικά μέτρα για τα "πολιτικώς εκτεθειμένα πρόσωπα"
Το κείμενο της οδηγίας διευκρινίζει τους κανόνες για τα "πολιτικώς εκτεθειμένα πρόσωπα", δηλαδή ανθρώπους που αντιμετωπίζουν υψηλότερο από το συνηθισμένο κίνδυνο διαφθοράς λόγω της πολιτικής θέσης που κατέχουν, όπως αρχηγοί κρατών, μέλη κυβερνήσεων, δικαστές του Ανωτάτου Δικαστηρίου, και μέλη του κοινοβουλίου , καθώς και τα μέλη των οικογενειών τους.
Όπου υπάρχουν υψηλού κινδύνου επιχειρηματικές σχέσεις με τα πρόσωπα αυτά, θα τίθενται σε εφαρμογή πρόσθετα μέτρα, π.χ. για να διαπιστωθεί η πηγή του πλούτου και η προέλευση των κεφαλαίων τα οποία αφορά η επιχειρηματική σχέση ή η συναλλαγή με τέτοια πρόσωπα.
Ανιχνεύοντας τις μεταφορές χρηματικών ποσών
Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν επίσης τον κανονισμό σχετικά με τις "μεταφορές κεφαλαίων". Ο νέος κανονισμός αποσκοπεί στη βελτίωση της ιχνηλασιμότητας των πληρωτών και των δικαιούχων καθώς και των περιουσιακών τους στοιχείων.
Επόμενα βήματα
Τα κράτη μέλη έχουν στη διάθεση τους δύο χρόνια προκειμένου να μεταφέρουν την οδηγία στην εθνική τους νομοθεσία. Ο κανονισμός για τη μεταφορά κεφαλαίων θα τεθεί σε εφαρμογή άμεσα σε όλα τα κράτη μέλη 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου